לפני המשחק מול ויאדוליד ושון וייסמן: ריאל מדריד בצרות

קארים בנזמה | Juan Manuel Serrano Arce/Getty Images

הבלאנקוס ייאלצו להסתדר ללא קארים בנזמה שנפצע וייעדר, זידאן אישר: "הוא לא יהיה איתנו מחר ונראה מה לגבי ליגת האלופות בשבוע הבא". מנגד, החלוץ הישראלי יפתח בהרכב בפעם ה-11 ברצף

(גודל טקסט)

ארבעה ימים לפני שתתארח אצל אטאלנטה במשחק הראשון של שמינית גמר ליגת האלופות, ריאל מדריד של זינדין זידאן מחפשת ניצחון ליגה רביעי ברציפות, רצף אותו השיגה רק פעם אחת העונה, כשתתארח אצל ויאדוליד (שבת ב-22:00). האלופה חולמת לתת פייט עד הסוף לאור שתי תוצאות התיקו האחרונות של אתלטיקו מדריד. אולם, זידאן סבל ממזל רע. לא רק שרשימת הפצועים הארוכה לא התקצרה – ישנן צרות גדולות.

קארים בנזמה, הסקורר המחונן של הבלאנקוס שהבקיע העונה כבר 17 שערים בכל המסגרות, כולל בצמד הניצחונות האחרונים ובסהך הכל שמונה פעמים הבקיע את הראשון לזכות הקבוצה – לא הצליח להתאמן בשל כאבים וכמעט בוודאות ייעדר מחר. בספרד מניחים שאף אחד לא ייקח סיכון רגע לפני הצ'מפיונס. במקומו צפוי לפתוח בחוד מריאנו דיאס שכבש שער בודד נגד ויאריאל העונה.

במסיבת העיתונאים, זידאן אישר כי החלוץ ייעדר: "בנזמה הרגיש אי נוחות ולא עלה לכר הדשא. הוא לא יהיה מחר ונראה מה לגבי שבוע הבא. שחקן שאין לו מחליף? לכולם יש, אנחנו קבוצה חזקה, אבל כמובן שאנחנו יודעים עד כמה הוא חשוב. עלינו לחשוב על מי שישחק מחר".

לאור הפציעה הטרייה של דני קרבחאל, לוקאס ואסקס יפתח כמגן ימני ו-ויניסיוס ג'וניור, שהשיג את אחוז הניצחונות הגבוה ביותר כשפתח בהרכב מבין כל קשרי הכנף (69.04%, לעומת ואסקס עם 66.66% או רודריגו עם 61.9%) – ישמור על מקומו ב-11.

לוקאס ואסקס | Berengui/DeFodi Images via Getty Images

לריאל יש את מאזן החוץ הטוב בליגה פרט למוליכה אתלטיקו והיא לא הפסידה מאז ה-4:1 נגד ולנסיה במאסטייה. היא תסתמך כרגיל על מרכז השדה החזק, עם לוקה מודריץ' שנבחר בפעם השלישית ברציפות לשחקן החודש של האוהדים, וקאסמירו שקיבל את פרס גביע ה-EFE – השחקן הטוב ביותר של איברו-אמריקה. קאסמירו אופטימי לגבי המשך העונה: "הרגעים הגדולים מגיעים עכשיו, שמינית הגמר לפנינו ו-45 נקודות נותרו בליגה – אנחנו בדינמיקה טובה ונתמודד עם כל מה שמגיע".

ויאדוליד מנגד מגיעה למשחק מהמקום ה-18 בטבלה, מתחת לקו האדום, כשהיא סופרת כבר שישה משחקים ללא ניצחון, מאז ה-0:1 על חטאפה בחוץ בתחילת 2021. אוסקר פלאנו, שכבש חמישה שערים העונה – צפוי לחזור להרכב. המאמן סרחיו ירשום ציון דרך ענק עם משחקו המאה כמאמן הקבוצה במסגרת הליגה ועומד בפניו אתגר גדול – לנצח את ריאל לראשונה מאז עונת 2008/09. בעונה שעברה למשל, שער אחד של נאצ'ו בנגיחה הכריע את המשחק לטובת אלופת ספרד.

שון וייסמן עתיד לפתוח בהרכב בפעם ה-11 ברציפות בליגה וזו תהיה הופעתו ה-20. עד עתה יש לו שלושה שערים, האחרון שבהם היה באותו ניצחון על חטאפה. נזכיר כי הפעם הראשונה בה פתח בהרכב הייתה דווקא נגד ריאל בסיבוב הקודם. המאמן סרחיו מתלבט האם סרג'י גווארדיולה שחווה עונה חדשה – יפתח לצדו או שהקבוצה תשחק עם חלוץ בודד.

שון וייסמן | Juan Manuel Serrano Arce/Getty Images

בספרד נכתב כי סרחיו רושם את ההישג הזה ברגע שפל מבחינת הקבוצה שלו. המאמן אמר: "זה מרגיש ממש כמו יום נישואין. אני מקווה שזו התחלה של עוד תקופה ארוכה שלנו ביחד. אתה אף פעם לא יודע מתי תוכל לנצח את ריאל מדריד, יש לנו אתגר. אני ממש לא חושב שהם מרוכזים בליגת האלופות. אנחנו רוצים לשנות את המצב שלנו והכל מתחיל מיציבות בחלק האחורי".

מנגד, זידאן נשאל את מי הוא מעדיף, הולאנד או אמבפה והאם הם יהיו היורשים של מסי ורונאלדו: "הם שחקני ההווה והעתיד, הם מצוינים וגם ניימאר. נראה אם הם יצליחו להחליף את רונאלדו ומסי". הוא נשאל לא אחת עליהם: "טוב, כמו שאמרתי, אני אוהב לראות שחקנים טובים והם כאלה. אבל אני לא מתכוון לענות לכך, השחקנים שלי הם הכי חשובים". כשנשאל האם זה מרגש אותו שהוא היה האליל של אמבפה, ענה: "כמו תמיד, עניתי על זה. לא יכול להיות ש-5-6 שאלות כבר ולא מדברים איתי על המשחק מחר, זה הכי חשוב. מה שאמבפה עשה זה נהדר, הוא שחקן גדול ואנחנו לא מופתעים, אני אוהב שחקנים גדולים".

האם אליפות אפשרית והמשחק מחר: "אנחנו יודעים שיהיה קשה נגד ויאדוליד, זו קבוצה שצריכה נקודות והם יתנו הכל. עלינו לעשות משחק נהדר מההתחלה ועד הסוף. הפער שהצטמק מהווה מוטיבציה? זה צריך להיות יום-יום, אימון-אימון, בעבודה קשה, ואז אולי יהיה לנו מזל. אנחנו מתרכזים בעצמנו ויש עוד 45 נקודות. נילחם עד המוות".

קיליאן אמבפה | Baptiste Fernandez/Icon Sport via Getty Images

על הפציעות: "זה נכון שיש לנו נעדרים רבים, אנחנו מנסים למנוע את זה ולא מצליחים. אנחנו מחכים לשחקנים שיחזרו ויחזקו את הסגל שלנו. כרגע זה מה שיש".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי