ההגנה הגרועה בעידן סימאונה וגם חדשות רעות לצ'מפיונס: אתלטיקו מודאגת

דייגו סימאונה, לואיס סוארס | JAVIER SORIANO/AFP via Getty Images

המוליכה ספגה כבר שבעה משחקי ליגה רצופים - המאזן החלש ביותר בתקופתו, הפער צומק לשלוש נקודות ובספרד הכריזו: "הקבוצה רועדת". חימנס נפצע ויחמיץ את צ'לסי. המאמן שומר על אופטימיות: "בכל עונה יש זמנים רעים"

(גודל טקסט)

שבועיים לדרבי הגדול ונראה שאתלטיקו מדריד במשבר. הקבוצה של דייגו סימאונה הפסידה אתמול (שבת) 2:0 ללבאנטה במה שהיה מפלת הבכורה שלה העונה בבית בכל המסגרות. בארבעת המחזורים האחרונים היא ניצחה פעם אחת בלבד ועל כן הפער מריאל מדריד צומק לשלוש נקודות (אם כי לאתלטיקו יש עוד משחק חסר). אמש דווקא אתלטיקו היטיבה לשחק אך הציגה את המשחק עם הכי הרבה איומים על השער מבלי לכבוש בעידן דייגו סימאונה – לא פחות מ-24 נסיונות הבקעה.

משהו לא עובד בקבוצה של סימאונה. היא סיימה את הסיבוב הראשון עם 50 נקודות, כלומר איבדה שבע בלבד, אותה הכמות שהפסידה בארבעת המשחקים האחרונים. מעבר לכך, הגנת הברזל הכה אופיינית – מתקשה להציג את אותה העוצמה. אתלטיקו ספגה כבר שבעה משחקים ברציפות (סה"כ עשרה שערי חובה) – הריצה הגרועה ביותר בעידן סימאונה כמובן.

עוד חדשות רעות הגיעו מכיוונו של חוסה מריה חימנס שנפצע והוחלף בדקה ה-54 ולא ישחק נגד צ'לסי. הבלם האורוגוואי שסבל מקורונה בפתיחת הליגה, החמיץ העונה כבר שמונה משחקים בשל פציעות\נגיף הקורונה.

סימאונה ניתח בסיום: "אני מחפש את הדברים החיוביים שהיו כאלה אם כי לא בתוצאה שהיא הדבר הכי חשוב. המחצית הראשונה הייתה איטית מצד שתי הקבוצות, אבל במחצית השנייה חזרנו להיות אותה אתלטיקו שמשחקת מהר ותוקפת מהצדדים. אני מעדיף לחשוב על חזרתו של תומא למאר, שיפור הקצב של ז'ואאו פליקס וההופעה של מוסא דמבלה". הצרפתי, אגב, רשם את הופעת הבכורה שלו במועדון.

האם יש סיבות לדאגה: "יש מכשולים, זה לגיטימי, ואז השער מרגיש הרבה יותר מתוק. אני לא חושב שזה דומה למשחק נגד באיירן מינכן. עלינו להמשיך ככה משחק אחר משחק. הכושר שלנו? אני לא מחפש תירוצים. המאמנים צריכים לספק פתרונות. בכל עונה יש רגעים קשים, לכל קבוצה. מי שחזק ברגעים הרעים האלה הוא זה שישיג את המטרה".

להיכן נעלמה הגנת הברזל? | Denis Doyle/Getty Images

הבלם מריו הרמוסו ביקש ריספקט: "אנחנו בדיוק אותם השחקנים שהשיגו את התוצאות הנהדרות. אנחנו לא מרוצים מהתוצאה אבל יש חלקים לא טובים בעונה. אנחנו מקווים שזה ייגמר במהירות. היו לנו מספיק מצבים לכבוש אבל המזל לא היה לצדנו. חבל שספגנו שערים שאנחנו לא צריכים לספוג. אני כלל לא חושב שהפסגה בסכנה. זה מירוץ למרחקים ארוכים ואנחנו נעשה זאת".

"ריאל וברצלונה משפשפות את עיניהן – אתלטיקו רועדת ומשאירה לא מעט ספקות", נכתב ב"מארקה". ב"אס" נכתב שאתלטיקו מביטה בראי ולא מכירה את עצמה". בספרד ניתחו את הסיבות לדעיכה של הקבוצה : "נמצא במורד טלול דווקא ברגע המכריע". נכתב כי הקבוצה איבדה כמובן את הביטחון מאחורה, שאם לואיס סוארס לא כובש אז אף אחד אחר לא עושה זאת. כמו כן, ישנן יותר מדי היעדרויות בסגל שנותר קצר עם 22 שחקנים בלבד אחרי החורף. כיוצא בזה, השחקנים הבכירים צריכים לשחק 90 דקות בכל משחק. בכל מקרה, לאתלטיקו אין זמן לחשוב יותר מדי. לוח המשחקים שמחכה לה פשוט רצחני – צ'לסי, ויאריאל ואז ריאל מדריד.

ז'ואאו פליקס, קוקה | Denis Doyle/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי