פיקה: "מהפך בגביע ישנה את העונה לגמרי", פדרי בחוץ לשבועיים

שחקני ברצלונה חוגגים | Antonio Pozo/Pressinphoto / Icon Sport

הבלם היה אופטימי לאחר הניצחון 0:2 אצל סביליה: "הקבוצה הרימה את עצמה אחרי כמה מכות שספגנו. גאה בה". קומאן: "מאמין שאפשר להפוך את התוצאה בגומלין". הקשר שנפגע ברגלו השמאלית עלול להיעדר עד שלושה שבועות

(גודל טקסט)

הליגה הספרדית נמצאת לקראת הישורת האחרונה של העונה ואמש (שבת) ברצלונה רשמה ניצחון חשוב כדי להישאר חזק במאבק האליפות. הקטלונים הגיעו לאצטדיון "רמון סאנצ'ס פיחואן" המפורסם של סביליה והצליחו לצאת ממנו עם 0:2 מתוק, אשר קירב אותם עד כדי 2 נקודות בלבד מהמוליכה אתלטיקו מדריד.

הקבוצה מהדרום היא היריבה האהובה ביותר על ליאו מסי, ששוב היה השחקן הדומיננטי ביותר על כר הדשא כאשר את המשחק הוא סיים עם שער ובישול לעוסמאן דמבלה. למעשה, "הפרעוש" כבש את השער ה-30 שלו נגד האנדלוסים במסגרת ה"לה ליגה", וה-38 בכל המסגרות.

שתי הקבוצות עתידות להיפגש שוב ביום רביעי הקרוב, כאשר הפעם זה יהיה במסגרת גומלין חצי גמר גביע המלך (3.3, 21:55, שידור ישיר בספורט4), בו בארסה תנסה למחוק פיגור 2:0 מהמפגש הראשון. "מאוד גאה בקבוצה על הניצחון" סיפר ג'רארד פיקה לאחר המשחק. "שיחקנו אחרי שספגנו מספר מכות קשות והיום הקבוצה הרימה את עצמה. אם נצליח להפוך בגביע, נשנה את הדינמיקה של העונה לגמרי".

מסי ודמבלה חוגגים. "מהפך בגביע יכול לשנות את העונה" | Mateo Villalba/Quality Sport Images/Getty Images

הבלם הוסיף: "אני חושב שבמהלך כל 14 השנים שלי כאן בברצלונה, היו לנו הרבה תקופות קשות, אבל הכי חשוב שתמיד תהיה לנו מנטליות טובה. אנחנו בארסה ואנחנו רוצים תמיד להיאבק על כל התארים. זו העבודה שלנו". לגבי החילוף המוקדם שלו סיפר: "הסיכום עם המאמן היא שאני ישחק 60 דקות כדי לא להעמיס יותר מדי על הברך".

המאמן רונאלד קומאן סיפר בסיום: "המפתח היה בלחץ שהפעלנו על סביליה. מנענו ממנה את המשחק שלה וכמובן גם המשחק שלנו ללא הכדור עזר. פגשנו קבוצה חזקה, אבל הצלחנו לשלוט במשחק עם ובלי הכדור. ביצענו שינויים והגענו למצב שאנחנו לא תלויים בשחקן כזה או אחר. מהפך בגביע? אנחנו מאמינים שאנחנו מסוגלים. במצב הנוכחי ועם השאיפות של הקבוצה, אם נייצר משחק שלם אז יש לנו הזדמנות לבצע מהפך".

על כך שבחר לספסל את אנטואן גריזמן הוסיף ההולנדי: "זה לא היה מסר לשחקן. שינינו את השיטה שלנו כדי להשיג עומק עם דמבלה מקדימה, ליד מסי היינו צריכים שחקן מהיר. זה לא עונש, זה שינוי שיטת משחק כדי להוציא את המיטב. חשוב שנשמור על שער נקי ברביעי".

קומאן. מאמין בקבוצה שלו לקראת הגומלין בגביע המלך | Mateo Villalba/Quality Sport Images/Getty Images

מבחינת מספרים, ברצלונה רשמה אמש את הניצחון השביעי ברצף בליגה במשחק חוץ. בפעם האחרונה שזה קרה, העונה הייתה 2012/13 ובסופה הקבוצה זכתה באליפות. שיא המועדון הוא 12 ניצחונות חוץ רצופים והוא נרשם ב-2010/11 תחת הדרכתו של פפ גווארדיולה. מסי חגג את שערו ה-12 בשמונת המשחקים האחרונים וכעת הוא ניצב בראש טבלת מלך השערים של הליגה עם 19 שערים.

בצד הפחות טוב מבחינת המועדון הקטלוני, פדרי שהפך לאחד השחקנים החשובים בהרכב נפצע אתמול וכעת בתקשורת מעריכים כי הוא ייעדר בין שבועיים לשלושה. בהודעה רשמית של בארסה נכתב כי הקשר הצעיר יעבור היום בדיקות כדי לקבוע במדויק את חומרת הפציעה. גם הבלם רונאלד אראוחו הוחלף בשל פציעה במשחק החזרה שלו, אך נראה שהוא יהיה כשיר למשחק הגביע.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי