בנזמה יפתח בהרכב ריאל, סימאונה רוצה "לשבור את הקללה"

קארים בנזמה, קוקה | OSCAR DEL POZO/AFP via Getty Images

בספרד מתכוננים לדרבי הלוהט של מדריד בראשון. החלוץ החלים מהפציעה וזכה למחמאות אלא שהרקורד שלו נגד היריבה העירונית גרוע. ז'ואאו פליקס יפתח אצל המוליכה שלא ניצחה כבר תשעה דרבים רצופים. וגם: מצבו של הזאר

(גודל טקסט)

בספרד סופרים את הדקות עד לדרבי הגדול של מדריד כאשר המוליכה הגאה אתלטיקו מדריד תארח מחר (ראשון) את האלופה ריאל מדריד (ב-17:15) למשחק של הרבה מעבר ליוקרה – קרב אליפות של ממש כאשר הקולצ'ונרוס מובילים בחמש נקודות יתרון ויש להם עוד משחק חסר. מדובר אולי בצ'אנס האחרון של הבלאנקוס, שסיימו ב-1:1 נגד ריאל סוסיאדד – לחזור למאבק. בסיבוב הקודם ניצחה האלופה 0:2 משערים של קאסמירו ודני קרבחאל.

"הדרבי של המאסטרים", נכתב בכותרת עיתון "אס" על צמד המאמנים שעשו היסטוריה במועדונים. זידאן הפסיד רק פעמיים ב-12 משחקים מול סימאונה, שחולם לנצח מחר ולקבוע שיא ענק – המאמן שרשם הכי הרבה ניצחונות בהיסטוריה של אתלטיקו מדריד. גם צמד השוערים, יאן אובלק מצד אחד וטיבו קורטואה מצד שני – זכו לכותרות גדולות. "הדרבי לא יכריע רק את המאבק על התואר אלא גם הקרב על הזאמורה", נכתב. אובלק ספג 16 שערים ב-24 משחקים (0.67 שערים למשחק) בעוד הבלגי ספג 20 שערים ב-25 משחקים (0.8 שערים בממוצע למשחק).

האלופה קיבלה בשורה נהדרת עם שובו של קארים בנזמה, הסקורר הבכיר שלה (17 שערים העונה), שהחמיץ את שלושת המשחקים האחרונים. בנזמה התאמן כרגיל ביומיים האחרונים ויפתח בהרכב. "הוא שחקן מיוחד, הוא שמחה לכדורגל ובטח עבורי כמאמן", החמיא זידאן לחלוץ שלו. "כשהוא הגיע לכאן דיברו עליו הרבה ואני רואה איזה שחקן הוא וכמה השתפר, הוא חשוב לנו מאוד במשחקים האלה". מנגד, בנזמה כבש רק חמישה שערים נגד אתלטיקו ב-35 הופעות. כשנשאל על ההתקפה החלשה אמר: "נכון שאנחנו רוצים להבקיע עוד שערים אבל מה שחשוב הוא שאנחנו יוצרים מצבים, כל אחד יכול לתת יותר. אני זוכר שאני כשחקן לא כבשתי מספיק שערים עם היכולות שהיו לי"".

שער עיתון "אס" | צילום מסך: "אס"

האם ריאל פייבוריטית: "אין כזו בדרבי, זה משחק מיוחד, כזה שהאוהדים מחכים לו. מה שהיה בעבר לא רלוונטי. אנחנו רוצים לשחק טוב כי אנחנו פוגשים יריבה גדולה, נצטרך להיות במיטבנו במשך 90 דקות". הצרפתי הבהיר כי מדובר במשחק חשוב והגדירו כ"גמר" אך "כמו כל המשחקים, ולא משנה מה יקרה במשחק הזה הליגה תהיה בחיים. אנחנו אופטימיים".

רשימת הפצועים של הבלאנקוס התקצרה כאשר פדה ואלוורדה ורודריגו כבר עלו כמחליפים במחזור שעבר נגד סוסיאדד והיו מצוינים, אולם אדן הזאר עשה צעד לאחור שכן הוא חש כאבים. "זה לא מדויק, אנחנו רוצים שיחזור למאה אחוז ולכן הולכים לאט-לאט, בלי למהר", הבהיר זידאן. "אני מקווה שאולי בשבוע הבא הוא יכול להיות איתנו". עוד סיבה נהדרת עבור הבלאנקוס לנצח: המועדון מציין בדיוק היום (שבת) 119 שנה להקמתו ואין דרך טובה יותר לחגוג את המאורע.

אתלטיקו מדריד רודפת אחרי הניצחון "שחסר לה" בוונדה מטרופוליטנו. המוליכה ניצחה 29 מהיריבות הספרדיות שפגשה במגרשה הביתי החדש, אך לא את ריאל. אתלטיקו לא ניצחה את ריאל בביתה מאז עונת 2014/15 כשהשפילה אותה 0:4 ובסה"כ נמצאת ברצף שחור של תשעה משחקי ליגה. בספרד נכתב עוד על הרצון "לשבור את הקללה" שכן מאז ה-3:7 במשחק הידידות בקיץ 2019, אתלטיקו אפילו לא כבשה נגד היריבה הקשה.

אחד משחקני המפתח יהיה לואיס סוארס שכבש 11 שערים ב-15 משחקים נגד ריאל, כשחקן ברצלונה כמובן. האורוגוואי רוצה לשבור בצורת בת חמישה משחקים בכל המסגרות. נראה שז'ואאו פליקס שעלה מהספסל וכבש נגד ויאריאל – יחזור ל-11 ואתלטיקו תחזור למערך 4:4:2 ותוותר על שיטת שלושת הבלמים בה נקטה לאחרונה. הבלם חוסה מריה חימנס ימשיך להיעדר (סובל מחוסר מזל גדול השנה) וגם הקטור הררה שבחוץ בשל סיבות אישיות.

שחקני ריאל חוגגים. כך היה הדרבי הראשון | Ruben Albarran/Pressinphoto/Icon Sport via Getty Images

סימאונה אמר: "הליגה נחמדה מאוד השנה, שתי הקבוצות במצב דומה בליגה אבל יהיו עוד משחקים רבים. ננסה לקחת את המשחק למקום טוב. אנחנו תמיד רוצים להיות כוחניים ומאוזנים. עבדנו על שני מערכים במהלך השבוע. אני לא חושב שאם ננצח ריאל תצא מהמירוץ. אנחנו מכירים את הקושי בליגה הזו".

על סוארס וז'אאו פליקס: "לואיס אמנם לא הבקיע נגד סביליה וריאל סוסיאדד אבל עשה עבודה יוצאת דופן. זה תלוי מתי יש לנו את הכדור. אידיאלי שלכל שחקן יש מאפיינים שונים. המספרים של פליקס נהדרים והוא עושה דברים מאוד לא צפויים אם הכדור. גם לאנחל קוראה יש את המאפיינים שלו. אחד מהם (הוא או פליקס) ישחקו והשני יהיה חשוב מאוד מהספסל". עוד על הספסל ימתין מוסא דמבלה שהצטרף בינואר.

|

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי