ברצלונה הרוויחה: 1:1 דרמטי בין אתלטיקו לריאל בדרבי

קארים בנזמה, קוקה | JAVIER SORIANO/AFP via Getty Images

סוארס שוב הכה בבלאנקוס והעלה את הקולצ'ונרוס ליתרון אחרי רבע שעה, אך בנזמה, שהחמיץ בענק ונעצר אצל אובלק בדקה ה-79, תיקן במהלך נפלא שנגמר בשער השוויון בדקה ה-87. הפער בין השתיים: שש נקודות

(גודל טקסט)

המשחק המרכזי של המחזור ה-26 בליגה הספרדית הסתיים הערב (ראשון) בתיקו 1:1 דרמטי בדרבי של מדריד, שבו אתלטיקו פספסה הזדמנות להשיג ניצחון ביתי חשוב אשר היה מקרב אותה משמעותית לאליפות ראשונה מאז 2014. הבלאנקוס מחקו פיגור בדקה ה-87 וסגרו משחק 10 רצוף נגד היריבה העירונית מבלי להפסיד, מה שהשאיר את הפער בין הקבוצות על חמש נקודות בשעה שלאדומים-לבנים עדיין חסר משחק.

לואיס סוארס הגיע לדרבי כשהוא סופר חמישה משחקים רצופים מבלי למצוא את הרשת, אך האורוגוואי כבר הוכיח לא פעם בקריירה שהצבע הלבן של ריאל מעורר אצלו מוטיבציית יתר. סוארס קטע את הבצורת וכפי שעשה כל כך הרבה פעמים במדי ברצלונה, הוא שוב הבקיע לרשת של הבלאנקוס ותוך רבע שעה מן הפתיחה עצר על 350 את רצף הדקות ללא שער של אתלטיקו בדרבי. "האקדוחן" העלה הערב את מאזנו ל-750 שערים ובישולים ב-751 משחקים בקריירה בכל המסגרות, כולל משחקי נבחרת, ובמפגשים עם ריאל מדריד הוא עומד על 10 כיבושים ב-13 הופעות בליגה – אף שחקן אחר במפעל לא הבקיע מול הבלאנקוס יותר מסוארס, מאז שהחלוץ הגיע לספרד בעונת 2014/15.

ועדיין, ברמה הקבוצתית, עבור אתלטיקו היה זה בסך הכל המשך ישיר של התקופה הפחות טובה שהיא חווה לאחרונה, כאשר בארבעת משחקי הליגה האחרונים היא הצליחה לנצח פעם אחת בלבד ותוך כדי נכנעה לצ'לסי בשמינית גמר ליגת האלופות. האדומים-לבנים עדיין מובילים את הטבלה בהפרש יחסית מבטיח, כאמור, אך אובדן הנקודות הערב ודאי ידליק אצלם נורה אדומה לקראת הישורת האחרונה של העונה.

סימאונה תופס את הראש. פספוס ענק לאתלטיקו | JAVIER SORIANO/AFP via Getty Images

הקבוצה של זינדין זידאן כבר ראתה כיצד תואר האליפות מתרחק ממנה הערב, אך בדקות הסיום הפגינה בפעם המי-יודע-כמה את הווינריות המסורתית של ריאל מדריד. למרות שהציגה שוב יכולת לא מרשימה ונפלה ממוליכת הטבלה במשך רוב חלקי המשחק, החבורה בלבן לא ויתרה עד הסיום והמאמן שלה שמר על מאזן נקי מהפסדים במשחקי חוץ נגד אתלטיקו, עם שלוש תוצאות תיקו וניצחון אחד. קארים בנזמה, שאת ההזדמנות הראשונה שלו בזבז בגדול כשהחמיץ באחד על אחד מול יאן אובלק, כיפר על כך שלוש דקות לתום הזמן החוקי כאשר ביצע מהלך נפלא וכבש את שער השוויון היקר לזכות ריאל.

אלופת ספרד המכהנת צריכה לשים את התוצאה הערב בפרופורציה, שכן למרות סחיטת הנקודה בזכות האופי החזק, זהו אובדן הנקודות השני ברציפות שלה בליגה. ריאל תקווה כי החזרה של סרחיו ראמוס שאמור לשוב לפעילות בשבוע הבא, תסייע לה לשפר את היכולת על כר הדשא ולייצר רצף של ניצחונות שיאפשר לה להיאבק על האליפות עד לסיום העונה.

זידאן. ניצל מהפסד קריטי | JAVIER SORIANO/AFP via Getty Images

הרכבים

אתלטיקו מדריד: יאן אובלק, קיחרן טריפייר, סטפן סאביץ', פליפה, מריו הרמוסו, קוקה, תומא למאר (סאול, 57), יאניק קראסקו (ז'ואאו פליקס, 64), מרקוס יורנטה, אנחל קוראה (ג'פרי קונדוגביה, 82), לואיס סוארס.

ריאל מדריד: טיבו קורטואה, לוקאס ואסקס, רפאל וראן, נאצ'ו פרננדס, פרלאן מנדי, קאסמירו, טוני קרוס, לוקה מודריץ', רודריגו (ויניסיוס, 60), מרקו אסנסיו (פדריקו ואלוורדה, 60), קארים בנזמה

מהלך המשחק

רבע שעה מן הפתיחה הגיעה העקיצה הראשונה של המארחת: טריפייר הוציא את יורנטה להתקפה מהירה כשהגנת ריאל לא מוכנה, הקשר השאיר את סוארס באחד על אחד והאורוגוואי שלח את זה עם החלק החיצוני לפינה השמאלית כדי לקבוע 0:1 לאתלטיקו מדריד. בדקה ה-29 קאסמירו ניסה להשוות בבעיטה מחוץ לרחבה שהלכה למסגרת, אך אובלק עמד במקום והדף.

סוארס בדרך להכניע את קורטואה | Denis Doyle/Getty Images
שוב הופיע למשחק גדול. סוארס חוגג | JAVIER SORIANO/AFP via Getty Images

הבלאנקוס פתחו את המחצית השנייה בלחץ על השער של אתלטיקו ובדקה ה-52 נאצ'ו רשם איום בנגיחה, אך לא הקשה יותר מדי על אובלק שקלט ללא בעיות. המארחת ניסתה להגיב במהירות והגיעה למצב טוב כשסוארס קיבל מסירה ברחבה, אך לא הצליח לספק סיומת טובה ונעצר על ידי קורטואה.

בדקה ה-66 פליקס המחליף כמעט סידר לסוארס את השני במסירה מצד שמאל, אך החלוץ שוב בעט לידיים של שוער ריאל. ההזדמנות הגדולה של ריאל מדריד הגיעה בדקה ה-79: איבוד כדור של אתלטיקו במרכז השדה אפשר לוויניסיוס לפרוץ באגף שמאל ולמסור לבנזמה, שעמד באחד על אחד מול אובלק אשר הדף בעיטה אחרי בעיטה של הצרפתי ושלח את הכדור לקרן.

בדקה ה-87, בנזמה כיפר על הטעות: הצרפתי ביטל שחקן יריב בכדרור וביצע דאבל-פס עם קאסמירו, לפני שהכניע את אובלק והשווה ל-1:1. השוויון נשמר עד לשריקת הסיום והיריבות לעיר מדריד נפרדו בחלוקת נקודות.

קארים בנזמה חוגג | JAVIER SORIANO/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי