"עם בנזמה הכל אפשרי". נאצ'ו סיפק הצהרה, זידאן תקף

קארים בנזמה ושחקני ריאל מדריד חוגגים | MIGUEL RIOPA/AFP via Getty Images

הבלם: "אנחנו ברגע הטוב ביותר שלנו העונה, הגענו לשלבי ההכרעה בביטחון מרבי". החלוץ שכבש צמד השתווה לסנטיאנה כמבקיע הרביעי בטיבו של ריאל בליגה והשווה שיא. המאמן מתח ביקורת על דשאן וסיפר ממה הוא מודאג

קבוצות: ריאל מדריד
(גודל טקסט)

ריאל מדריד שינתה את פניה מאז "נאום הכעס" של זינדין זידאן לפני המשחק נגד הואסקה. הבלאנקוס ניצחו אתמול (שבת) 1:3 את סלטה ויגו ורשמו משחק עשירי ללא הפסד בכל המסגרות (שמונה ניצחונות ושתי תוצאות תיקו). הם יחזיקו אצבעות למעידות של ברצלונה ואתלטיקו מדריד הערב (ראשון) כאשר חלום הדאבל חיי וקיים. כמו כן, היה זה משחק חוץ עשירי בליגה ללא הפסד. לראשונה מאז יוני, הבלאנקוס, שסובלים מבעיות קשות בהתקפה לאורך כל העונה – הצליחו לכבוש שתי שלישיות ברציפות.

כוכב המשחק היה, איך לא, קארים בנזמה, שכבש צמד ובישל. החלוץ הצרפתי נמצא בכושר מצוין וכבש שמונה שערים בששת המשחקים האחרונים והשווה את התקופה הטובה בקריירה שלו – מינואר-פברואר 2016. הוא הגיע כבר ל-23 שערים העונה ורשם ציון דרך ענק – עם שני שעריו אתמול הוא השתווה לקרלוס סנטיאנה והפך לכובש הרביעי הכי גדול בהיסטוריה של הבלאנקוס במסגרת הליגה (186 שערים). בנוסף, בנזמה הפך לכובש הצרפתי השני הכי גדול בהיסטוריה (365 שערים) כשעקף את רוג'ר קורטואה. רק תיירי הנרי הגדול (411 שערים) מקדים אותו.

בכלי התקשורת שיבחו: "עם בנזמה הכל אפשרי", הייתה אחת הכותרות ב"מארקה" כאשר בשער העיתון נכתב: "בנזמה מסמן את הדרך עם צמד כמו קראק אמיתי ועוד בישול". ב"אס" הכותרת הייתה: "החלוץ לא יודע שובע וקבר את סלטה בפסטיבל הפרטי שלו. נגד בנזמה פשוט אין תרופה". עוד נכתב בספרד: "זידאן לא משוגע. ריאל תגיע לאפריל כשחלום הדאבל אפשרי".

עוד שחקן שבלט הוא טוני קרוס שבישל את השער הראשון וחטיפת כדור שלו סידרה את השער השני. קרוס השתווה לליאו מסי, יאגו אספס ומרקוס יורנטה בראש טבלת המבשלים העונה בליגה עם שמונה כיבושים. לאחר המשחק זידאן נשאל מדוע לא ביצע רוטציות במרכז השדה ואמר: "אנחנו מכירים את לוח השנה ויודעים שיש הרבה משחקים, אבל השחקנים בסדר. נכון שטוני וגם לוקה (מודריץ') יטוסו עם הנבחרת וזה לא אידיאלי, אבל אין לנו שליטה על זה. עכשיו עלינו ליהנות מהניצחון ולא לחשוב יותר מדי על המאבקים עד סיום העונה".

על בנזמה כוכב המשחק: "אי אפשר להבין למה הוא לא בנבחרת צרפת. אני לא מבין את זה וגם הרבה אנשים אחרים. חבל לי עבורו אבל כמאמן ריאל זה מצב טוב עבורי (הכוונה היא שבנזמה נח בזמן הפגרה), הוא עושה עבודה נפלאה עבור הקבוצה".

כותרות העיתונים בספרד | צילומי מסך: "מארקה" ו"אס"

האם הקבוצה במומנטום הטוב ביותר שלה העונה: "עלינו להמשיך ככה, אבל זה נכון שיש הרבה משחקים טובים לאחרונה. אנחנו מגיעים לרגעי ההכרעה ומרגישים מעולה פיזית. סבלנו מעט במחצית השנייה אבל הצלחנו לכבוש, המשחק היה טוב ושלם. הכדורגל נהיה קשה יותר, אין משחקים קלים וזה היה משחק ראוי". עוד לגבי זידאן, זה היה משחקו המאה על הקווים מאז חזר לקדנציה שנייה במרץ 2019. זידאן רשם 60 ניצחונות, 21 תוצאות תיקו והפסיד 19 משחקים. בעידן כריסטיאנו רונאלדו אחוז הניצחונות היה הרבה יותר גבוה – 69.8%.

נאצ'ו דווקא היה נחרץ: "זה ללא ספק הרגע הכי טוב שלנו. יצרנו שרשרת של ניצחונות ומשחקים בהם הצלחנו להשוות בדקות האחרונות. הגענו לשלב המכריע בביטחון מירבי, אך זה הכדורגל ועלינו להמשיך לעבוד. הדבר החשוב הוא שיצאנו לפגרת הנבחרות עם ניצחון נוסף". הספרדי נשאל האם ריאל יכולה לחבר עשרה ניצחונות רצופים כמו אשתקד, מה שעזר לה לזכות באליפות, וענה: "כל ליגה היא שונה. לאחר המגיפה ראינו קבוצה שהשיגה עשרה ניצחונות ותיקו. אני לא יכול לומר שנעשה אותו דבר כי הכדורגל מסובך אבל ברור שנלך משחק אחר משחק במטרה לנצח ולדחוף את עצמנו לקצה".

זינדין זידאן, לוקה מודריץ' | MIGUEL RIOPA/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי