בספרד קטלו: "אתלטיקו על סף תהום". סוארס וקוקה הבטיחו מלחמה

קוקה | Fran Santiago/Getty Images

המוליכה הציגה את המחצית הגרועה ביותר שלה העונה בהפסד לסביליה והמספרים מוכיחים זאת. הקפטן התלונן על השופט אך הבטיח: "ספקות בקבוצה הזו? לעולם לא". סימאונה לקח אחריות: "טעיתי". וגם: מכה קשה לקראת בטיס

(גודל טקסט)

אתלטיקו מדריד מקבלת רגליים קרות ברגע האמת? במחזור ה-20 הקבוצה של דייגו סימאונה הוליכה את הטבלה בשבע נקודות יתרון מריאל מדריד כשבידה משחק חסר. מאז פברואר היא קורסת. הקבוצה הפסידה אתמול (ראשון) 1:0 לסביליה בפיחואן וניצחה רק ארבע פעמים בעשרת המשחקים האחרונים. המאזן הנפלא של תומא למאר התקלקל – עד אמש הקבוצה ניצחה ב-93.8% מהמשחקים בהם פתח בהרכב בליגה ולא הפסידה – 15 ניצחונות ותיקו. במחצית הראשונה סביליה איימה 12 פעמים על השער – הנתון הכי גרוע של הקולצ'ונרוס העונה מה שמראה עד כמה הקבוצה לא הייתה במיטבה

הטבלה במחזור ה-20:

  1. אתלטיקו מדריד – 47 נקודות (18 משחקים)| מאזן 15-2-1
  2. ריאל מדריד – 40 נקודות (19 משחקים)| מאזן 12-4-3
  3. ברצלונה – 37 נקודות (19 משחקים)| מאזן 11-4-4

גם הצלת פנדל של יאן אובלק מחזור שני ברציפות לא עזרה לה. הסלובני הדף שישה פנדלים במדי אתלטיקו בליגה, רק שניים פחות מהשיאן של הקולצ'ונרוס – לאו פרנקו. מאז שהצטרף לליגה הספרדית ב-2014/15, רק שוער אחד מקבוצה מספרד הדף יותר פנדלים ממנו – דייגו אלבס מוולנסיה שהדף עשרה מתוך 20 פנדלים. בכל המסגרות הדף הסלובני תשעה פנדלים מתוך 29.

סימאונה, שנכנע לז'ולן לופטגי לראשונה במשחק השביעי, ניסה לשמור על אופטימיות לאחר המשחק: "אני בטוח מאוד, יודע את הדרך ולא מפחד מכלום. עלינו להמשיך לעבוד קשה, להגביר את האינטנסיביות, זה חשוב יותר מכישרון. סביליה התחילה טובה מאוד את המשחק". כבר אחרי חצי שעה נאלץ המאמן לבצע חילוף ראשון כי המערך לא עבד: "אם קורה דבר כזה – זה אומר שהמאמן טעה. חיפשנו משהו אחר, במחצית השנייה השתפרנו. אנחנו לא מחפשים תירוצים".

האם זה הרגע הקשה בעונה: "אליפות ספרד היא מרתון, זה תמיד קרב עד הסוף. תמיד זה היה עניין של שתיים, וכעת גם אנחנו מתחרים. בעונות האחרונות אין לנו זיכורונות נעימים אבל עלינו למצוא את הדרך שהשחקנים יהיו במיטבם בסיום העונה".

לואיס סוארס שרשם משחק חלש, ניתח: "אין תירוצים, כשאתה מפסיד תמיד עליך לחפש דרך להשתפר. אף אחד לא אמר שזה יהיה קל. כדי להשיג הצלחה צריך להילחם נגד כולם ונגד הכל. אף אחד לא ייתן לך כלום". החלוץ ייעדר מהמשחק הקשה נגד בטיס לאחר שראה את הכרטיס הצהוב החמישי שלו. גם מרקוס יורנטה ייעדר.

הקפטן קוקה: "הקבוצה ניסתה הכל ואנחנו מאוכזבים. במחצית השנייה יכולנו לכבוש אך לא היה לנו מזל. לא הצלחנו להשיג מהר את הכדור ולחבר שלוש-ארבע מסירות טובות. זה שבוע ארוך". לקשר גם היו תלונות לגבי השופט שלא שרק לפנדל לזכות הקבוצה ולא שלף צהוב שני למרקוס אקוניה. "לא דיברתי עם השופט אבל יש VAR שצריך לעזור לו".

דייגו סימאונה | Fran Santiago/Getty Images

לקשר היה מסר אופטימי: "עלינו להמשיך בדינמיקה שהייתה לנו בסיבוב הראשון ולעבוד קשה מאוד כדי לנצח את בטיס. כמכלול, אנחנו עושים עונה נהדרת. ספקות בקבוצה? לעולם לא. קשה לנצח בפיחואן. הסגל שלנו גדול ורחב. כולנו צריכים להיות בטירוף לקראת מה שנותר. אנחנו במקום הראשון ותלויים בעצמנו".

בספרד מרוצים שמאבק האליפות הופך לדרמטי עוד יותר. "אתלטיקו מחייה את ריאל וברצלונה", נכתב ב"אס". אם ברצלונה תנצח הערב את ויאדוליד הרי שהפער ביניהן יהיה נקודה בלבד כשהן עוד ייפגשו למשחק ענק בקאמפ נואו. "הלילה השחור של אתלטיקו", הייתה כותרת נוספת. "היתרון חומק מהידיים של אתלטיקו שרואה את הרודפות אחריה קרובות יותר ויותר. הקבוצה הייתה פחות טובה כמעט לאורך כל המשחק. אתלטיקו בקושי נגעה בכדור בחצי השעה הראשונה. אחרי השער שספגה, אתלטיקו הרגישה על סף התהום", נכתב ב"מארקה".

הכותרת באתר "אס" | צילום מסך: "אס"

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי