זידאן לקראת הקלאסיקו: "מסי צריך להישאר בברצלונה"

זינדאין זידאן, ליאו מסי
זינדאין זידאן, ליאו מסי | GABRIEL BOUYS / Contributor

מאמן ריאל מדריד החמיא לפרעוש לפני הקרב הגדול מול בארסה ודיבר גם על אמבפה: "מה הוא רוצה לעשות בעתיד? נראה". הזאר מחוץ סגל, כמו גם ראמוס, וארן וקרבאחל. וגם: ההישג שהבלאנקוס יכולים להשוות אם ינצחו

קבוצות: ריאל מדריד
(גודל טקסט)

עונת 2020/21 בליגה הספרדית תגיע מחר (שבת ב-22:00) לנקודת רתיחה, כאשר ריאל מדריד תארח את ברצלונה לראשונה אי פעם באצטדיון אלפרדו די סטפנו. הבלאנקוס יגיעו להתמודדות מהמקום השלישי עם 63 נקודות, כאשר היריבה המושבעת במקום השני עם שתי נקודות יותר ואילו בפסגה ניצבת אתלטיקו מדריד, שתתארח אצל בטיס ביום ראשון, עם 66 נקודות. בסיבוב הראשון, כזכור, ניצחו חניכיו של זינדין זידאן 1:3 בקאמפ נואו ומחר תהיה להם הזדמנות נדירה להשלים סוופי עונתי על בארסה, לראשונה מאז 2008.

הבלאנקוס יגיעו להתמודדות מחר לאחר חמישה ניצחונות רצופים בכל המסגרות ו-12 משחקים ללא הפסד (עשרה ניצחונות ושתי תוצאות תיקו), אך גם ברצלונה נמצאת בכושר מצוין ובמאזנה 13 ניצחונות ב-14 משחקי הליגה האחרונים. אגב, ניצחון של ריאל מחר יהיה השלישי שלה ברציפות נגד ברצלונה בליגה, דבר שלא קרה מאז 1978, אז לואיס מולווני עמד על הקווים. הבלאנקוס ניצחו 2:3 בסיבוב הראשון בקאמפ נואו, בסיבוב השני התפוצצו עם 0:4 בברנבאו וגם בסיבוב הראשון ב-1978/79 ריאל ניצחה, הפעם 1:3.

מאז ב-42 השנים שעברו, ריאל הצליחה לנצח פעמיים ברציפות תשע פעמים, אך תמיד נעצרה לפני הפעם השלישית. בין 2001 ל-2003 לריאל היה רצף של שמונה משחקי קלאסיקו לבנים ללא הפסד בכל המסגרות (שישה בליגה ושניים בליגת האלופות), עם שלושה ניצחונות וחמש תוצאות תיקו. זידאן שיחק בשישה מהם וכבש שניים.

זינדין זידאן | GABRIEL BOUYS/AFP via Getty Images

הקלאסיקו מחר יהיה ה-11 של זידאן כמאמן, כאשר המאזן שלו עומד על חמישה ניצחונות, שלוש תוצאות תיקו ושני הפסדים. מבחינה מקצועית, אדן הזאר הפצוע נותר שוב מחוץ לסגל ויחמיץ את המשחק נגד ברצלונה, מולה לא שיחק פעם אחת מאז שעבר לספרד. השאלה הגדולה היא האם הבלאנקוס ימשיכו עם ויניסיוס ג'וניור ומרקו אסנסיו לצד קארים בנזמה, או יפתחו עם ארבעה קשרים ויוותרו על אחד משלישיית ההתקפה שניצחה 1:3 את ליברפול באמצע השבוע. סרחיו ראמוס הפצוע ורפאל וראן שנמצא חיובי לקורונה ימשיכו להיעדר, כמו גם המגן דני קרבאחל.

במסיבת העיתונאים לקראת המשחק, זידאן נשאל האם ויניסיוס ימשיך בקבוצה או שאמבפה יגיע למשבצת שלו: "אני מדבר על השחקנים שלנו. הזאר לא זמין. אני מרוצה מוויני. יש לנו סיבוכים עם הפצועים. זו קבוצה בה כולם מחויבים". כשנשאל בהמשך האם הוא אומר שהזאר לא זמין למשחק מחר או שבאופן כללי פצוע בתקופה האחרונה, הוא צחק: "חכו, תראו מחר". הוא נשאל שוב על אדן ואמר: "זה לא תלוי לא בקבוצה ולא בנבחרת אלא ברגשות של השחקן, זהו".

על ההכנה: "היו לנו עשרה ימים להיערך ואנחנו מוכנים לקראת המשחק הזה". הצרפתי נשאל האם המנצחת תהיה פייבוריטית לזכות באליפות ואמר: "לאתלטיקו יש את היתרון כי היא המוליכה. הכל יכול לקרות עד הסוף, נצטרך להתחרות. תמיד אמרנו שהליגה תחרותית. רק בסוף נדע מה יקרה. נותרו עוד הרבה נקודות".

הסגל המלא למשחק

זידאן המשיך: "הנקודות האלה שוות כמו נקודות נגד אייבר למרות שיש יוקרה סביב הקלאסיקו. אנחנו רוצים לנצח וזה הכי חשוב". האם הפסד יסגור את הסיפור: "לא, ממש לא, אבל אנחנו לא חושבים על זה בכלל". על ראמוס הפצוע שייעדר: "חבל שהוא מחר לא יהיה איתנו. אני מקווה שהוא יישאר".

על כך שאמבפה, לפחות על פי הדיווחים האחרונים, רוצה לשחק בריאל מדריד: "אנחנו מכירים אותו היטב ויודעים איזה שחקן הוא אבל אני לא יכול לדבר עליו. מה הוא רוצה לעשות בעתיד? נראה".

האם הוא רוצה שזה יהיה הקלאסיקו האחרון של מסי: "לא, הוא צריך להישאר, הוא מרוצה במועדון ונוח לו". כשנשאל על כך שמסי לא כבש מ-2018 בקלאסיקו, אמר: "אנחנו יודעים מי זה מסי, הוא אולי לא יכבוש אבל הוא מאוד מסוכן. בכל מקרה אנחנו נצטרך לשים לב לכולם, לא רק אליו".

טוני קרוס, ליאו מסי | LLUIS GENE/AFP via Getty Images

בנזמה, שלא כבש בתשעת המשחקים האחרונים שלו מול ברצלונה, אמר לקראת ההתמודדות: "זה המשחק הגדול ביותר בעולם ולא רק בשבילי אלא עבור כולם, כי זו שתי קבוצות עם היסטוריה מפוארת. הייתי בר מזל לכבוש במשחקים האלה. מאז שהייתי קטן היה לי חלום לשחק במשחקים האלה שכולם צופים בהם. יש הרבה לחץ בחוץ אז דמיינו מה קורה במגרש. אבל אנחנו נהנים מכל משחק נגד ברצלונה".

בנושא אחר: אחרי הדיווחים לפיהם קיליאן אמבפה הודיע לפריז סן ז'רמן על כוונתו לעזוב בקיץ, ברדיו "קאדנה סר" טוענים שהחלטתו של הצרפתי מהווה אור ירוק עבור ריאל מדריד להחתימו וצפויים עדכונים רבים בגזרתו במהלך התקופה הקרובה.

כזכור, בספרד פורסם לאחרונה כי אמבפה הבהיר לראשי המועדון שלא יאריך את חוזהו המסתיים בקיץ הבא. עוד נטען כי הסיבה היא שהוא רוצה להגשים את חלומו ולשחק בריאל מדריד. האם ומתי זה קרה? ימים יגידו.

קיליאן אמבפה | Anthony Dibon/Icon Sport via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי