"שני צעדים אחרונים לתואר". בספרד שיבחו את אתלטיקו, ציון דרך לקוקה

יאניק קראסקו | Burak Akbulut/Anadolu Agency via Getty Images

הקולצ'ונרוס נלחצו בדקות האחרונות, אך גברו 1:2 על סוסיאדד והגדילו את הפער בפסגה לארבע נקודות. סימאונה: "זו עונה מאוד קשוחה, היא התחילה מהר מדי". הקפטן הגיע ל-500 הופעות, בתקשורת קבעו: "זה בידיים שלהם"

(גודל טקסט)

אמנם זה היה מותח בדקות האחרונות, אך לבסוף, אתלטיקו מדריד הצליחה לגבור 1:2 על ריאל סוסיאדד ולעשות עוד צעד משמעותי לעבר אליפות ראשונה מאז עונת 2013/14. יאניק קראסקו ואנחל קוריאה כבשו כבר במחצית הראשונה, אך שער מצמק של איגור סובלדייה בדקה ה-83 גרם ללחץ בוואנדה מטרופוליטנו. קוראה היה מעורב השנה כבר ב-19 שערים (שמונה שערים ו-11 בישולים) – שיא קריירה. הבלגי, מנגד, היה מעורב בשמונה שערים בשבעת משחקים האחרונים.

הקבוצה של דייגו סימאונה שבה למסלול הניצחונות לאחר התיקו המאופס נגד ברצלונה, וכשנותרו עוד שני מחזורים, היא מובילה בארבע נקודות על הקטאלונים, ובחמש נקודות על ריאל מדריד. עם זאת, יש לזכור כי לבלאנקוס יש משחק חסר, וניצחון שלהם בגרנאדה יקטין את ההפרש לשתי נקודות ויפעיל לחץ את הקולצ'ונרוס. במאזן הפנימי בין שתי המדרידאיות, היתרון הוא של ריאל שצברה ארבע נקודות בשני המפגשים. במקרה ששתי הקבוצות יסיימו את העונה עם אותו מספר נקודות, האלופה המכהנת תשמור על התואר.

בסיום הניצחון על החמישית בטבלה מאמן המנצחת דייגו סימאונה התייחס ליריבה וללחץ בדקות האחרונות: "ידענו שאנחנו צריכים לנצח יריבה שמשחקת טוב מאוד מחוץ לביתה. הייתה לנו מחצית ראשונה מצוינת וגם בשנייה היינו טובים, אבל בגלל הסיום הצמוד שיש העונה, השער שלהם גרם לנו לסבול בדקות האחרונות".

דייגו סימאונה | Denis Doyle/Getty Images

לאחר מכן, הארגנטינאי סיפר על הקושי שחוות קבוצות הליגה העונה: "אנחנו צריכים לנוח. זו הייתה עונה מאוד קשוחה וזה יהיה קשה עד הסוף. העונה התחילה מהר מדי וזה משהו שהשפיע על כל הקבוצות, אנחנו לא יוצאי דופן. אנחנו נמשיך, משחק אחרי משחק, בידיעה שביום ראשון מצפה לנו עוד משחק חשוב וקשה (נגד אוסאסונה בבית)".

קשר הקבוצה, קוקה, שיבח את קבוצתו לאחר ניצחון קריטי במאבק האליפות: "עשינו עבודה נהדרת במשחק. הובלנו 0:2 ולקחנו צעד קטן לאחור. שני משחקים נותרו, והליגה צפופה מאוד. עבורנו, המשחקים שנותרו הם כמו גמר. היום זה היה גמר וניצחנו, ונקווה לעשות זאת גם ביום ראשון. אנחנו אתלטיקו, ואם אנחנו לא סובלים, אז זה לא אנחנו".

קוקה. ציון דרך מרשים | David S. Bustamante/Soccrates/Getty Images

בנוסף, הקשר בן ה-29 הגיע ל-500 הופעות במדי הקבוצה והתייחס לכך: "הרבה שנים, הרבה עונות והמון מאמץ. אני מקווה שעוד הרבה הופעות לפניי אבל אני לא חושב על עצמי אלא על האינדיבידואל. צריך להודות לאוהדים, שלא יכולים להגיע בגלל הקורונה. הרבה פעמים אנחנו צריכים את האנשים שלנו בשביל לעשות את המאמץ האחרון כמו בעשר הדקות האחרונות נגד סוסיאדד".

ב"אס" המקומי החמיאו למוליכת הטבלה: "הם באו לנצח מהדקה הראשונה. הלחץ של לואיס סוארס (לא שבר את הבצורת מאז חודש מרץ, אגב) וניצול המצבים של קוריאה וקראסקו הפכו את אתלטיקו לראויה לניצחון. יאן אובלק עצר כמה מצבים, והקבוצה סבלה בסיום המשחק כי כדי לזכות באליפות צריך לדעת לסבול. זה בידיים שלהם". "שני צעדים אחרונים לתואר", הייתה הכותרת בשער העיתון.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי