זידאן זעם על הדיווחים לפיהם הודיע שהוא עוזב, קרוס חיובי לקורונה

זינדין זידאן | Diego Souto/Quality Sport Images/Getty Images

אחרי ה-0:1 בבילבאו שהשאיר לריאל מדריד סיכוי לזכות באליפות, המאמן כעס: "איך אגיד את זה לשחקנים כשאנחנו נלחמים על החיים? זה מעולם לא קרה". הקשר, שכבר נכנס לבידוד, אובחן כחולה. מודריץ': "עדיין מאמינים"

קבוצות: ריאל מדריד
(גודל טקסט)

ריאל מדריד החזיקה בפסגת הטבלה למשך 20 דקות. נאצ'ו פרננדס כבש בתזמון נפלא את שער הבכורה שלו העונה, בדקה ה-68, והבלאנקוס שלא הפסידו ב-17 משחקי הליגה האחרונים הוליכו 0:1 על אתלטיק בילבאו בסן מאמס. ריאל אכן ניצחה בסופו של ערב, כפי שקורה תמיד כשנאצ'ו מבקיע בליגה, אלא שהבשורות הרעות מאצטדיון וונדה מטרופוליטנו הגיעו ואלופת ספרד סיימה את המחזור הלפני אחרון במקום השני בטבלה. במחזור הסיום תארח ריאל את ויאריאל ותקווה לנס שיאפשר לה לשמור על תוארה, כאשר לשם כך היא צריכה לנצח ושאתלטיקו מדריד תמעד נגד ויאדוליד של שון וייסמן.

לקראת המחזור ה-38, ריאל קיבלה הערב בשורה לא מעודדת: הקשר טוני קרוס, שנכנס לבידוד לפני שלושה ימים כיוון ששהה בקרבת חולה קורונה מאומת, נמצא חיובי בעצמו בבדיקה שנערכה לו היום ובעקבות כך הוא לא יעמוד לרשות הבלאנקוס במשחק האחרון של העונה.

בחזרה לניצחון על בילבאו. המאמן זינדין זידאן אמר לאחר המשחק: "אני מתייחס רק למה שקורה במשחק הזה, השאר לא תלוי בנו. בסופו של דבר כן, דיברנו וראינו מה קרה במשחק השני (של אתלטיקו). ידענו שהאליפות תוכרע במחזור האחרון. עלינו להמשיך לעבוד קשה ולנצח, כמו היום (אתמול). אני שמח עבור השחקנים שמאמינים בזכייה באליפות וננסה עד לרגע האחרון. ננוח היטב, נתכונן למשחק וניתן את כל-כולנו".

בכל מקרה, לא פחות ממאבק האליפות, כל ספרד עסקה בפרסומים לפיהם זידאן כבר נפרד משחקניו והודיע להם על החלטתו לעזוב עוד לפני המשחק נגד סביליה. המאמן זעם: "אתם יכולים לפרסם הרבה דברים בתקשורת אבל איך אני אגיד לשחקנים שלי שאני עוזב, כשאנחנו נלחמים על החיים בליגה ונותנים הכל? מעולם זה לא קרה. בסוף העונה נראה מה יקרה. אי אפשר לדבר כל הזמן על העתיד שלי".

נאצ'ו. כבש שער יקר | Juan Manuel Serrano Arce/Getty Images

ובחזרה למשחק, במחצית הראשונה ריאל הייתה זכאית לפנדל ככל הנראה לאחר נגיעת יד, והמאמן התייחס לכך: "אני לא רוצה לדבר על זה שוב ואולי להסתבך. השחקנים ראו יד אבל עבור השופט זה לא היה פנדל, הוא עשה את עבודתו הכי טוב שאפשר. אני חושב שכיום יש אדם שתפקידו לשפוט ב-VAR, נטול רגש, ולפי החוקים החדשים כל נגיעת יד בלתי רצונית היא פנדל. צריך לתת לעולם הכדורגל להשפיע על הפנדלים ומותר לי להביע את דעתי.

עוד אמר: "לא קרה כלום עם אדן (הזאר). הוא בסדר, הוא עלה מהספסל ותרם כמו כולם, עזר לנו. עליי לבחור את ההרכב, זה התפקיד שלי, כרגע אחרים משחקים". למעשה, הבלגי שימש כמחליף בכל שלושת משחקי הליגה מאז ההדחה נגד צ'לסי בליגת האלופות". המאמן החמיא לכובש שער הניצחון: "כמובן שנאצ'ו צריך לסיים את הקריירה בריאל, הוא שחקן צמרת. מגיע לו לפרוש כאן".

הזאר. שחקן ספסל | Diego Souto/Quality Sport Images/Getty Images

נאצ'ו עצמו אמר: "לא ידעתי שאתלטיקו ניצחה, הבנתי שהם השוו. אבל נותר משחק אחד ואנחנו נמשיך להילחם. הם הצליחו לנצח אבל ראינו עד כמה זה לא קל. היה לנו קשה נגד בילבאו, לא יצרנו מצבים אבל היינו קומפקטיים וניצחנו. אני חושב שהגיע לנו פנדל, כבר שרקו נגדנו המון על נגיעות יד כאלה. זידאן? התפרסמו ידיעות שהוא אמר לנו משהו, אני לא יודע, יש לו חוזה ואנחנו בקשר מעולה איתו. אבל זו החלטה שהוא והמועדון יקבלו. מובן שאנחנו רוצים שהוא יישאר".

בתקשורת הספרדית החמיאו לריאל בכל זאת. "זה מדהים מה שהיא עושה", נכתב בטור דעה ב"מארקה". "היא נותנת לכל קבוצה שיעור איך להתמודד עם מצוקה. היא החזיקה את הדופק של אתלטיקו על אף שארבעת שחקני ההגנה הבכירים פצועים, למרות שיש לה סקורר אחד בלבד' על אף שעתידם של לא מעט דמויות חשובות – בערפל. "הלבנים סובלים כדי להשיג ניצחון ענק ששומר עליהם במאבק. נאצ'ו הגן על העתיד של ריאל. הנס בינתיים לא הגיע, אבל בעונה הטובה ביותר שלו בקבוצה הוא שמר על הסיכוי הקטן הזה, היה כאן צדק אלוהי". "ריאל תרדוף עד היום האחרון", נכתב ב"אס". "זה כבר לא עניין של כדורגל אלא של מיתוס של עשרות שנים. זידאן שהלך בין הטיפות – שימר את מסורת המלחמה הזו". לוקה מודריץ' סיכם את התחושות כשכתב לאוהדים באינסטגרם: "אנחנו עדיין מאמינים".

הפוסט של לוקה מודריץ' | צילום מסך: אינסטגרם

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי