סימאונה: "מי אם לא סוארס יכבוש שער כזה?", ספרד בטירוף

לואיס סוארס ושחקני אתלטיקו מדריד חוגגים | Burak Akbulut/Anadolu Agency via Getty Images

סימאונה שמח אך עדיין לא חוגג אחרי ה-1:2 הדרמטי: "כשהיו פחות מצבים - היינו חזקים". החלוץ: "אסור להוריד את הראש. אמרו לי שבקבוצה הזו סובלים אך לא האמנתי עד כמה". "התקף לב", סיכמו במדריד. הקהל עודד מבחוץ

(גודל טקסט)

אתלטיקו מדריד רחוקה 90 דקות מאליפות. היא סבלה לאורך כל הערב נגד אוסאסונה כששני שערים שלה נפסלו, נקלעה לפיגור ולמשך 19 דקות קשות ירדה למקום השני, אך הפגינה אופי עצום עם ניצחון 1:2 דרמטי. ניצחון על ויאדוליד במחזור הסיום יעניק את התואר לדייגו סימאונה לראשונה מזה שבע שנים. לואיס סוארס, כמובן, אחראי על השער המרגש שככל הנראה ייזכר לעד. הקולצ'ונרוס סיימו עונה אדירה בוונדה מטרופוליטנו על אף היעדר הגהל כשהשיגו 48 נקודות – יותר מכל אחת אחרת, ורשמו הפסד בודד. הם גם ניצחו בכל ששת משחקי הבית האחרונים.

בדיוק בזמן שבר סוארס, שרשם החמצה מזעזעת במחצית הראושנה, את הבצורת הארוכה שלו העמדה על שמונה מחזורים (משלושה נעדר בשל פציעה) והבקיע את שער הליגה ה-20 שלו. החלוץ האורוגוואי השתווה ליוסף אן נסירי מסביליה כששעריו העניקו לקולצ'ונרוס לא פחות מ-19 נקודות העונה. "השער הזול והיקר ביותר בהיסטוריה של אתלטיקו", נכתב ב"מארקה" בהתייחס לכך שהחלוץ הגיע כמובן בחינם בקיץ.

סוארס, שחגג את הגול בטירוף כולל הורדת חולצה, אמר לאחר המשחק: "אלה רגעים של אושר אדיר. לא הגיע לנו לסבול כפי שסבלנו. פספסנו פעמים רבות, אני במיוחד, אבל כדי לזכות באליפות כנראה שאין ברירה. זה המוטו של אתלטיקו, כולם אמרו לי, אבל לא חשבתי שזה עד כדי כך.

"חלוץ צריך להיות רגיל למצבים כאלה, אסור להוריד את הראש כשדברים לא מסתדרים. אני שמח שאם אתה נלחם ומאמין ולא מוריד את הידיים – אתה יכול להשיג את השער היקר הזה". בספרד נכתב עליו: "הוא התאבל על ההחמצה, קילל אחרי כל בעיטה מוחמצת אבל בסוף היה הגיבור". עוד הזכירו כי המאמן סימאונה אמר לפני המשחק שהרחבה היא האיזור שלו.

סימאונה שמריח את התואר השמיני שלו במועדון כמאמן, התמוגג: "הקבוצה שיחקה נהדר אחרי המאמץ נגד ריאל סוסיאדד. היו לנו מצבים להבקיע. הקבוצה הגיבה נפלאה לפיגור. דווקא כשהיו לנו פחות מצבים – היינו חזקים יותר. החילופים עשו את ההבדל". המאמן הבהיר כי אין חגיגות: "אנחנו רק חושבים כיצד להתכונן היטב לוויאדוליד אחרי שנתאושש, ראינו כמה קשה בליגה הזו".

על הסיום: "עסקנו רק בשיפור המשחק שלנו, המשחק התנהל ברחבה של אוסאסונה. כשעצרנו לשתות מים אמרתי שעלינו להשוות ואם נעשה זאת – ננצח (בדקה ה-82). אני תמיד חושב חיובי. ידעתי שסוארס יבקיע, מי אם הוא לא יכריע משחק כזה? הוא תמיד היה שם מעורב, הגיע עם מוטיבציית שיא".

אוהדים אמנם לא יכלו להיכנס לתוך המגרש אך היו רבים מהם שהגיעו לעודד מבחוץ והבלם מריו הרמוסו סיפר: "זה לא יאומן כמה שמענו אותם, הקבוצה ספגה, הדברים השתבשו והם דחפו אותנו בלי סוף. זו אתלטיקו מדריד, צריך לחיות את זה ככה. אי אפשר להסביר דבר כזה".

התקשורת בספרד כמובן בטירוף. "סוארס הוכיח שזה הרגע שלו", "איזו מתנה יפה הוא העניק לאתלטיקו", "לדברים טובים צריך להמתין", אלה היו רק חלק מהכותרות. עוד נכתב: "19 דקות של טירוף – אופוריה בריאל מדריד וייסורים של אתלטיקו" ו"התקף לב", כפי שנכתב בשער "אס". יאניק קראסקו זכה למחמאות על היכולת שהפגינו. הבלם סטפן סאביץ' יחסר במחזור הסיום החגיגי שכן הוא מושעה בגלל צהובים.

שער עיתון "אס" | צילום מסך: "אס"

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי