אתלטיקו מדריד שבה לנצח בליגה הספרדית עם 1:2 דרמטי על חטאפה

שחקני אתלטיקו מדריד חוגגים שער של לואיס סוארס | GettyImages, JAVIER SORIANO/AFP

היריבה חגגה שער ראשון מול האלופה לאחר 1,582 דקות מנגיחה של מיטרוביץ' (45), אך צמד של סוארס (78 ו-90+1) הציל את הקבוצה של סימאונה. פלקאו הימם את אתלטיק בילבאו

(גודל טקסט)

המחזור השישי בלה ליגה יצא לדרך הערב (שלישי) עם שלושה משחקים. במוקד עמד ניצחונה הדרמטי של האלופה אתלטיקו מדריד 1:2 על חטאפה, שממשיכה בפתיחת העונה הנוראית שלה. בהמשך אתלטיק בילבאו תארח את ראיו וייקאנו ולבנטה את סלטה ויגו.

שחקן אתלטיקו מדריד לואיס סוארס
שחקן אתלטיקו מדריד לואיס סוארס | רויטרס

חטאפה – אתלטיקו מדריד 2:1

האלופה הגיעה למשחק הערב לאחר שתי תוצאות תיקו מאופסות ולאחר שאיבדה את הפסגה במחזור שעבר ליריבה העירונית ריאל מדריד. מנגד, ניצבה עוד יריבה מהעיר מדריד, שהגיעה ללא נקודות כשהיא עם פתיחת העונה הגרועה בתולדותיה. זה התחיל לא טוב מבחינת אתלטיקו, שהתקשתה מאוד מול היריבה ולא הצליחה להגיע למצבים כמעט לאורך כל המחצית הראשונה.

דווקא חטאפה הייתה זו שהגיעה להזדמנויות וממש על סף השריקה למחצית עלתה ליתרון מפתיע כאשר סטפו מיטרוביץ' נגח את שער היתרון, שהיה הראשון של קבוצתו מול אתלטיקו מאז נובמבר 2011! הקולצ'ונרוס ניסו ללחוץ כדי להשיג את שער השוויון במחצית השנייה, כאשר לואיס סוארס החמיץ פעמים רבות, כולל נגיחה למשקוף (69). קרלס אלנה הורחק אצל המארחת בדקה ה-74, והאלופה ניצלה זאת עד תום.

בדקה ה-78 שלח המחליף מריו הרמוסו כדור גובה שמצא את לואיס סוארס בתוך הרחבה. האורוגוואי הפעם לא התבלבל ומצא מקרוב את הרשת וקבע 1:1. חטאפה כמעט הצליחה שוב לעלות ליתרון, אך אובלק היה במקום (86) וסוארס – מי אם לא הוא – היה שם כדי להכריע את המשחק. בדקה ה-91 ניצל החלוץ הגבהה של סימה ורסליקו ונגח פנימה את השני שלו ושל קבוצתו. אתלטיקו מדריד יוצאת בשן ועין וחוזרת לנצח בליגה, חטאפה ממשיכה לחפש נקודות ראשונות העונה.

דקה 25: התקפה יפה של חטאפה הסתיימה בבעיטה לא מספיק טובה של חוסה מסיאס, שהלכה החוצה.

דקה 32: הזדמנות ראשונה רצינית במשחק הגיעה דווקא מצד חטאפה. חיימה מאטה בעט כדור מתוך הרחבה וסחט הצלה נאה מיאן אובלק בשער אתלטיקו.

דקה 37: טעות בהגנת חטאפה איפשרה ללואיס סוארס למצוא את עצמו לבדו מול שוער המארחת סוריה, אך הבעיטה של האורוגוואי הלכה לגופו של השוער. אנחל קוראה ניסה לכבוש כשעט על הריבאונד, אך הוא נבלם לקרן.

דקה 45: גול! חטאפה עולה ל-0:1. הגבהה לרחבה של נמניה מקסימוביץ' מצאה את ראשו של סטפן מיטרוביץ' שנגח לקורה של אובלק ופנימה. זהו שער ראשון שכובשת חטאפה לרשתה של אתלטיקו מאז נובמבר 2011, שזה 1,582 דקות ללא שער מול הקולצ'ונרוס.

דקה 56: אנטואן גריזמן ניסה את מזלו בבעיטה מחוץ לרחבה, אך הכדור שלו חלף ממש בסמוך למסגרת.

דקה 69: לואיס סוארס הגיע היטב לכדור גובה אך הנגיחה שלו פגעה במשקוף.

דקה 74: כרטיס אדום! קרלס אלנה הורחק ישירות והשאיר את חטאפה בעשרה שחקנים.

דקה 78: גול! אתלטיקו מדריד משווה ל-1:1. המחליף מריו הרמוסו שלח כדור גובה לרחבה, לואיס סוארס השתלט וכבש מקרוב את שער השוויוון של האלופה.

אתלטיק בילבאו – ראיו וייקאנו 2:1

לפני שלושה ימים, רדאמל פלקאו עלה כמחליף להופעתו השנייה בראיו וייקאנו ומצא את הרשת תוך 10 דקות ב-0:3 על חטאפה. הלילה הוא כבר כבש שער הרבה יותר חשוב: הקולומביאני נכנס בדקה ה-75 במצב של 1:1 ושש דקות בתוך תוספת הזמן, הוא נגח פנימה את שער הניצחון של העולה החדשה שהמשיכה בפתיחת העונה המצוינת עם ניצחון שלישי בארבעת המשחקים האחרונים. אלברו גרסיה (5) כבש ראשון לזכות האורחת ושער עצמי של פאת'ה סיס (32) העניק את השוויון לאתלטיק בילבאו, שרשמה את הפסד הבכורה שלה העונה.

משחק נוסף:

לבנטה – סלטה ויגו 2:0

המחזור יימשך ברביעי כשבמוקד יעמוד המשחק בין ריאל מדריד למאיורקה. סביליה תארח את ולנסיה ואלצ'ה תשחק בחוץ מול ויאריאל.