"ההחלטה כבר התקבלה": ברצלונה צפויה לפטר את רונאלד קומאן

רונאלד קומאן מאמן ברצלונה | אימג'בנק GettyImages, David Ramos

אחרי שסחטה נקודה מגרנאדה בתוספת הזמן, בספרד מדווחים שהזעזוע בקבוצה קרוב. צ'אבי, קונטה, פירלו, לב ומרטינס ברשימת המועמדים: "תסתכלו על הסגל, מה אנחנו יכולים לעשות? לשחק טיקי-טאקה?", טען ההולנדי להגנתו

(גודל טקסט)

המחזור החמישי ב"לה ליגה" הסתיים אמש (שני) עם שוויון דרמטי של ברצלונה, שאחרי התבוסה המוחצת שספגה מבאיירן מינכן בליגת האלופות, נזקקה לשער של הבלם רונאלד אראוחו בדקה ה-90 כדי להציל נקודה ביתית ולסחוט 1:1 מגרנאדה – קבוצה שעדיין לא ניצחה העונה אחרי חמישה מחזורים. ואם להסתמך על התקשורת הספרדית הבוקר, נראה שפתיחת העונה הרעה חרצה את גורלו של המאמן רונאלד קומאן.

"זה יכול לקרות היום, זה יכול לקרות מחר, אולי בשבוע הבא או רק בעוד שבועים, אבל ברגע שראשי ברצלונה יחליטו על מחליפו של קומאן – הוא יפוטר. ההחלטה כבר התקבלה", נכתב הבוקר בספרד. עם זאת, לפי "מונדו דפורטיבו", קומאן יהיה על הקווים גם במשחק ביום חמישי נגד קאדיס.

לטענת העיתונאי ג'רארד רומרו, אחרי הפרסומים שהמנהל הטכני ג'ורדי קרויף סירב לעזוב את תפקידו כדי להחליף את קומאן, ישנם 5-6 מועמדים למשרת המאמן: יואכים לב שעזב את נבחרת גרמניה, אנטוניו קונטה שנפרד מאינטר אחרי זכייה באליפות, אנדראה פירלו שפוטר מיובנטוס, ההולנדי פיליפ קוקו שבנובמבר שעבר פוטר מדרבי קאונטי וגם צ'אבי הרננדס ורוברטו מרטינס, מאמן נבחרת בלגיה עד גביע העולם בשנה הבאה. שמות נוספים שהוזכרו הם מרסלו ביילסה שמאמן את לידס ואריק טן האח מאייאקס.

רונאלד אראוחו בלם ברצלונה
בסוף הוא הבקיע, אבל זה הספיק לנקודה בלבד. אראוחו | אימג'בנק GettyImages, LLUIS GENE

קומאן ניסה להגן על עצמו ואמר בסיום המשחק: "תסתכלו על הסגל שלנו…מה אנחנו יכולים לעשות? לשחק טיקי-טאקה? עשינו את מה שאנחנו יכולים. שיחקנו 4-3-3 מההתחלה, אבל אין לנו את המהירות הנדרשת בכנפיים, זה ייראה אחרת עם עוסמאן דמבלה ואנסו פאטי. אם אתם לא מבינים אותי אז תסלחו לי ואגיד שזו אשמתי".

ברצלונה ניסה להגביה לרחבה 54 כדורים במהלך 90 הדקות, אבל רק 14 הגיעו ליעדם. אחד המחמיצים ובסופו של דבר גם מי שכבש את השוויון, אראוחו, הודה בסיום שיכול היה לסיים עם שלושער: "התוצאה לא טובה, אבל בסך הכל שיחקנו טוב. רצינו מאוד לנצח וחבל שהשוויון הגיע כל כך מאוחר, היינו מנצחים אם היה נשאר לנו עוד זמן. יש עוד המון משחקים לפנינו בליגה ובליגת האלופות ואנחנו קבוצה שיכולה להתחרות על כל התארים", טען הבלם על אף מעידה נוספת.