בספרד טוענים: "מרטינס או צ'אבי יחליפו את קומאן בברצלונה"

צ'אבי רוברטו מרטינס מאמני כדורגל ספרדיים | צילום מסך, צילום מסך

על פי "ספורט", אחד מהשניים יהיה האיש שיעמוד על הקווים בקאמפ נואו בקרוב. קומאן: "במצבים קשים אני מוציא את הטוב ביותר מעצמי ומהקבוצה". יועצו של הנשיא לאפורטה: "מגבים אותו"

(גודל טקסט)

רוברטו מרטינס או צ'אבי. על פי "ספורט" הקטאלני, אחד מהשניים יהיה המאמן הבא של ברצלונה. "במועדון ממשיכים לעסוק במאמן שיחליף את רונלד קומאן על הקווים בקאמפ נואו", נכתב בדיווח. "תחילה, היו מספר מועמדים לתפקיד, אך כעת נראה שישנם שני מועמדים עיקריים – מרטינס וצ'אבי".

אנריק מאסיפ, שמשמש כדובר וכיועץ של נשיא ברצלונה ז'ואן לאפורטה, התייצב לריאיון טלוויזיוני ובמקום להרגיע את הרוחות, אישר שמעמדו של המאמן רונאלד קומאן רחוק מלהיות יציב.

אחרי 48 שעות של דיווחים לפיהם ברצלונה כבר החלה לחפש אחר מחליף להולנדי, מאסיפ הודה שהקרדיט של המאמן הולך ואוזל ובהחלט קיימת האפשרות שהמשחק מול קאדיס (חמישי, 23:00) יהיה האחרון שלו על הקווים כמאמן הבלאוגרנה.

רונאלד קומאן מאמן ברצלונה
רונאלד קומאן מאמן ברצלונה | אימג'בנק GettyImages, David Ramos

"לא אגיד לכם אם הוא יישאר מאמן ברצלונה או לא", הבהיר תחילה מאסיפ, "רונאלד זוכה לגיבוי ולאמון מאיתנו כי הוא המאמן, ואם הוא בתפקיד אז זה אומר שאנחנו מאמינים בו, אבל כשדברים לא מצליחים זה טבעי להטיל ספק במצב הקיים".

מאסיפ, בתור אחד האנשים הקרובים ללאפורטה, כמובן, גם נשאל על מערכת היחסים בין נשיא הבלאוגרנה למאמן, אחרי שבועות סוערים במהלכם הנשיא הודה כי קומאן שמר על תפקידו הקיץ מסיבות כלכליות בלבד ואילו המאמן עקץ בחזרה כשאמר כי "לאפורטה מדבר יותר מדי, בזכותי לברצלונה יש עתיד".

רונאלד קומאן מאמן ברצלונה
מאמין בעצמו ובשחקנים | GettyImages, Eric Alonso

"אלו דברים שיצרו את הרושם שהם נמצאים בסכסוך, אבל זה לא המצב. היחסים ביניהם מצוינים", טען מאסיפ וגם שלח רמז עבה, "אני מבקש מאנשים להיות סבלניים, צריך לזכור שאנחנו בארסה".

לסיום, יועצו של לאפורטה גם לא שלל את אופציית החזרה של צ'אבי: "לאפורטה תמיד אומר שצ'אבי עוד יחזור ללבוש את המדים של ברצלונה. האם זה יקרה תחת לאפורטה? למה שלא?".

קומאן, יש לציין, התראיין במקביל לתקשורת ההולנדית וכשנשאל על מצבו הקריטי בברצלונה הצהיר: "במצבים קשה אני מוציא את הטוב ביותר מעצמי ומהקבוצה. מה שיהיה, יהיה".

שחקן ברצלונה עוסמאן דמבלה
דמבלה. יסכים לחתום לשנתיים נוספות? | GettyImages, Alex Caparros

ועוד בברצלונה, הבוקר פורסם ב"מונדו דפורטיבו" כי לאפורטה נפגש עם עוסמאן דמבלה וסוכנו בניסיון להגיע לסיכום על הארכת חוזהו שיפוג ב-30 ביוני 2022. מערכת היחסים בין דמבלה בן ה-24 ללאפורטה טובה והמועדון מעוניין להשאירו לפחות לשנתיים נוספות, על אף הפציעות הקשות מהן סבל – כידוע גם בימים אלה הצרפתי לא כשיר.

ולחדשות אפילו טובות יותר, הקשר אנסו פאטי שב לאימונים מלאים והוא צפוי להיכלל בסגל ברצלונה במשחק ביום ראשון נגד לבאנטה. קומאן וצוותו שקלו לכלול את פרטי בסגל גם למשחק נגד קאדיס מחר, אבל בסופו של דבר הוחלט לתת לו לפחות שלושה ימים נוספים.