ואן באסטן: "ממפיס דפאי? אני בספק אם הוא שחקן לברצלונה"

ברצלונה לא מצליחה לאיים על הבווארים. ממפיס | רויטרס

מרקו ואן באסטן ביקר את הכוכב ההולנדי החדש של ברצלונה: "הוא שחקן אינדיבידואלי, אני בספק אם הסגנון שלו מתאים לקבוצה כזו גדולה". על דה יונג: "הוא לא נע קדימה ולא משחק מספיק לעומק"

(גודל טקסט)

מסי וגריזמן עזבו, עוסמאן דמבלה, מרטין ברייתוויט וסרחיו אגוארו פצועים. מכת הפצועים הזו בהתקפה של ברצלונה מותירה את קומאן כרגע עם שני חלוצים בסגל: אנסו פאטי שחזר מפציעה וכבש מול לבנטה וכמובן ממפיס דפאי. ההולנדי, שהיה החיזוק הכי נוצץ של הקטלאנים בקיץ, פתח את העונה בצורה טובה ונחשב לשחקן הכי מסוכן כרגע בהתקפה הקטלאנית.

אלא שמרקו ואן באסטן, אחד מגדולי שחקני הולנד בכל הזמנים, ערך ריאיון מעניין שבו הוא ביקר את ממפיס כשאמר: "ממפיס הוא אינדיבידואליסט. אני בספק אם הוא שחקן לברצלונה. אני חושב שהוא שחקן טוב, אבל אני חושב שהוא די סוליסט. הוא עושה את הדברים שלו, אבל אני חושב שבקבוצה כזו גדולה, אתה צריך להיות יותר קבוצתי. אני חושב שהוא מנסה לכפות דברים ואני לא יודע אם זה מספיק למועדון עלית כמו ברצלונה".

ממפיס דפאי שחקן ברצלונה
ביצוע אישי יפה. ממפיס | אימג'בנק GettyImages, David Ramos

ממפיס כבש עד כה שלושה שערים בשישה מחזורים, אך הוסיף רק בישול אחד. אבל ממפיס הוא לא ההולנדי היחיד שחטף ביקורת מההולנדי האגדי. גם פרנקי דה יונג היה על הכוונת של ואן באסטן שאמר: "הוא צריך לשחק יותר לעומק. הוא מקבל את הכדור מהחלק האחורי ולא נע קדימה. זה לא שהוא צריך להיות באזור של רחבת ה-16, אבל הוא צריך לשלוח כדורים לשם ואתה לא רואה את זה ממנו מספיק".

אחרי שפתחה את קמפיין ליגת האלופות עם תבוסה ביתית של 3:0 מול באיירן מינכן, בארסה תהיה חייבת לנצח בחוץ את בנפיקה ביום רביעי, משימה לא פשוטה כלל. בנפיקה ניצחה את ארבעת משחקי הבית האחרונים שלה במפעל (כולל במוקדמות) ופתחה את הקמפיין שלה עם 0:0 בחוץ מול דינמו קייב.