צפו: ולנסיה בחצי גמר הגביע אחרי 1:2 על קאדיס, לואיס הרננדס ערך בכורה

play
שחקן קאדיס לואיס הרננדס מול שחקן ולנסיה בריאן חיל | GettyImages, Manuel Queimadelos/Quality Sport Images
לואיס הרננדס ערך בכורה, קאדיס הפסידה 2:1 לוולנסיה ועפה מהגביע 02:06

אקס מכבי תל אביב שיחק ב-2:1 לעטלפים, שער ובישול לדורו. ראיו וייקאנו בין ארבע האחרונות לראשונה מאז 1982 אחרי 0:1 על מאיורקה

(גודל טקסט)

שלב רבע הגמר בגביע הספרדי נפתח הערב (רביעי) עם שני משחקים ושתי קבוצות מאושרות שהבטיחו את המקום בין ארבע האחרונות. הראשונה לעשות זאת הייתה ראיו וייקאנו שגברה 0:1 על מאיורקה, ולנסיה הצטרפה אליה כאשר ניצחה בביתה 1:2 את קאדיס.

אוסקר טרחו, שחקן ראיו וייקאנו חוגג
חתום על רגע היסטורי למועדון. טרחו חוגג | אימג'בנק GettyImages, Diego Souto/Quality Sport Images

ראיו וייקאנו – מאיורקה 0:1

הקבוצה מפרברי מדריד, שנמצאת בעיצומה של עונה נהדרת גם בליגה ונאבקת על כרטיס לאירופה, רשמה הישג מרשים לא פחות כאשר הבטיחה את מקומה בין ארבע האחרונות לראשונה מאז עונת 1981/82. אחרי שלא ניצחה בשלושת משחקי הליגה האחרונים, המדורגת שמינית בטבלה שמה בצד המשבר במסגרת הליגה, כאשר פנדל מוצלח של אוסקר טרחו (44) הכריע את ההתמודדות. עבור ראיו מדובר בהופעה שנייה אי פעם בחצי הגמר, וראשונה מזה 40 שנה, אז נעצרה על ידי ספורטינג חיחון בארבע האחרונות.

שחקן ולנסיה גונסאלו גדש חוגג עם בריאן חיל
העטלפים בחצי הגמר. גדש וחיל חוגגים | אימג'בנק GettyImages, Aitor Alcalde Colomer

ולנסיה – קאדיס 1:2

זה היה ערב של בכורות באצטדיון המסטאיה, כאשר בצד של המארחת המושאל מטוטנהאם בריאן חיל שיחק לראשונה, בעוד אצל האורחת פתח במרכז ההגנה והשלים 90 דקות לואיס הרננדס, שהצטרף רק לפני יומיים ממכבי תל אביב. הוגו דורו בישל לגונסאלו גדש הפורטוגלי את שער היתרון של המארחת בדקה ה-24, פנדל מדויק של לוקאס פרס איזן את התוצאה בדקה ה-54. דורו השלים משחק מוצלח עם שער הניצחון בדקה ה-79, וכעבור חמש דקות נותרו הצהובים בעשרה שחקנים לאחר צהוב שני של חואן קאלה, שגלש באגרסיביות לרגליו של מקסי גומס. כזכור, אשתקד קאלה נחשד כמי שהפנה קריאות גזעניות לעבר מוקטר דיאקבי מוולנסיה ועורר סערה, כך שאפשר להניח שלאור העבר המשותף זו לא קבוצה שהוא ירצה לזכור את המפגשים מולה.