פספוס העשור? "ג'ורדי קרויף כמעט החתים את ראפיניה במכבי תל אביב"

play
ראפיניה, ג'ורדי קרויף | GettyImages, PAU BARRENA/AFP
תיקתקנו: קליפ סיכום היום, 6.9 04:52

בתקשורת במדריד פרגנו למנהל הספורטיבי של ברצלונה ("האיש מאחורי ההצלחה") וטענו שהוא עמד מאחורי החתמת הברזילאי, עמו הוא ניהל מו"מ בתקופתו בישראל

(גודל טקסט)

אחרי כמה שנים מתסכלות במיוחד, עושה רושם שברצלונה חוזרת להיות הברצלונה האימתנית שכולנו התרגלנו אליה בשנים הקודמות. המהפך החל במהלך העונה שעברה כאשר צ'אבי נטל את המושכות, אך בספרד טוענים שמי שיש לו חלק גדול מאוד במהפך שעברה ברצלונה הוא לא אחר מאשר ג'ורדי קרויף, המנהל הספורטיבי של המועדון.

ב"מארקה" טוענים שקרויף הוא האיש שמקשר בין צ'אבי למתאו אלמני המנהל הטכני. "קרויף דובר את שתי השפות – שפת הכדורגל ושפת הכסף", נכתב על קרויף, "הוא יודע איך למצוא את השחקנים שהקבוצה צריכה וגם איך לנהל מו"מ. בישראל, שם קרויף עבד במשך שש שנים, אתה לומד איך לנהל מו"מ".

ראפיניה, ברצלונה
היה בדרך למכבי תל אביב? ראפיניה | אימג'בנק GettyImages, PAU BARRENA/AFP

עוד נטען בעיתון ש"ג'ורדי היה אחד הראשונים שהבהירו בקיץ הקודם שהסגל לא מאוזן וצריך לעבור מהפכה. הניתוח שלו הפתיע רבים שחשו שברצלונה יכולה להתמודד על תארים". אבל זה לא הכול, ב"מארקה" טוענים שג'ורדי היה האיש מאחורי ההחתמה של ראפיניה ושבתקופה שלו במכבי תל אביב, הוא כמעט החתים אותו בשורות הקבוצה הישראלית.

דור פרץ, ערן זהבי, ג'ורדי קרויף
כמעט החתים את ראפיניה במכבי תל אביב? ג'ורדי קרויף עם זהבי | אתר רשמי, מכבי תל אביב

לקרויף היה חלק מרכזי במהפכה המקצועית שעברה הקבוצה והוא היה אחד האנשים ששכנעו את עוסמאן דמבלה להישאר במועדון, כמו גם זה שהיה חתום על הגעתו של פייר אמריק אובמיאנג, הסקורר שהגיע לברצלונה במצב קשה מאוד אך הבקיע בלי הפסקה והחזיר אותה למסלול הניצחונות בזכות השערים שלו.