הקלאסיקו שלה: ריאל מדריד ניצחה 1:3 את ברצלונה ונותרה לבדה בפסגה

שחקן ריאל מדריד פדריקו ואלוורדה חוגג עם קארים בנזמה | רויטרס

הבלאנקוס נהנו ממחצית ראשונה חלומית עם שערים של בנזמה (12) ו-ואלוורדה (35), ואחרי שפראן טורס נתן לאורחת תקווה (83) רודריגו סגר סיפור מהנקודה הלבנה (91). אנצ'לוטי פתח פער של שלוש נקודות על פני צ'אבי

קבוצות: ריאל מדריד
(גודל טקסט)

הקלאסיקו הראשון של העונה נצבע בלבן, וכך גם פסגת הליגה הספרדית. ריאל מדריד הגיעה הערב (ראשון) למפגש מול ברצלונה בברנבאו כשהיא מאחוריה רק בעקבות הפרש שערים נחות, אך ניצחון 1:3 אפשר לה לפתוח פער של שלוש נקודות בראשות הטבלה.

הבלאנקוס פתחו נהדר ועלו ליתרון כבר בדקה ה-12, כאשר את השער הבקיע קארים בנזמה, יממה לפני שהוא צפוי לזכות בכדור הזהב בפעם הראשונה בקריירה. מסירת אומן של טוני קרוס, אולי בקלאסיקו האחרון שלו בברנבאו לפני פרישה אפשרית בסיום העונה, מצאה את ויניסיוס ברחבה. הברזילאי אמנם נעצר אצל מארק אנדרה טר סטגן, אך החלוץ הצרפתי דאג שהקהל בבירת ספרד יחגוג בכל זאת את ה-0:1 של הלבנים.

ברצלונה החלה להגיע למספר מצבים על השער של אנדריי לונין, שהשכיח את חסרונו של טיבו קורטואה הפצוע, אך דווקא לאחר מכבש הלחצים שכלל החמצת ענק של רוברט לבנדובסקי מול שער ריק, הייתה זאת ריאל שעלתה על הלוח פעם נוספת. בעוד על השער הראשון היו חתומים בנזמה וקרוס, מהשחקנים היותר ותיקים בקבוצות, השער השני היה שייך לצעירים. מהלך קבוצתי נהדר בהובלת ויניסיוס, אורליאן טשואמני ופרלאן מנדי הסתיים אצל פדריקו ואלוורדה, שהמשיך בעונה הטובה בקריירה וקבע 0:2 אחרי 35 דקות.

שחקן ריאל מדריד קארים בנזמה חוגג עם פדריקו ואלוורדה
הבלאנקוס לבד בפסגה. בנזמה חוגג עם ואלוורדה | רויטרס

צ'אבי המתין עד לדקה ה-60 עם החילופים שלו, אך כמו במשחקים רבים העונה, המחליף שעשה את ההבדל הכי גדול היה זה שנכנס 13 דקות לאחר מכן – אנסו פאטי. שחקן הכנף המוכשר של הבלאוגרנה ניצח על המהלך שהסתיים השער המצמק של פראן טורס בדקה ה-83, אך זה התברר כמעט מדי ומאוחר מדי עבור האורחת. נקודת התורפה של בארסה בהגנה, אריק גרסיה, הכשיל ברחבה את רודריגו בדקה ה-90, והברזילאי התכבד בשער השלישי של הבלאנקוס וסגר סיפור מהנקודה הלבנה.

המארחת יכולה לחייך אחרי שבאותו המשחק בשנה שעברה הובסה 4:0, המפסידה זקוקה לחשבון נפש כדי להבין איך אחרי ההשקעה המסיבית בקיץ האחרון היא לא מצליחה לנצח את באיירן מינכן, אינטר וריאל מדריד במשחקים הכי חשובים של העונה.

רוברט לבנדובסקי, שחקן ריאל מדריד
ירצה לשכוח את הקלאסיקו הראשון שלו. לבנדובסקי מאוכזב | רויטרס

הרכבים:

ריאל מדריד: אנדריי לונין, דני קרבחאל, אדר מיליטאו, דייויד אלאבה, פרלאן מנדי, אורליאן טשואמני, טוני קרוס, לוקה מודריץ', פדריקו ואלוורדה, ויניסיוס, קארים בנזמה.

ברצלונה: מארק אנדרה טר סטגן, סרג'י רוברטו, ז'ול קונדה, אריק גרסיה, אלכס באלדה, סרג'יו בוסקטס, פרנקי דה יונג, פדרי, עוסמאן דמבלה, ראפיניה, רוברט לבנדובסקי.