רשמי: תיירי הנרי יאמן את מונאקו בשלוש השנים הבאות

תיירי הנרי
תיירי הנרי | Gettyimages

כוכב העבר ועוזר מאמן נבחרת בלגיה כיום יוצג ביום שני בקבוצה מהנסיכות, בה גם שיחק שש שנים ובכך זכה לראשונה בקריירה לתפקיד מאמן ראשי: "מודה על ההזדמנות להוביל קבוצה שכל כך חשובה לי"

קבוצות: מונאקו
(גודל טקסט)
תיירי הנרי יוצג ביום שני הקרוב במסיבת עיתונאים חגיגית ויוכרז כמאמן מונאקו החדש, אחרי שהבוקר (שבת) אישר המועדון מהנסיכות את מינויו. עוזר מאמן נבחרת בלגיה כבר יצא לצרפת במטרה לחתום כמחליפו של לואנרדו ז'ארדים, שפוטר מהקבוצה מהנסיכות אחרי כארבע שנים, ומונאקו מיהרה לאשר את הידיעות על מינויו השבוע.


"אני רוצה להודות למונאקו על שנתנה לי את ההזדמנות להוביל קבוצה שכל כך חשובה לי", אמר הנרי, "אני שמח להגיע לכאן ונחוש להשיג את המטרות. אני לא יכול לחכות לפגוש את השחקנים ולהתחיל לעבוד". כידוע, הנרי שיחק במונאקו במשך שש שנים, מ-1993 ועד 1999 וב-141 משחקים כבש 28 שערים. להנרי יצטרפו כעוזרים ז'ואאו קרלוס ולאדו טרליו שאימן את בנפיקה עד גיל 23 ופטריק קוואמה אמפאדו שאימן את האקדמיה של ארסנל.


@ThierryHenry nommé entraîneur de l'AS Monaco

Communiqué ➡ https://t.co/yp900aiWDT#ForeverMonacopic.twitter.com/VVNaiI1xFL

— AS Monaco (@AS_Monaco) October 13, 2018


מאמן בלגיה רוברטו מרטינס אמר אחרי ה-1:2 של נבחרתו על שווייץ בליגת האומות כי לדעתו הנרי יהיה מאמן גדול במונאקו, שמדורגת בתחתית הליגה הצרפתית – במקום ה-18 בלבד ועם ניצחון יחיד מפתיחת העונה. יש לזכור שמונאקו בשנים תחת ז'ארדים מכרה שחקנים בשווי של כ-750 מיליון יורו, כך שגם הקיץ איבדה מספר מנכסיה.


מרטינס אמר אחרי הניצחון של בלגיה, שניצחה את שני משחקי הפתיחה שלה בליגת האומות, כי הנרי יצליח בגדול במונאקו. אתמול הוא עוד עמד עם מרטינס על הקווים כעוזר מאמן בלגיה, אבל ל'אקיפ" דיווח שהעסקה נסגרה לשלוש שנים. מרטינס אמר שלא ידע כי הנרי עוזב כבר היום (שבת) ואמר לכתבים: "יש לכם כנראה מידע שלי אין, אבל המועד לא משנה. בשבת, בעוד שבוע, חודש או חצי שנה. ברור שיש לו כעת את כל הניסיון הדרוש כדי להצליח. כשהוא יעזוב הוא יקבל את כל התמיכה שלנו. הוא אמור להיות מאמן גדול".



"אמור להיות מאמן גדול". תיירי הנרי (Gettyimages)


רומלו לוקאקו אותת למנצ'סטר יונייטד שהוא בכושר טוב כאשר כבש את שני השערים מול שווייץ. הבלגים היו קצת המומים שמאריו גברנוביץ' השווה ל-1:1, אבל לוקאקו כבש גם את שער הניצחון והרגיע את השדים האדומים. כוכב העבר של הנבחרת והפרשן כיום מארק דחרייזה שיבח את לוקאקו: "אני מאמין שאפשר להוציא ממנו הרבה יותר במנצ'סטר יונייטד. הוא משחק בנבחרת ברמה העולמית הכי גבוהה ומוציא מעצמו הרבה יותר בשדים האדומים של בלגיה מאשר של מנצ'סטר יונייטד. אולי הוא עוד לא ברמה של קווין דה בריינה, אבל קרוב מאוד אליו". לוקאקו הבקיע כבר 45 שערים בנבחרת ב-78 משחקים, מספרים מטורפים.

#HesComingHome#ForeverMonacopic.twitter.com/iHZEewWj13

— AS Monaco (@AS_Monaco) October 13, 2018

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי