טוכל: "בחיים לא שרקו נגדי שלושה פנדלים. צריכים להתחזק"

פאריס סן ז'רמן
פאריס סן ז'רמן | AFP

מחזיקת גביע הליגה מאז 2014 הודחה אחרי 2:1 לגנגאן, הפסד ביתי ראשון העונה לפאריס סן ז'רמן בכל המסגרות ורצף של 44 ניצחונות במסגרות הגביע שנעצר. המאמן תירץ ודרש חיזוק: "הייתה החלטה מפוקפקת". צפו בתקציר

קבוצות: פריז סן ז'רמן
(גודל טקסט)
 הלם בצרפת, אין דרך אחרת לתאר את הדחה של פאריס סן ז'רמן מהגביע. האלופה הודחה ברבע גמר גביע הליגה על ידי המדורגת אחרונה בליגה, גנגאן שהצליחה למחוק שער מאוחר של ניימאר והודות לשני פנדלים מאוחרים (אחד נוסף הוחמץ) לרשום 1:2, מהפך אדיר בעיר האורות.


יש אולי כאלה בצרפת שמאושרים לראות את פ.ס.ז' נופלת אחרי שליטה אבסולוטית בכדורגל המקומי, כזו שכבר הרסה לכולם את הכיף ובמפתיע נחלה הפסד ביתי לקבוצה שניצחה רק שני משחקי ליגה העונה. ניימאר, שכבש את היתרון, הבקיע כבר 46 שערים ב-51 משחקים ובישל עוד 24. נתון מדהים: הפעם האחרונה שפ.ס.ז' הפסידה משחק גביע בבית הייתה ב-2009 מול בורדו.


המאמן תומאס טוכל הזהיר לפני המשחק במסיבת עיתונאים: "אנחנו חוששים שיש לנו לוח משחקים יותר מדי צפוף. 17 משחקים פוטנציאליים עד אמצע מארס בכל המסגרות", והוא לא ידע עד כמה הוא צודק. זה היה הפסד ראשון של פ.ס.ז' ב-44 משחקים רצופים בגביעי צרפת השונים, שיא חדש שכעת תנסה הקבוצה לשבור מחדש. זה גם היה הפסד הבית הראשון של פ.ס.ז' העונה בכל המסגרות.


Penalties concédés par le PSG toutes compétitions confondues

14/15 -> 6 en 59 matches
15/16 -> 7 en 59 matches
16/17 -> 7 en 57 matches
17/18 -> 9 en 57 matches
18/19 -> 10 en 27 matches

— David Wall (@1DavidWall) 9 בינואר 2019


ב"ל'אקיפ" קבעו שזה לא פחות מהפסד היסטורי, שכן פ.ס.ז' זכתה בתואר כל שנה מאז 2014. "הם מנעו מעצמם משחק אחד ב-29 או ב-30 בינואר, פחות משבועיים מהמשחק נגד מנצ'סטר יונייטד ב-12 בפברואר. זה לא בהכרח דבר רע בתקופה הזאת של השנה כשמשטחי הכדורגל כבדים והטמפרטורות נמוכות, בעיקר לצוות השחקנים שעייף עוד מהמונדיאל".


גנגאן ידועה כקבוצת גביע טיפוסית, אחרי שזכתה בגביע הצרפתי ב-2008/9 וב-2013/14. "היא נכנסה להיסטוריה של הכדורגל הצרפתי", נכתב בנוסף בעיתון שגם ציין שאי אפשר היה להכיר את פ.ס.ז', בעיקר במחצית השנייה. מרקו וראטי הודה בסיום מול מצלמות "קאנאל פלוס": "רצינו להגיע לחצי גמר גביע הליגה, אבל לא הצלחנו. זה היה משחק משונה ויכולנו להימנע משלושת הפנדלים עם קצת יותר ריכוז. אנחנו צריכים לדעת להרוג משחקים כאלה ולא לתת ליריבה לעשות קאמבק".



וראטי ושחקני פ.ס.ז' מתלוננים. "הפסד היסטורי" כינו זאת בצרפת (AFP)


טוכל הוסיף: "שיחקנו עם יותר מדי ביטחון ועם פחות מדי רצון להרוג את המשחק. ככה לא נראית פאריס סן ז'רמן. אני מקווה שזו רק תאונה בודדת ונצטרך לחכות לשבועות הקרובים כדי לאשר זאת. לצערי הפסדנו משחק ראשון בבית וזה לא קל, בעיקר כשהייתה הזדמנות לזכות בתואר. שיחקנו טוב יותר אחרי שהם החמיצו פנדל, אבל כנראה חשבנו ששום דבר לא יכול לקרות לנו".


הענקת שלושה פנדלים ליריבה: "אף פעם בקריירה שלי לא נפסקו נגדי במשחק אחד שלושה פנדלים. הם פשוט תקפו שלוש פעמים וקיבלו שלושה פנדלים. הפסיקה של הפנדל השני, בעיקר של חואן ברנט על קוקו, נראית לי מפוקפקת לחלוטין. לא היה ולא נברא. בחיים לא היה פנדל. אני לא מתלהב שחסכנו לעצמנו עוד שני משחקים (חצי גמר וגמר). אנחנו צריכים לחזור מהר מאוד מההפסד הזה ולהתיישר".


טוכל גם רמז להנהלת הקבוצה שהיא חייבת לחזק את הסגל: "לא היינו צריכים להפסיד כדי לדעת שאנחנו צריכים לרכוש כמה שחקנים". המאמן דורש להחתים שני קשרים מרכזיים ועל הפרק לורנצו פלגריני ואלן, שניים שמככבים בליגה האיטלקית.


מן העבר השני, מרקוס תוראם, בנו של כוכב צרפת בעבר ליליאן תוראם שכבש את שער הניצחון, אמר שניימאר ניגש אליו ובירך אותו בסיום: "הוא אמר לי שאני שחקן טוב וצריך להיות גאה בעצמי על הפנדל שכבשתי ועל קור הרוח".



תוראם. הותיר את עיר האורות בהלם (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי