פלה: "אמבפה יכול להיות הפלה החדש, יש קווים מקבילים"

פלה, אמבפה
פלה, אמבפה | Gettyimages

כוכב העבר הברזילאי התראיין בצרפת ודיבר על הצעיר שבגיל 19 הוביל את נבחרתו לזכייה במונדיאל: "אנשים חשבו שהתלוצצתי, אבל אני רציני לגמרי". על ניימאר: "אם אני מושך לו באוזניים, זה כי אני רוצה לחנך אותו"

(גודל טקסט)
כוכב הכדורגל פלה, שזכה בשלושה מונדיאלים בעבר ונחשב לאחד מגדולי השחקנים בכל הזמנים לצד דייגו מראדונה, התבטא כי לדעתו חלוץ פאריס סן ז'רמן קיליאן אמבפה יכול להפוך לאחד מכוכבי הכדורגל הגדולים בעולם ולחקות אותו בהישגיו. פלה, שהתראיין למגזין הכדורגל הצרפתי הנודע "פראנס פוטבול", שיחק בנבחרת ברזיל לראשונה במונדיאל 1958 בשבדיה כשהיה בן 17 ועזר לנבחרת לזכות בתואר בפעם הראשונה. הוא זכה גם בגביע העולמי ב-1962 ובמקסיקו 1970 היה בשיאו כאשר ברזיל ניצחה בגמר את איטליה 1:4 באחד המשחקים הטובים שהיו אי פעם בגמר המונדיאל. הוא כבש שער בגמר ובישל עוד שניים. עד היום הוא מלך השערים של הסלסאו עם 77 שערים ב-92 משחקים.


המחמאה של פלה לאמבפה היא ענקית, והצרפתי אמנם רחוק מאוד מההישגים של פלה אבל בגיל 20 כבר יש לו זכייה במונדיאל האחרון ברוסיה בטורניר בו הציג לפרקים כדורגל סוחף. לכן הכוכב בן ה-78 רואה בו פוטנציאל להיות מהגדולים ביותר בעולם. פלה אמר עוד: "יש כמה קווים מקבילים בינינו. אני זכיתי במונדיאל הראשון בגיל 17 והוא עשה את זה בגיל 19. עקצתי אותו כשאמרתי לו שהוא כמעט השתווה אלי, אבל לדעתי הוא יכול להיות פלה החדש. יש כאלה שחשבו שאמרתי את זה בצחוק, אבל אני רציני לגמרי".


Pelé se confie en exclusivité dans le nouveau numéro de France Football. La légende y rend un hommage appuyé à Kylian Mbappé.

Le sommaire https://t.co/8T25ZLeK9x
Télécharger FF https://t.co/n6HKdhDx8qpic.twitter.com/MT4TvW2RMv

— france football (@francefootball) 14 בינואר 2019


אמבפה כבר שבר כמה שיאים בקריירה שלו. כששיחק במונאקו הוא הפך לשחקן הצעיר ביותר ששיחק בקבוצה בגיל 16 ו-347 יום, כשנכנס כמחליף במשחק נגד קאן בדצמבר 2015. בגיל 18 סייע לקבוצה לזכות באליפות בעונת 2016/17. בנבחרת צרפת הפך לשחקן הצעיר השני בכל הזמנים שעושה בכורה בגיל 18, שלושה חודשים וחמישה ימים. הצעיר ביותר היה מריאן ויסנייסקי שב-1958 רשם בכורה בנבחרת בגיל 18 וחודשיים. בפ.ס.ז' הוא זכה בטרבל בגיל 18. במונדיאל ברוסיה הוא הבקיע ארבעה שערים ועזר לצרפת לזכות בתואר וגם זכה בתואר "השחקן הצעיר של הטורניר". העונה הוא עשוי לעשות עוד היסטוריה לאחר שכבש כבר בפאריס סן ז'רמן 17 שערים ב-23 משחקים (14 בליגה) ועזר להם לבנות פער של שתי נקודות במקום הראשון בליגה.


פלה נשאל בראיון גם על ניימאר: "אבא (מתכוון לעצמו. י.ז.) לא יכול למתוח ביקורת, הוא יכול לחנך. הוא בן של סנטוס בה גם אני גדלתי. אם אני מושך לו באוזניים וגוער בו לפעמים זה בגלל שאני רוצה ללמד אותו ושיצליח. אני רוצה את המיטב עבורו ועבור ברזיל. אני אעשה הכל כדי לסייע לו. אין לכם מה לדאוג".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי