צפו בתקציר: ראן הדהימה את פ.ס.ז' וזכתה בגביע הצרפתי לראשונה מאז 1971

שחקני ראן חוגגים
שחקני ראן חוגגים | AFP

איזו סנסציה. איש לא האמין באדומים שחורים, אך הם מחקו פיגור כפול וזכו בתואר בפעם החמישית בהיסטוריה. שערים מדהימים של אלבס וניימאר לא הספיקו לאלופה, שאיבדה את אמבפה שהורחק ונוצחה 6:5 בדו קרב פנדלים

קבוצות: ראן
(גודל טקסט)

סנסציה יוצאת דופן בצרפת. אחרי 120 דקות גדושות באירועים ודו קרב פנדלים דרמטי, ראן הצנועה הדהימה את פריז סן ז'רמן הגדולה עם 5:6 (2:2 בתום הזמן החוקי) וזכתה הלילה (בין שבת לראשון) בגביע בפעם החמישית בתולדותיה והראשונה מזה 48 שנה.

אחרי 2:2 בתום 90 דקות והארכה נטולת שערים, שתי הקבוצות דייקו ב-11 הבעיטות הראשונות מהנקודה הלבנה עד שהגיע המחליף הצעיר כריסטופר נקונקו שבעט לשמיים ונתן את האות לחגיגות הגדולות של ראן, שהציגה משחק הרואי מול הזוכה בארבע השנים האחרונות, שתסיים את העונה רק עם תואר אחד.

בהתחלה זה היה נראה כמו עוד משחק חלק עבור פ.ס.ז' נגד יריבה שלא באמת ברמה שלה, עם שליטה מוחלטת על הדשא ושני שערים יפים של דני אלבס (13) בוולה יפהפה וניימאר (21) בהקפצה אומנותית. גם השער העצמי של קימפמבה, שניסה להרחיק כדור רוחב של טראורה בדקה ה-40, לא הלחיץ אותה יותר מדי.


חוללו סנסציה אדירה. שחקני ראן (Gettyimages)

אבל כשאדסון מקסר הקדים את כל ההגנה בדרך לכדור קרן ונגח פנימה את שער השוויון, בפריז נכנסו לפאניקה. פתאום ראן החלה להניע יותר את הכדור ולתקוף יותר, ולמעשה היתה קרובה יותר לסנסציה מאשר קבוצת המיליארדים לשער ניצחון.

המשחק נכנס להארכה ובדקה ה-99 כמעט קיבלנו שער מופלא כאשר ניימאר פרץ ושלח כדור עומק מדהים לאמבפה שבעט בנגיעה לעמוד. מנגד, בדקה ה-110, היה זה חאתם בן ארפה שכמעט הכריע את המשחק עם פצצה מ-17 מטר שחלפה סנטימטרים מהעמוד.

אירוע מכוער מאוד נרשם שתי דקות לפני דו קרב הפנדלים כאשר קיליאן אמבפה ביצע עבירה פראית על דמיאן דה סילבה שיכול היה לשבור את רגלו. ילד הפלא של הכדורגל הצרפתי לא האמין למראה עיניו, אולם הכרטיס האדום שנשלף לו היה יותר ממוצדק. 


עבירה חסרת אחריות. קיליאן אמבפה (Gettyimages)

אכזבה גדולה על פניו. אדינסון קבאני (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי