הנס של מנדי: המגן שהיה על סף פרישה עשוי לעבור לריאל

פרלאן מנדי
פרלאן מנדי | Gettyimages

אחרי ששוחרר מפ.ס.ז' עקב דלקת נדירה והידרדר עד לליגה הרביעית, בגיל 23 הפך מגנה של ליון לאחד השמות החמים. כעת, לאחר שחשש מפרישה ושנים בליגות הנמוכות מאחוריו, הוא עשוי להפך לרכש המפתיע של זידאן

קבוצות: ליון
(גודל טקסט)

כשדידייה דשאן התקשר להזמין אותו לנבחרת, פרלאן מנדי נמנם: "בוודאי לא ציפיתי לשיחת הזמנה לנבחרת", אמר מגן ליון שמעולם לא שיחק עבור הטריקולור גם בגילים צעירים יותר. "כשהתעוררתי ראיתי ארבע או חמש שיחות שלא נענו מהמועדון, חשבתי 'מה כבר עשיתי', לא האמנתי שזה יהיה זימון". הודה השחקן שלאחרונה מעורר עניין בקבוצות הטובות בעולם.


מה שרבים לא יודעים, הוא שהקריירה של מנדי הייתה בסכנה כבר כשהיה ילד. כיום, בגיל 23, המגן מעיד על עצמו מכי שלא מאמין בניסים, אולם בגיל 15 היו מי שהעריכו כי הוא לא יוכל לשוב לשחק. מנדי הצעיר סבל אז מדלקת פרקים בירך שאיימה על המשך הקריירה, כשהיה באקדמיה של פריז סן ז'רמן. תהליך השיקום היה ארוך במיוחד והשחקן מצא את עצמו לא מעט בבתי החולים: "בזבזתי שלושה חודשים בבית חולים בפריז, לאחר מכן נסעתי לעיר בוליון ושם ביליתי עוד שישה חודשים בטיפול. במהלך השיקום הייתי על כיסא גלגלים ולאחר מכן עברתי להליכון ולמדתי ללכת לאט",  סיפר בעבר מנדי.

הרבה בזכות אופי חזק וכוח רצון, מנדי חזר לאקדמיה של פריז סן ז'רמן לאחר הטיפול הארוך והמייגע: "הייתי צריך להתחיל מההתחלה כדי לשפר את המסירה, השליטה, הייתי צריך ללמוד לשחק מההתחלה" , נזכר המגן שלפי דיווחים רבים נמצא בדרכו לריאל מדריד וכעת חושף כי חזרה לפריז סן ז'רמן כלל לא על הפרק, לאחר שבחרה להיפרד ממנו והובילה לכך שהוא כבר מצא את עצמו משחק אפילו בליגה הרביעית במולדתו.


ליון כאמור היא מי שנתנה בו אמון והחזירה אותו לליגה הבכירה, אבל ספק אם גם שם האמינו שהוא יוכל להגיע במהירות שכזו לרמות הגבוהות. השחקן מבוקש מאוד על יד הגדולות ביבשת ובספרד טוענים שמנדי הוא מסוג השחקנים בעלי האופי שזידאן אוהב ובהחלט נראה כי הצרפתי שמוערך ב-35 מיליון יורו יעבור לבירת ספרד ויצטרף לקבוצה החדשה ש'זיזו' בונה לקראת העונה הבאה.



מנדי. בגיל 15 כבר לא חשבו שהוא יוכל לחזור לשחק (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי