הדרמה חזרה: 1:2 לליל על אנז'ר, 2:2 בתוספת הזמן בין אמיין לליון

שחקני ליל חוגגים
שחקני ליל חוגגים | DENIS CHARLET/AFP/Getty Images

הקבוצה מצפון צרפת נצמדה לפ.ס.ז' עם ניצחונה השלישי העונה משערים של אוסימן (39) ואראוז'ו (53), באהוקן (87) צימק. צמד של דמבלה (9, 45) החזיר את סילביניו מפיגור מוקדם, אבל בודמה (92) חילק את הנקודות

קבוצות: ליון ליל
(גודל טקסט)
פגרת הנבחרות מאחורינו, והליגות חוזרות לפעילות בכל הכוח. המחזור החמישי בליגה הצרפתית נפתח היום (שבת) עם שני משחקים, כאשר בראשון ניצחה ליל 1:2 את אנז'ר, ואילו בשני ליון סיימה ב-2:2 דרמטי עם אמיין. בספרד, אתלטיק בילאו סיימה רק ב-0:0 עם מאיורקה.


ליל – אנז'ר 1:2
הקבוצה של כריסטוף גאלטייה פתחה את העונה בצורה מאוד לא יציבה, עם ניצחונות והפסדים לסירוגין במחזורים הראשונים. בטבלה הצמודה של הליגה הצרפתית, זה מספיק לשוויון נקודות בפסגה אותה מוליכה פריז סן ז'רמן בזכות הפרש שערים. ליל התקרבה אליה, אם כי עם משחק יותר, בזכות ניצחון מרשים על אנז'ר שדווקא יצאה לפגרה עם שני ניצחונות ברציפות וקיוותה למנף זאת למירוץ בצמרת.


אחרי דקות של גישושים, ויקטור אוסימן הגיע להזדמנות הראשונה בדקה ה-23 עם מצב נהדר בתוך הרחבה, אך הכדור שלו הלך מזווית קשה לצד השני של הקורה. רק לקראת סיום המחצית, בדקה ה-39, ג'ונתן במבה ניסה את כוחו בבעיטה מרחוק ואחרי שלודוביק בוטל הדף, אוסימן הגיע לריבאונד ודחק פנימה כמעט מקו השער כדי לקבוע 0:1 ולעקוף את ממפיס דפאי בראש טבלת הכובשים בליגה עם שערו החמישי העונה.




אנז'ר קיוותה לחזור במחצית השנייה, ותוך שתי דקות גם היתה קרובה להשוות אילולא הצלה אדירה של מייק מייגנאן. זה עלה ביוקר לקבוצה ממערב צרפת, שבדקה ה-53 ספגה שוב. שחקן ליל שכב על הדשא, אבל המשחק לא נעצר ולואיז אראוז'ו רץ כל הדרך לתוך הרחבה ולשער נהדר. אנז'ר לא ויתרה, ובדקה ה-87 הצליחה לצמק כשסטפן באהוקן סיים מבצע קבוצתי נפלא ברשת של מייגנאן, אבל זה לא הספיק.


אמיין – ליון 2:2
אחרי שפתחה את העונה עם שני ניצחונות ברציפות, ליון השיגה נקודה בודדת בשני המחזורים הבאים ומתקשה להציג את אותה יכולת. גם הפעם נראה היה שזה הכיוון, כשכריסטוף ז'אלה הגיע ראשון לכדור חופשי שהלך לתוך הרחבה והעלה את המארחת ל-0:1. אבל לליון יש משהו שלאמיין אין, וקוראים לו מוסא דמבלה. תוך שתי דקות בלבד החלוץ קיבל מסירת רחוב מג'ף ריין-אדלייד והשווה בנגיעה, פותח את המשחק מחדש.


ליון קיבלה תנופה והחלה להתקיף, בוחנת את רג'י גורנטר שוב ושוב. אבל השוער הצרפתי עמד בניסיונות ושמר על שערו, לפחות עד הדקה ה-34. ברטרנד טראורה פרץ מצד ימין, שלח כדור עומק לרחבה ושוב היה זה דמבלה ששלח את הרגל והשלים מהפך, משתווה עם הצמד לאוסימן מליל בראש טבלת הכובשים. ליון היתה בדרך לניצחון שהיה נותן לה את המקום הראשון, לפחות זמנית, אבל בתוספת הזמן הגיע מת'יו בודמה ומתוך הבלבול בהגנה קבע 2:2 דרמטי.


ביום חמישי תגיע לליון זניט סנט פטרסבורג והליגה האירופית תצא לדרך, ובראשון שאחריו – משחק עונה מוקדם נגד פריז סן ז'רמן. האם ליון תצא מהמשבר? כדאי לה לעשות זאת בקרוב.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי