הנסיכות שלה: 1:4 אדיר לפריז סן ז'רמן אצל מונאקו

ניימאר, קיליאן אמבפה
ניימאר, קיליאן אמבפה | VALERY HACHE/AFP via Getty Images

בפעם השנייה השבוע נפגשו שתי הקבוצות הגדולות, אך הפעם אלופת צרפת יצאה עם כל הקופה. אמבפה כבש צמד, ניימאר הוסיף בפנדל וסראביה קינח עם שער מהאוויר. באקיוקו צימק. ראיקוביץ' וקונאטה נפרדו ב-1:1

(גודל טקסט)

הליגה הצרפתית חזרה הערב (רביעי) עם שלושה משחקי השלמה. תחילה, פרדראג ראיקוביץ' וריימס מעדו נגד אמיין מתחתית הליגה ואיבדו שתי נקודות ליגה יקרות ב-1:1. במקביל, ראן נדבקה לקבוצות הצמרת עם ניצחון חשוב על נים החלשה. את הערב קינח קרב הענקיות שפריז סן ז'רמן ניצחה 1:4 נהדר את מונאקו, שלושה ימים לאחר שנפגשו בבירת צרפת.

מונאקו – פריז סן ז'רמן 4:1
שלושה ימים בלבד לאחר ששתי הקבוצות נפרדו ב-3:3 במסגרת המחזור ה-20 בליגה, מונאקו ופריז סן ז'רמן נפגשו הערב פעם נוספת והפעם אצל הקבוצה מהנסיכות, במסגרת משחק השלמה מהמחזור ה-15. להבדיל מהמפגש בבירה, הקבוצה של רוברט מרונו לא הצליחה להגיב ליכולת הטובה של אלופת צרפת, שהשלימה ניצחון מספר 16 העונה עם 0:2 חלק.

תומאס טוכל ידע היטב כי קבוצתו עלולה להסתבך פעם נוספת מול היריבה האיכותית, והעלה את ההרכב החזק ביותר שעמד לרשותו. ניימאר וקיליאן אמבפה הובילו את ההתקפות המסוכנות של פ.ס.ז' בכל דקות המשחק, כשאנחל די מריה ומאורו איקרדי הוסיפו איכויות נוספות שהכריעו את המשחק. זה התחיל בדקה ה-24 כשדי מריה הכניס כדור מבריק לאמבפה על החלק החיצוני של הרגל והחלוץ לא התבלבל מול בנז'מין לקומפט, אך לא חגג מול האקסית.


אמבפה. סירב לחגוג בביתו הקודם (VALERY HACHE/AFP via Getty Images)

על סף הירידה למחצית המגן לאבין קורזאווה פרץ לתוך הרחבה של מונאקו וספק הוכשל על ידי קמיל גליק. השופט העניק מיד כדור עונשין לפריזאים, כשאמבפה אפשר לניימאר לקחת את הבעיטה ולקבוע 0:2 בהתמודדות.

המחצית השנייה הייתה כולה בשליטתה של האורחת, ובדקה ה-72 מצאה את השער השלישי שלה במשחק, כשפבלו סראביה כבש מהאוויר שתי דקות לאחר שנכנס. בדקה ה-87 מונאקו התעוררה מעט בזכות טימו באקיוקו, שכבש שער מצמק עם ראשו אחרי טעות של קיילור נבאס. אמבפה רצה לצנן את ההתלהבות של השחקנים באדום-לבן, ובדקה ה-91 הוא מצא הדרך הטובה ביותר לעשות זאת עם כדור רביעי ברשת וצמד אישי שלו, אחרי בישול שקיבל מניימאר.


המבשל והכובש. ניימאר ואמבפה חוגגים את ה-1:4 במונאקו (VALERY HACHE/AFP via Getty Images)

אמיין – ריימס 1:1
לצערו של ראיקוביץ', הקבוצה שלו נמצאת בתקופה שלילית והוא נאלץ בפעם נוספת להוציא כדור מהרשת במסגרת המשחק מהמחזור ה-16. המחצית הראשונה הייתה דווקא מהטובות של אקס מכבי תל אביב, שהצליח לקלוט כמה כדורים מסוכנים ואף ראה את דרק קוטסה השווייצרי מעלה את קבוצתו ליתרון על סף הירידה למחצית.

על כר הדשא היה שחקן נוסף עם עבר באלופת ישראל, כשמוסא קונטה פתח בהרכבה של אמיין, ובדקה ה-54 קיבל הזדמנות להשוות את תוצאות המשחק בכדור עונשין שהגיע אחרי עבירה על סרו גיראסי. הסנגלי נהדף תחילה לקורה על ידי ראיקוביץ', אך את הכדור החוזר הוא כבש והעניק לקבוצתו נקודה.


קונאטה חוגג, תיקו בין האקסים של מכבי ת"א (FRANCOIS LO PRESTI/AFP via Getty Images)

נים – ראן 1:0
משחק השלמה מהמחזור ה-12 נרשם הערב אצל נים מהמקום הלפני אחרון בליגה, כשגם הפעם היא יצאה בידיים ריקות. ראן מצידה ידעה שהיא חייבת לכפר על ההפסד למארסיי במחזור הקודם כדי לצמצם את הפער שנוצר בצמרת. שער בודד בלבד נכבש בכל 90 הדקות, אך הוא היה שווה הכל – אדריאן הונו ניצל הרחקה רעה של שחקני ההגנה בדקה ה-64 והפציץ את השער של פול ברנרדוני עם בעיטה אדירה מהאוויר. ראן טיפסה למקום השלישי בליג 1 לאחר הניצחון החשוב.


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי