בעלי פריז סן ז'רמן הורשע בבית משפט בעבירות של מתן שוחד

נאסר אל חלאיפי
נאסר אל חלאיפי | AFP

נאסר אל חלאיפי, שמחזיק גם בערוצי הטלוויזיה "beIN", רכש וילה בה התגורר ללא כל עלות מזכ"ל פיפ"א לשעבר - שהואשם בקבלת שוחד ובזיוף מסמכים בכל הנוגע למכירת זכויות השידור של המונדיאל

קבוצות: פריז סן ז'רמן
(גודל טקסט)

אמנם לפריז סן ז'רמן אין קשר לכך באופן ישיר, אבל הבעלים שלה הסתבך: נאסר אל חלאיפי הורשע הבוקר (חמישי) בבית המשפט בשווייץ בעבירות פליליות בעקבות מעורבותו בניסיון לרכוש את זכויות שידורי גביע העולם וגביע הקונפדרציות. 

איש העסקים הקטארי, המחזיק גם בערוצי הספורט המצליחים "beIN", מואשם בקשר ישיר למתן שוחד בעקבות יחסיו עם ג'רום ואלקה, בעברו מזכ"ל בפיפ"א שבעצמו הואשם בין השאר בקבלת שוחד ובזיוף מסמכים וכבר ב-2016 הורחק ל-12 שנה מכדורגל, לאחר שנמצא אשם בהתנהגות פסולה במכירת כרטיסים למונדיאל, שימוש לרעה בהוצאות נסיעה ובניסיון למכור את זכויות השידור של גביע העולם במחיר נמוך משוויו בשוק והשמדת ראיות.

אל חלאיפי מואשם בכך שהסית את ואלקה לבצע "ניהול כושל פלילי מחמיר" על ידי כך שרכש וילה על ידי אחת החברות שלו, בה התגורר ואלקה שלא שילם בעבור דמי שכירות שעל פי הערכות היו יכולים להגיע לכ-1.8 מיליון יורו. מזכ"ל פיפא לשעבר לא דיווח על כך, על כך שזו חובתו בשל העובדה שמדובר בקשר בינו לבין חבר בוועדה של אופ"א ובעלי קבוצת כדורגל מהמובילות בעולם. בנוסף ישנו נאשם שלישי שממנו קיבל ואלקה שלושה תשלומים בסך 1.25 מיליון יורו לחברתו Sportunited LLC.

למרות כל האמור לעיל, יש לציין שנשלל החשד שוואלקה קיבל שעון יוקרה מאל חלאיפי בתמורה להפעלת השפעתו כמזכ"ל פיפ"א.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי