פ.ס.ז' מתעקשת לשחק באלופות: "אם צריך, נארח מחוץ לצרפת"

נאסר אל חלאיפי
נאסר אל חלאיפי | AFP

לאחר שפעילות הספורט במדינה בוטלה עד ספטמבר, הנשיא אל חלאיפי הצהיר כי האלופה אינה מוותרת על השתתפות בצ'מפיונס ליג. וילאש בואש ונשיא טולוז גיבו את החלטת הממשלה: "זה היה מקומם אם היינו מתעלמים מהמשבר"

(גודל טקסט)

ראש ממשלת צרפת אדוארד פיליפ הטיל היום (שלישי) פצצה כשהודיע על הפסקת הספורט במדינה עד לחודש ספטמבר בעקבות משבר הקורונה. כתוצאה מכך, גם עונת הכדורגל בוטלה, כאשר מוליכת הטבלה פריז סן ז'רמן תדע רק בחודש הבא האם יוענק לה תואר האליפות, זאת לאחר שראשי הליגה ידונו בסוגיה. בינתיים, נשיא המועדון נאסר אל חלאיפי התראיין ל-"RMC Sport" והצהיר כי הקבוצה מעיר האורות תעשה הכל כדי לשחק בליגת האלופות, אם וכאשר זו תושלם כמתוכנן באוגוסט.

"אנחנו מכבדים את החלטת הממשלה הצרפתית", אמר אל חלאיפי, "בתיאום עם אופ"א, אנחנו מתכוונים להשתתף בשלבים המכריעים של ליגת האלופות העונה, במקום ובזמן שהיא תשוחק. אם לא יתאפשר לשחק בצרפת, נארח במדינה אחרת שבה נוכל להבטיח את בריאות השחקנים והצוות שלנו". כזכור, פריז סן ז'רמן העפילה לרבע הגמר מעט לפני שהפעילות הופסקה, בזכות ניצחון 2:3 על בורוסיה דורטמונד בסיכום שני המפגשים בשמינית.

אנדרה וילאש בואש, מאמנה של מארסיי המדורגת שנייה בטבלה במרחק 12 נקודות מהמוליכה, גיבה את החלטת הממשלה: "אני חושב שזה היגיוני, עדיין מוקדם לחזור לאימונים. ההחלטה הזו מכבדת את קורבנות המגיפה בצרפת ובעולם. הביטול מביא איתו בעיות אחרות, כולל אחת מכריעה בפן הכלכלי: זכויות השידור. מועדונים שנאבקים כלכלית תלויים בזה".

וילאש בואש. מגבה את החלטת הממשלה (DAMIEN MEYER/AFP via Getty Images)
וילאש בואש. מגבה את החלטת הממשלה (DAMIEN MEYER/AFP via Getty Images)

מי שכנראה יותר מרוצה מביטול העונה הוא נשיא טולוז אוליבייה סדראן, שקבוצתו הייתה במקום האחרון עם סיכויי הינצלות קלושים וכעת עשויה לשרוד אם ראשי הליגה יקפיאו את הירידות: "מבחינתי, הכדורגל מנצח בזה שהוא לא ממשיך כרגע. המדינה חווה משבר בריאותי ובקרוב גם כלכלי, זה היה מקומם אם היינו מתעלמים מזה. ירידת ליגה? כל דבר בעתו, אם כי חייבים להודות שלא הפגנו יותר מדי איכות במהלך העונה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי