ראיקוביץ' ואמבפה בפנים: 11 המצטיינים של העונה בצרפת

פרדראג ראיקוביץ' מתעמת עם ניימאר
פרדראג ראיקוביץ' מתעמת עם ניימאר | FRANCOIS NASCIMBENI/AFP via Getty Images

אחרי שפריז הוכתרה רשמית לאלופה, המגזין 'פראנס פוטבול' בחר את הרכב החלומות של 2019/20 והעניק לשוער מכבי תל אביב את המקום בין הקורות

(גודל טקסט)

אחרי שעונת 2019/20 בצרפת הסתיימה באופן רשמי ופריז סן ז'רמן הוכתרה לאלופה בפעם השלישית ברציפות, המגזין 'פראנס פוטבול' בחר היום (שישי) את 11 המצטיינים והעניק את המקום בין הקורות לפרדראג ראיקוביץ', אקס מכבי תל אביב. בהרכב המצטיינים של המגזין הנחשב אפשר למצוא מספר שמות נוצצים כמו טיאגו סילבה, אנחל די מריה, ילד הפלא אדוארדו קמאבינגה מראן, וויסאם בן ידר, קיליאן אמבפה וגם ניימאר, שהצליח להשתחל פנימה למרות שהרבה להיפצע והוזכר בעיקר בהקשר של ברצלונה.

בחזרה לראיקוביץ'. אקס מכבי תל אביב רשם עונת בכורה חלומית בליגה הצרפתית במדי ריימס לאחר ששמר על רשת נקייה 12 פעמים מתוך 27 משחקים – הכי הרבה בליגה. אמבפה מ-פ.ס.ז' שוב סיים בראש טבלת כובשי השערים עם 18 גולים ושבעה בישולים, בדיוק כמו בן ידר, אך נראה שהתואר יוענק לכוכב הצרפתי מכיוון שרשם שש הופעות פחות מחלוץ מונאקו. די מריה זכה בפעם השנייה בתואר מלך הבישולים ולראשונה מאז 2015/16, עם 14 אסיסטים.

כאמור, אתמול הוחלט רשמית לסיים את העונה בצרפת. בעוד בליגה ההולנדית החליטו שלא להכתיר אלופה, לאור העובדה שאייאקס ואלקמאר היו בשוויון נקודות ואייאקס הובילה רק בהפרש השערים, לקבוצה של קיליאן אמבפה, ניימאר ושאר הכוכבים היה יתרון של 12 נקודות בפסגה על מארסיי השנייה, וזה עוד לפני שהשלימו את המשחק החסר שלהם מתוך 11 שעוד הם אמורים היו לשחק.

לאחר מכן התקבלה ההחלטה לגבי זהות היורדות והעולות ועל קבלת הכרטיסים לליגת האלופות. נתחיל מהסוף – מארסיי השנייה וראן השלישית יצטרפו לקבוצה מעיר האורות וישחקו בעונה הבאה במפעל הבכיר ביבשת. ליל הרביעית תשחק בליגה האירופית. לוריין זכתה באליפות הליגה השנייה והיא תשוב לליגה הבכירה לצד לאנס. הקבוצות שנפרדו מהליגה הראשונה הן טולוז שירדה לראשונה אחרי 17 שנה ואמיין. מי שיכולה להרגיש מקופחת היא אז'אקסיו, שסיימה שלישית בליגה השנייה אך לא תקבל הזדמנות להתמודד במשחקי המבחן נגד נים מהמקום ה-18, ששרדה בליגה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי