רשמית: פריז סן ז'רמן השלימה את רכישתו של מאורו איקרדי

מאורו איקרדי
מאורו איקרדי | MARTIN BUREAU/AFP via Getty Images

אלופת צרפת מימשה את האופציה על החלוץ ששיחק אצלה כמושאל ויישאר בעיר האורות עד 2024, אחרי שאינטר הסכימה למכור אותו תמורת 57 מיליון יורו - העסקה הגדולה בתולדותיה

(גודל טקסט)

הדיווחים שעלו בין שישי לשבת באיטליה הפכו היום (ראשון) לעובדה מוגמרת: פריז סן ז'רמן הודיעה רשמית על מימוש האופציה לרכישת מאורו איקרדי, ששיחק בשורותיה כמושאל מאינטר בעונה החולפת. החלוץ הארגנטינאי יישאר בבירת צרפת עד 2024.

על פי מידע שפורסם ב'סקיי ספורט' איטליה בימים האחרונים, אינטר דרשה תחילה כ-70 מיליון יורו תמורת שחרורו של איקרדי אך התפשרה והסכימה למכור אותו תמורת 50 מיליון יורו ועוד 7 מיליון נוספים שיגיעו דרך בונוסים. מעבר לכך, לפי דיווחים בארץ המגף הנראזורי דאגו להכניס בעסקה סעיף "אנטי-יובנטוס", הקובע כי במקרה שהחלוץ יועבר בעתיד לשורות המתחרה העיקרית שלה בסרייה A, אינטר תפוצה ב-15 מיליון יורו.

מכירתו של מאורו איקרדי היא הגדולה ביותר בתולדות המועדון, אם לא מחשיבים את עסקת הטרייד בשנת 2009 במסגרתה עבר זלאטן איברהימוביץ' לברצלונה, ששלחה את סמואל אטו לסן סירו, כאשר בנוסף הקבוצה הספרדית הוסיפה עוד כ-24 מיליון יורו.

רבים מחשיבים דווקא את העסקה ההיא כגדולה יותר וטוענים שהשווי שלה מגיע ל-70 מיליון בשל עלותו הגבוהה של הקמרוני, אך הפעם הפריזאים יכניסו סכום גבוה יותר ישירות לקופתם. אגב, במקום השני ברשימה מופיע רונאלדו שנמכר לריאל מדריד בקיץ 2002 ב-45 מיליון יורו.


הפעם יעזוב את אינטר לצמיתות. מאורו איקרדי (AFP)

זה לא סוד שאינטר חיפשה בית חדש וקבוע לחלוץ. כזכור, כבר בתחילת העונה המאמן החדש של הנראזורי, אנטוניו קונטה, לא היה מוכן לתת לו הזדמנות וביום האחרון של חלון העברות איקרדי הושאל לפריז סן ז'רמן. אחרי עונה מוצלחת בצרפת, הקבוצה מעיר האורות החליטה להשאיר את אצלה את הארגנטינאי בן ה-27.

מבחינה מקצועית, איקרדי היה אחד משחקני הרכש המוצלחים בתולדות הכחולים שחורים. הארגנטינאי הגיע לקבוצה בקיץ 2013 מסמפדוריה תמורת 13 מיליון יורו וחיש מהר קיבל את סרט הקפטן ואף הגיע למקום השמיני בטבלת הכיבושים של הקבוצה בכל הזמנים עם 124 שערים ב-219 הופעות בלבד. אך בעקבות בעיות מחוץ למגרש הושעה במהלך העונה הקודמת, וכאמור בקיץ האחרון, קונטה הראה לו את הדרך החוצה.


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי