זידאן ימשיך לחכות: דשאן האריך חוזה בנבחרת צרפת עד 2026

play
לא מוותר על גריזמן באף מפגש בחמש השנים האחרונות. דשאן | GettyImages, Anne-Christine POUJOULAT
ז'יסט פונטיין, שיאן השערים במונדיאל אחד, הלך לעולמו בגיל 89 01:25

המאמן של סגנית אלופת העולם דרש להישאר גם למונדיאל הבא ולא רק ליורו, קיבל את מבוקשו וישלים 14 שנים בתפקיד

(גודל טקסט)

זה היה באוויר במהלך המונדיאל, והיום (שבת) זה נהפך לרשמי: דידייה דשאן, ככל הנראה המאמן הגדול בהיסטוריה של נבחרת צרפת, האריך את חוזהו עד לגביע העולם 2026 וישלים 14 שנים בתפקיד. מי שחולם כבר שנים להתמנות למאמן הטריקולור, זינדין דיזאן, ייאלץ להמשיך לחכות.

דשאן למעשה לא היה תחת חוזה בשבוע האחרון, שכן ההסכם הקודם הסתיים ב-31 בדצמבר. יומיים לפני כן נועד דשאן עם נשיא ההתאחדות נואל לה גר והשניים הביעו רצון הדדי להמשיך בדרך המשותפת. בימים האחרונים הוסרו המכשולים האחרונים וכפי שדשאן ביקש, חוזהו הוארך עד לאחרי המונדיאל הבא – הרביעי בקריירה – ולא רק ליורו 2024.

דשאן דיבר לאחר החתימה ואף דיבר על ההפסד לארגנטינה בגמר המונדיאל האחרון: "אתם יכולים לסמוך עליי שאשאיר את נבחרת צרפת ברמה הגבוהה ביותר. גמר המונדיאל מעורר הרבה רגשות, אפילו עוד יותר בגלל הדרך האכזרית שבה הפסדנו את הגמר. ביותר מדי דקות בגמר היינו רחוקים מאוד מהמטרה שלנו, ואז התקרבנו מאוד לשמירה על התואר. ההפסד לא לוקח שום דבר מהמסע שעברנו בדרך לגמר".

מאז שהחליף את לורן בלאן ב-2012, דשאן עמד על הקווים ב-139 וניצח 89 מתוכם. 28 משחקים הסתיימו בתיקו ו-22 בהפסד. תחת שרביטו זכתה צרפת במונדיאל 2018 ובליגת האומות ב-2021, והפסידה בגמר יורו 2016 ובגמר המונדיאל האחרון.