לא רק צרפת, לא רק נבחרות: האופציות של זינדין זידאן

play
נמצא במקום השני בכמות המשחקים, הרחק ממוניוס. זידאן | רויטרס
נבחרת צרפת חזרה מקטאר, קיליאן אמבפה יורד מהמטוס 01:39

אחרי שהטריקולור האריכו את חוזהו של דשאן, ב"ל'אקיפ" טענו ש"זיזו" דחה הצעות מברזיל, ארה"ב ופורטוגל, וסימנו שני מועדונים גדולים כיעדים אפשריים

(גודל טקסט)

לפי מרבית הדיווחים מאז שהוא סיים קדנציה שנייה בריאל מדריד, בסוף מאי 2021, זינדין זידאן לא אימן בשום מקום כיוון שחיכה להצעה להדריך את נבחרת צרפת אחרי המונדיאל האחרון. אלא שהדלת הזו נסגרה סופית אתמול (שבת) כאשר דידייה דשאן האריך רשמית את חוזהו עד 2026 על הקווים של סגנית אלופת העולם, לכן ב"ל'אקיפ" בחנו את האופציות הנוספות שהיו ל"זיזו" בחודשים האחרונים, כשחלקן עוד קיימות.

בגוף התקשורת הצרפתי טוענים כי מאז סיומו של גביע העולם, זידאן דחה הצעות משלוש נבחרות שונות. הראשונה היא ברזיל, שהמאמן בן ה-50 סומן כאחד המועמדים אליה לאחר הכישלון בקטאר והלחצים מבית למינוי מאמן זר. "זידאן מוערך ומכובד מאוד בברזיל", נכתב במולדתו, "אבל עבודה בנבחרת שאינה צרפת לא ממש קוסמת לו כרגע". בנוסף הסבירו כי גם עניין השפה עלול להוות בעיה.

גם בנבחרת ארצות הברית רצו את אקס ריאל מדריד כמאמן, זאת במסגרת ההכנות למונדיאל הביתי ב-2026 שבו האמריקאים מכוונים להישג חסר תקדים מבחינתם, אחרי שעמלו במטרה לגדל דור שחקנים איכותי בשנים האחרונות. נבחרת נוספת שאותה דחה זידאן היא פורטוגל, שעל פי הדיווחים בחרה כנראה ברוברטו מרטינס שסיכם את תנאיו וצפוי להחליף את פרננדו סנטוס.

בגזרת המועדונים, ב"ל'אקיפ" סימנו שתי אופציות ריאליות עבור שחקן העבר האגדי: הקבוצה הראשונה היא זו שבה כיכב "זיזו" בסוף שנות ה-90', יובנטוס. כבר בעונה הנוכחית רעד הכיסא של המאמן הנוכחי, מסימיליאנו אלגרי, בעקבות פתיחת עונה רעה בליגה האיטלקית והדחה מוקדמת מליגת האלופות. עם זאת, הגברת הזקנה התאוששה לאחרונה עם רצף של שמונה ניצחונות מבלי לספוג בליגה, כך שבתוספת העובדה שאלגרי חתום עד 2025, רק עונה ללא תארים צפוי לפתוח את הדלת לזידאן אם האחרון יחפוץ באימון הביאנקונרי.

הקבוצה השנייה שהוזכרה בכתבה היא פריז סן ז'רמן, אשר זידאן סומן כמועמד מוביל אליה לא אחת מאז סיים את דרכו כמאמן הבלאנקוס. "חלמו עליו, במיוחד אמיר קטאר שמחזיק מאוד מזידאן", טענו בצרפת, אך גם הדגישו: דברים מסוימים יצטרכו להשתנות במועדון הפריזאי כדי ש"זיזו" יהיה מוכן להגיע, זאת מבלי לדבר על כך שכריסטוף גאלטייה חתום עד 2024.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי