"בבית שלי נשים לא מדברות ככה לגברים". שחקן טולוז תקף והושעה

play
שחקן טולוז, זקאריה אבוחלאל | GettyImages, Jean Catuffe
גמר הגביע הצרפתי: טולוז – נאנט 1:5 02:09

זקאריה אבוחלאל, שחקן נבחרת מרוקו, חזר לכותרות עם אמירה שוביניסטית. בצרפת גם חשפו את הצביעות שלו "בשם האיסלאם"

קבוצות: טולוז
(גודל טקסט)

מחזיקת הגביע הצרפתי, טולוז, השעתה עד הודעה חדשה את הקשר המרוקאי זקאריה אבוחלאל, אחרי עימות שכלל הערה שוביניסטית לבכירה בעירייה.

על פי פרסום ב-RMC, שבעקבותיו הגיעה ההשעייה, התקרית אירעה לפני קצת יותר משבועיים. טולוז חגגה את הזכייה בתואר הראשון בתולדותיה אחרי ניצחון מוחץ בגמר הגביע, 1:5 על נאנט. הקבוצה הוזמנה לעירייה ובמהלך הנאומים שנשאו המאמן פיליפ מונטנייה וראש העיר, ז'אן-לוק מודנק, חלק מהשחקנים עשו רעש.

האחראית על תיק הספורט בעיריית טולוז, סגנית ראש העיר לורנס אריבאז', ביקשה מהשחקנים שיהיו בשקט – אך ללא הואיל. אחרי שביקשה פעם נוספת, אבוחלאל השיב לה: "אצלי בבית נשים לא מעזות לדבר ככה לגברים".

אתמול בערב בטולוז מיהרו להגיב עם הודעה רשמית: "בעקבות הפרסום ב-RMC בנוגע לשחקן הקבוצה, זקאריה אבוחלאל, החלטנו שהשחקן יתאמן בנפרד מחבריו עד הודעה חדשה. המועדון ימשיך בחקירה פנימית של העניין".

אבוחלאל בן ה-23 נולד בהולנד לאב יליד לוב ואם ילידת מרוקו. הוא שיחק בנבחרות הנוער של הולנד, אבל ב-2020 החליט לייצג את מרוקו. אבוחלאל נכלל בסגל למונדיאל 2022 וגם כבש בניצחון המפתיע של מרוקו 0:2 על בלגיה בשלב הבתים.

שחקן טולוז, זקאריה אבוחלאל
לא הסכים לשחק עם צבעי הגאווה, אבל לא התנגד לפרסם חברת הימורים. אבוחלאל בגמר הגביע | אימג'בנק GettyImages, Jean Catuffe

אבוחלאל כבר כיכב בכותרות לפני כמה ימים עם כמה שחקנים מוסלמים נוספים של טולוז. בטענה שזה נוגד את אמונתם הדתית, הם סירבו לשחק עם צבעי הגאווה במסגרת קמפיין של הליגה הצרפתית נגד הומופוביה ועקב כך נגרעו מהסגל למשחק נגד נאנט (הפעם בליגה).

ברשתות החברתיות היו פוסטים שלעגו לשחקנים של טולוז. הסיבה: הם לא הסכימו לשחק עם צבעי הגאווה, אבל לא הייתה להם שום בעיה ללבוש בגמר הגביע חולצות עם לוגו של חברת ההימורים Betclic ולפרסם אותה. האיסלאם אוסר על הימורים ובקוראן נכתב "השטן מבקש להצית טינה ושנאה ביניכם באמצעות יין והימורים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי