גאלטייה יעמוד למשפט. העונש המקסימלי: שלוש שנות מאסר

כריסטוף גאלטייה מאמן ליל | רויטרס

מאמן פ.ס.ז' נשאר במעצר שעות ארוכות ובניגוד לבנו, יואשם בהתבטאויות גזעניות אחרי שהתלונן ש"יש לי יותר מדי שחורים ומוסלמים בקבוצה". התביעה צפויה לדרוש עונש מאסר

(גודל טקסט)

פרשת ההתבטאויות הגזעניות כריסטוף גאלטייה מסתעפת. לפי הדיווחים בצרפת, החשדות נגד מאמן פריז סן ז'רמן התחזקו ואחרי שנשאר במעצר בניס במשך שעות ארוכות – בניגוד לבנו ששוחרר ונוקה מהחשדות – הוחלט שהוא יעמוד למשפט. התובע המחוזי החליט שהתשתית הראייתית נגד גאלטייה מבוססת מספיק כדי לקחת את התיק צעד קדימה, וגורלו של המאמן יוכרע בבית משפט.

כזכור, בחודש אפריל דווח כי גאלטייה נחקר בחשד לאפליה והתבטאויות גזעניות בזמן שעמד על הקווים בניס בעונת 2021/22. ביממה האחרונה התבררו חלק מהחשדות נגדו, ונחשפו בין היתר תכתובות מיילים של גאלטייה עם המנהל המקצועי לשעבר של ניס ג'וליאן פורנייה, בהן התלונן המאמן כי "בנית לי קבוצה של חלאות. יש לי בקבוצה רק שחקנים שחורים, וחצי מהם הולכים להתפלל במסגד בימי שישי. אי אפשר לבנות קבוצה מצליחה ככה".

כריסטוף גאלטייה, מאמן פריז סן ז'רמן
סיים את דרכו? גאלטייה | רויטרס

גאלטייה שנעצר כאמור יחד עם בנו, נשאר במעצר שעות ארוכות אחרי שבנו שוחרר, מה שמלמד על עוצמת החשדות והראיות שנאספו נגדו. במסמך שפרסם התובע בשעות הערב אתמול, הוא הבהיר שגאלטייה חשוד בסעיפים של אפליה על רקע גזע והטרדות פסיכולוגיות. העונש המקסימלי על עבירות כאלה בצרפת, הוא מאסר של שלוש שנים וקנס בגובה של 45 אלף יורו. המשפט ייפתח ב-15 בדצמבר.

בחקירה, גאלטייה הכחיש את העובדות וטען כי זהו ניסיון של המנהל המקצועי פורנייה לפגוע בו מפני שהם מצויים בסכסוך. פורנייה מצדו האשים את גאלטייה האב ובנו הסוכן בהתבטאויות מפלות נגד אותם שחקנים והקהילה השחורה בריביירה בכלל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי