אחרי שתמך בחמאס: יוסף עטאל נעצר בחשד להסתה על רקע דתי

האלג'יראי של ניס שקרא "לגרום ליהודים יום שחור" שיתף פעולה עם משטרת צרפת ואמור להשתחרר. ההתאחדות: "אסור לאפשר דברי שטנה". ריאד מחרז תמך בו: "כולנו מאחוריך"

קבוצות: ניס
(גודל טקסט)

משטרת צרפת עצרה את כדורגלן ניס יוסף עטאל האלג'יראי בעקבות פוסט מסית ברשתות שבו קרא לעם הערבי לתמוך בחמאס ול"לגרום ליהודים יום שחור". בחודש שעבר הפרשה חוללה סערה והשחקן מיהר למחוק את הפוסט האלים. ניס הודיעה על השעייתו של עטאל עד להודעה חדשה: "הוא הבין את חומרת המעשה והתנצל, אבל פרסם דברים חמורים והחלטנו לפעול", הסבירה אז.

לפי הדיווח בצרפת, השחקן שיתף פעולה עם הרשויות המקומיות ואמור להשתחרר במהלך היום.

עטאל חזר בו מהדברים ופרסם פוסט שבו הוא רצה "להבהיר את נקודת המבט שלי ללא כל עמימות: אני מגנה כל צורה של אלימות, בכל מקום בעולם, ותומך בכל הקורבנות. לעולם לא אתמוך במסר של שנאה. אני מאמין נחרצות בשלום". ההתנצלות לא עזרה לו להימנע מהשעיה לשבעה משחקים.

מההתאחדות נמסר: "הקריאות לאלימות שפרסם יוסף עטאל מנוגדות לאתיקה של הספורט שלנו ולערכים שהכדורגל מגן עליהם ללא לאות. התאחדות הכדורגל הצרפתית מגנה זאת בתקיפות הכי קיצונית. אסור לאפשר דברי שטנה וטוב שהמועצה הלאומית לאתיקה התייחסה לעניין".

שחקן ניס יוסף עטאל, מול מתן חוזז, שחקן מכבי תל אביב
שחקן ניס יוסף עטאל, מול מתן חוזז, שחקן מכבי תל אביב | דני מרון

זמן קצר לאחר הפרסום על מעצר עטאל, שחקן ניס זכה לתמיכה – מאוד לא מפתיעה – מריאד מחרז. הכוכב האלג'יראי העלה לאינסטגרם שלו תמונה שלהם חוגגים יחד בנבחרת וכתב: "אני תומך בך בפרשה שיצאה מפרופורציה. כולנו מאחוריך".

עטאל בן ה-27 משחק בניס מאז 2018, ונחשב לאחד השחקנים הבכירים בקבוצה. בקיץ החולף הוזכר כמועמד לעבור למועדונים בכירים ביניהם ברצלונה ובאיירן מינכן, אבל נשאר במועדון בסופו של דבר. עטאל לקח חלק במפגש הכפול של ניס נגד מכבי תל אביב במוקדמות הקונפרנס ליג בשנה שעברה, ואף פתח בהרכב במשחק שהתקיים בבלומפילד.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי