הכדורגלן שאיחל "יום שחור ליהודים": "קיבלתי המון תמיכה, זה נתן לי כוח"

יוסף עטאל, שצפוי לספוג עונש כבד על הפוסט המסית שהפיץ, טוען שקיבל תמיכה באלג'יריה שנתנה לו הרבה כוח, ומתעקש: "לא פוחד, לא עשיתי שם דבר רציני"

קבוצות: ניס
(גודל טקסט)

יוסף עטאל, הכדורגלן האלג'יראי של ניס שנעצר בצרפת בחשד להסתה על רקע דתי בעקבות הפוסט ששיתף בתחילת המלחמה ובו קרא לעם הערבי לתמוך בחמאס ו"לגרום ליהודים יום שחור", צפוי לספוג עונש משמעותי. עטאל הגיע לאלג'יריה בסוף השבוע, לקראת ההכנות עם נבחרתו לאליפות אפריקה בתחילת ינואר, ולא נשמע מודאג למדי.

לדבריו, "קיבלתי המון מסרים של תמיכה מהעם האלג'יראי, וזה נתן לי כוח… אני לא מודאג, כי לא עשיתי שום דבר רציני. רק רציתי להביע סולידריות עם העם הפלסטיני". באלג'יריה תוהים אם המגן יכול להתגבר על הסערה סביבו, ולדבריו "אני לא חושב כרגע על עתידי עם ניס, אלא רק על הצלחתי עם הנבחרת".

יוסף עטאל, שחקן ניס בבית המשפט
עטאל בבית המשפט היום | אימג'בנק GettyImages

ביום שני שעבר החל משפטו של המגן, שבועיים אחרי שנעצר, ועל פי הדיווחים, התובע דורש להענישו ב-10 חודשי מאסר על תנאי, קנס של 45 אלף יורו וכן שיפיץ בחשבון האינסטגרם שלו את החלטת בית המשפט למשך חודש שלם, למען יראו וייראו.

עטאל, בליווי מתורגמן, טען במשפט: "לא בדקתי מי כתב את הפוסט ששיתפתי, ראיתי סרטון ופרסמתי אותו כדי שאנשים לא יסבלו. לא התעניינתי באדם שפרסם את הפוסט, הוא פשוט דיבר בהתחלה על זה שצריך שאנשים לא יסבלו ולכן שיתפתי את הפוסט שלו. אני שחקן כדורגל ולא מנסה להיכנס לפוליטיקה, שיתפתי בלי לצפות ופרסמתי התנצלות כנה על התוכן ששיתפתי. חשבתי שזה מסר של שלום, אבל במבט לאחור אני מבין שזה חמור ושהייתי צריך לצפות בסרטון עד הסוף. אני מתחרט על השיתוף. אני לא נגד היהודים ולא נגד הנוצרים, אני איש של שלום".

מדובר בעונש קשה מאוד שהתובע דורש להשית על הכדורגלן, על אף שהוא חזר בו מדבריו ושיתף פעולה עם הרשויות המקומיות מאז מעצרו. ניס השעתה את השחקן בעקבות הפוסט והוא לא שותף באף אחד ממשחקיה מאז ה-7.10 בעקבות השעייה לשבעה משחקים שהטילה עליו ההתאחדות הצרפתית. גם המועדון שהשעה אותו עד הודעה חדשה תחילה, הבהיר כי "יוסף הבין את חומרת המעשה והתנצל, אבל פרסם דברים חמורים ולכן החלטנו לפעול".

בפוסט ההתנצלות של עטאל הוא כתב בין השאר: "אני מגנה כל צורה של אלימות, בכל מקום בעולם, ותומך בכל הקורבנות. לעולם לא אתמוך במסר של שנאה. אני מאמין נחרצות בשלום".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי