הנרי חשף: "סבלתי מדיכאון כל הקריירה, לא קיבלתי אהבה בילדות"

play
תיירי הנרי | יחצ
מחוץ לקווים, 7.1 16:19

הצרפתי בריאיון אינטימי: "שיקרתי במשך זמן רב. אבי היה קשוח, הבקעתי שישה שערים והוא לא היה מרוצה. ילדיי הצילו אותי"

(גודל טקסט)

במהלך ריאיון שהעניק לעיתונאי סטיבן בארטלט, תיירי הנרי חלק פרטים אינטימיים ביותר שמעולם לא חשף לפני כן. כדורגלן העבר הצרפתי סיפר על היחסים הקרים עם אביו בילדות, שהשפיעו על הקריירה שלו כאדם בוגר ואף הביאו אותו לדיכאון. "בוודאות סבלתי מדיכאון במהלך הקריירה. האם ידעתי? לא. האם עשיתי משהו לגבי זה? מן הסתם שלא", סיפר הנרי. "שיקרתי במשך זמן רב כי החברה לא הייתה מוכנה לשמוע מה יש לי לומר".

מי שכיכב כחלוץ בארסנל ובברצלונה, בין היתר, שיתף: "לא קיבלתי אהבה בילדות. כשאבי אחז בי, הדבר הראשון שהוא אמר היה 'התינוק הזה יהיה לכדורגלן מדהים יום אחד'. הוא עיצב אותי, הוא היה קשוח. בגיל 15 אתה כבר יכול לזהות אם מישהו טוב או לא. הקבוצה שלי ניצחה 0:6 ואני הבקעתי שישה שערים. הכרתי את אבי, הייתי יכול לומר אם הוא מרוצה או לא. נכנסתי לאוטו והיה שקט. לא ידעתי אם כדאי שאדבר או לא. ככה היינו. הוא שאל 'אתה שמח?'. 'כן', עניתי. 'אז אתה לא צריך להיות, כי החמצת שער פה ופישלת בהגבהה שם', משהו כזה. נכנסתי לבית של אמי בראש מורכן והיא שאלה 'הפסדתם?'".

"תמיד היה לי את הפחד והרושם שאני מסב לאחרים עונג במשחק שלי, עם הכסף שלי, עד היום שזוגתי והילדים שלי פרצו בבכי על מי שאני כאדם. באותו רגע הרגשתי אנושי", המשיך הנרי לסיפור על הסיטואציה שגרמה לו לחזור לקושי שהיה חבוי עמוק בנפש שלו.

זה קרה במהלך מגפת הקורונה, כשאימן את מונטריאול מה-MLS וההגבלות מנעו ממנו לראות את משפחתו במשך חודשים. אחרי שחזר הביתה לחופשה שנמשכה כחודש, הנרי פנה להיפרד לשלום מבת הזוג והילדים, כשכולם החלו פתאום לבכות: "בפעם הראשונה חשבתי לעצמי 'הם רואים אותי'. ברגע הזה הרגשתי כאילו זה אני הצעיר שבוכה, לא הכדורגלן. לא האני שמנסה לרצות את כולם תמיד. הנחתי את התיקים שלי, נשארתי בבית והפסקתי לאמן את מונטריאול. הילדים שלי הצילו אותי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי