רשמית: פריז סן ז'רמן זכתה באליפות העשירית שלה ב-12 שנים

play
קיליאן אמבפה שחקן פריז סן ז'רמן חוגג שער | אימג'בנק GettyImages, FRANCK FIFE/AFP
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 28.4 06:41

מונאקו נכנעה 3:2 בליון, אמבפה וחבריו פתחו פער שלא ניתן להדביק וחוגגים צלחת שלישית ברציפות. וגם: 4:5 יוצא דופן לברסט על ראן בדקה ה-90+6

קבוצות: פריז סן ז'רמן
(גודל טקסט)

עכשיו זה סופי, רשמי, סגור ונעול: פריז סן ז'רמן הוכתרה לאלופת צרפת הערב (ראשון), בעקבות ההפסד של מונאקו 3:2 בליון שהותיר את ההפרש ביניהן על 12 נקודות, כשנותרו רק תשע בקופה. זו האליפות ה-12 בתולדותיה של פריז סן ז'רמן, העשירית בעידן הקטארי והשלישת ברציפות.

עוד קודם לכן במשחקי היום במחזור ה-31 בצרפת, ליל גברה על מץ וטיפסה למקום השלישי לשעה קלה, עד שבדקה ה-90+6 ברסט הכניעה את ראן 4:5 במשחק יוצא דופן וחלפה על פניה פעם נוספת.

שחקני ליל חוגגים
ליל לפחות זמנית במקום השלישי | אימג'בנק GettyImages

מץ – ליל 2:1

מץ ברחה מהקו האדום בזכות שני ניצחונות על לאנס ולה האבר בשבועיים האחרונים וגם היום הייתה קרובה להפתיע כאשר עלתה ליתרון מוקדם מפנדל מוצלח של ז'ורז' מיקוטאדזה בדקה ה-23, אבל האורחת שנלחמת על הבטחת מקומה בליגת האלופות בעונה הבאה השלימה מהפך בזק משערים של איסמעילי (31) ויוסוף יאזיג'י (44) וירדה למחצית ביתרון. התוצאה לא השתנתה עד לסיום וליל עלתה זמנית למקום השלישי המעניק כרטיס ישיר לשלב הבתים של המפעל היוקרתי ביבשת, אך כעבור שעה קלה שבה למקום הרביעי. מץ נותרה במקום ה-16 שמוביל למשחקי המבחן על ההישארות.

שחקני ראן חוגגים
שחקני ראן חוגגים קאמבק הירואי, שלא הספיק | אימג'בנק GettyImages

ראן – ברסט 5:4

משחק כזה באמת שלא רואים בכל עונה. ברסט ידעה שהיא תשוב למקום השלישי רק אם תנצח את ראן, והיא עמדה במשימה על אף שמצאה את עצמה בפיגור כפול בחלוף תשע דקות משריקת הפתיחה, הפכה ל-2:4 ובכל זאת שמטה את היתרון הכפול – רק כדי להכריע את ההתמודדות בדקה ה-90+7!

ארנו קלימואנדו השלים צמד בזק בדקות 4 ו-9 וראן עלתה ליתרון כפול ומבטיח, אך סטיב מוני (11) צימק מיידית. ברסט עלתה בסערה למחצית השנייה ותוך שלוש דקות השוותה משער עצמי של ווארמד עומארי, עד הדקה ה-66 כבר הובילה בשני שערים הודות למרטין סטריאנו (54) ומהדי קמארה. הפעם הייתה זו ראן שצימקה במהרה משער של ארתור טאט (68) ומרטין טרייה (79) הימם את כל הנוכחים באצטדיון עם ה-4:4. שבע דקות תוספת זמן נוספו להתמודדות ובדקה האחרונה הגיעה הדרמה לשיאה, כאשר הבלם ליליאן בראסייה נגח את ה-4:5 אחרי כדור חופשי שהוגבה לרחבה.

אלכסנדר לקאזט, חלוץ ליון
הכתיר את פ.ס.ז' רשמית לאלופה. לקאזט | אימג'בנק GettyImages

ליון – מונאקו 2:3

מונאקו שבמקום השני ידעה שרק ניצחון ידחה בעוד כמה ימים את הכתרת פריז סן ז'רמן לאלופת צרפת, אבל נותרה ללא הנקודות על אף שעלתה ליתרון כבר אחרי 22 שניות, אז הבקיע וויסאם בן ידר. השער של הכוכב האורח החזיק מעמד 20 דקות, כי אז אלכסנדר לקאזט – החלוץ והכוכב של המקומיים – קבע שוויון. ארבע דקות חלפו וכוכב נוסף של ליון, סעיד בנרחמה, השלים מהפך. בן ידר בדקה ה-60 עוד קבע 2:2, אבל לקאזט בישל למאליק פופאנה את ה-2:3 שהכריע את ההתמודדות והותיר את ליון בתמונה לתפוס את אחד הכרטיסים למפעלים האירופיים, מונאקו רק בשלוש נקודות יתרון על ליל הרביעית.

יתר משחקי יום ראשון:

שטרסבורג – ניס 3:1 לוריין – טולוז 2:1 קלרמון – ריימס 1:4 מארסיי – לאנס 1:2

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי