עוד מהפך אדיר: ליון ניצחה 3:4 בליל עם שער בדקה ה-92

אחרי המהפכים מול ברסט ומונאקו, המשתפרת של 2024 חזרה מפיגור 2:0 והיממה גם את קבוצת הבית הכי טובה בצרפת. באלדה הכריע

קבוצות: ליל ליון
(גודל טקסט)

ליון ממשיכה את ההתאוששות המרשימה שלה בחציה השני של העונה, והערב (שני) חזרה מפיגור 2:0 לניצחון דרמטי 3:4 אצל ליל, אחת מקבוצות הבית הטובות באירופה. האורחת ניצחה לאחרונה עם מהפכים את מונאקו (2:3) וברסט (3:4), שתי הקבוצות שמקדימות את ליל במאבק על הכרטיסים לליגת האלופות, ועכשיו הפילה כך גם מהמדורגת רביעית, שנותרה במקום ממנו הולכים רק למוקדמות הצ'מפיונס ליג ולא ישירות לשלב הבתים.

ליל הפסידה רק פעם אחת כמארחת בכל המסגרות העונה (2:1 לריימס בסוף ספטמבר) ומול ליון, שאמנם הדיחה אותה מהגביע לפני כשלושה חודשים, הייתה בלתי מנוצחת בבית מאז נובמבר 2016. הבלם באפודה דיאקיטה נגח מעל ידיו המושטות של אנתוני לופס אחרי כדור חופשי של יוסוף יאזיג'י הטורקי בדקה ה-21, והיתרון של ליל הוכפל בדקה ה-37 עם אדון ז'גרובה, שהשתחרר ובעט בשמאל אל הרשת אחרי טעות בהגנה. הקוסוברי חגג עם מסיכה מיוחדת את שערו השישי העונה ונראה היה שליל בדרך הנכונה, אבל אלכסנדר לקאזט הכין במתפרצת לסעיד בנרחמה (66) והמחליף מאליק פופאנה השווה מקרוב אחרי מבצע גדול של מאמה באלדה (82). אלא שכאן הדרמה רק החלה.

אדון ז'גרובה שחקן ליל חוגג שער עם מסיכה
המסיכה לא הסתירה את בעיות ההגנה של ליל. אדון ז'גרובה | אימג'בנק GettyImages, FRANCOIS LO PRESTI/AFP

שתי התקפות לאחר מכן, דיאקיטה נותר חופשי בכדור קרן כדי להשלים צמד ולהחזיר לליל את היתרון בדקה ה-85, אבל עוד שלוש דקות חלפו ולקאזט השווה עם שערו ה-17 העונה בליגה. שבע דקות של תוספת זמן קיבלו השתיים כדי לשבור את השוויון, ובדקה ה-92 זה קרה: קלינטון מאטה הרים מצד ימין ובאלדה הכניע בנגיחה חזקה את לוקא שבאלייה. ליל כאמור פספסה הזדמנות להתקדם למקום השלישי ואילו ליון כבר שביעית, רק שתי נקודות פחות מלאנס והכרטיס למוקדמות הקונפרנס ליג, כשהיא עם 17 ניצחונות ב-24 משחקים בכל המסגרות מאז מינויו של פייר סאז'. ונזכיר שיש לה אפשרות להגיע גם לליגה האירופית, אם תנצח את פריז סן ז'רמן בגמר הגביע ב-25 במאי.

המחזור ה-33 בליגה הצרפתית ייפתח ביום שישי (22:00) עם שני משחקים:

ניס – לה האבר

ברסט – ריימס

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי