ראש עיריית מארסיי: "לא רוצים פה את מייסון גרינווד, זאת בושה"

ראש העירייה טוען: "ראיתי תמונות מזעזעות, גבר מתעלל כזה לא יכול לשחק פה". המאמן דה זרבי רוצה אותו בקבוצה, ומבטיח להגן עליו

קבוצות: מארסיי
(גודל טקסט)

ראש עיריית מארסיי מביע התנגדות פומבית למעבר הצפוי של מייסון גרינווד לקבוצה הצרפתית והתעקש שהוא לא רוצה שהמועדון שלו "יבויש על ידי מישהו שפוגע באשתו".

כוכב מנצ'סטר יונייטד לשעבר, שלא שיחק במועדון מאז שנעצר בינואר 2022 בגין האשמות של ניסיון אונס, תקיפה והתנהגות אלימה, בילה עונה בהשאלה בחטאפה בעונה האחרונה לאחר שהאישומים באנגליה בוטלו. השדים האדומים השלימו חקירה פנימית משלהם.

לאחר שהרשים בחטאפה, כבש 10 שערים וזכה בפרס שחקן העונה של המועדון במהלך תקופת ההשאלה שלו, גרינווד משך עניין ממארסיי בעקבות הגעתו של המאמן החדש רוברטו דה זרבי.

מייסון גרינווד שחקן חטאפה
גרינווד במדי חטאפה | אימג'בנק GettyImages, Quality Sport Images
רוברטו דה זרבי
רוברטו דה זרבי | רויטרס

הבוס לשעבר של ברייטון הבטיח "להגן בפומבי" על גרינווד אם יחתום במועדון על רקע המחלוקת סביבו. עם זאת הפוליטיקאי הצרפתי השמאלני וראש עיריית מארסיי בנואה פאיאן התנגד לחתימה, ותיאר את ההאשמות נגד גרינווד כ"בלתי ניתנות לתיאור ובלתי מתקבלות על הדעת".

הוא אמר ל-RMC ספורט: "ההתנהגות של גרינווד היא בלתי ניתנת לתיאור, בלתי מתקבלת על הדעת. מכה את אשתו… ראיתי תמונות שזעזעו אותי עמוקות. התעללות באשתו בדרך כזו אינה מתאימה לגבר והוא לא יכול לקבל את מקומו בקבוצה הזו. הערכים של אולימפיק מארסיי ושל העיר הזאת, הם בדיוק להפך. אבקש מההנהלה לא לצרף את גרינווד. אני לא רוצה שהמועדון שלי יבויש על ידי מישהו שמרביץ לאשתו.

"אולימפיק מארסיי הוא יותר ממועדון. זה רוח, ואין מקום למי שמתנהג כך, למי שמבצע פשע ועבירות מסוג זה. זה בלתי נסבל. אני לא יכול לדמיין לרגע שפבלו לונגוריה יעשה את הטעות הגדולה הזו".

ראש עיריית מארסיי בנואה פאיאן
| אימג'בנק GettyImages
חברתו של מייסון גרינווד, הארייט רובסון
כך זה נראה כאשר רובסון התלוננה ברשתות על האלימות נגדה | צילום מסך, האינסטגרם של הארייט רובסון

גרינווד, שהכחיש ללא הרף את הטענות נגדו, אמר בהצהרה עם עזיבתו את מנצ'סטר יונייטד באוגוסט האחרון: "אני רוצה להתחיל בכך שאני מבין שאנשים ישפטו אותי בגלל מה שהם ראו ושמעו ברשתות החברתיות.

"חונכתי לדעת שאלימות או התעללות בכל מערכת יחסים זה פסול, לא עשיתי את הדברים שהאשימו אותי בהם, ובפברואר נוקיתי מכל האישומים. עם זאת, אני מקבל לחלוטין שעשיתי טעויות במערכת היחסים שלי, ואני לוקח את חלקי באחריות למצבים שהובילו לפוסט במדיה החברתית".

לאחר סיום החקירה הפנימית, נכתב בהצהרה של מנצ'סטר יונייטד: "המועדון סיים את החקירה הפנימית שלו על ההאשמות… "בהתבסס על הראיות העומדות לרשותנו, הגענו למסקנה שהחומר שפורסם באינטרנט לא סיפק תמונה מלאה וכי מייסון לא ביצע את העבירות שבגינן הוא הואשם במקור. עם זאת, כפי שהיום מייסון מודה בפומבי, הוא עשה טעויות שהוא לוקח עליהן אחריות". כזכור, יונייטד העדיפה שישחק בקבוצה אחרת, והתלבטה אם להחסיר אותו, אך כעת נראה שהיא מעדיפה למכור אותו, בכ-30 מיליון יורו.

המאמן הנכנס של מארסיי, דה זרבי, נשאל על הבאת גרינווד לסטאד ולודרום. "גרינווד עדיין לא חתם אז אין הרבה מה לומר. הוא אלוף, שחקן ברמה בינלאומית", אמר דה זרבי, "אני לא יודע מה קרה, אני לא מתרכז בחיים הפרטיים. כששחקן חותם במועדון, אני מחשיב אותו כילד שלי. גם אם אוכל למשוך לו באוזן בפרטיות, אני אגן עליו בפומבי. השחקנים שלי הם כמו הבנים שלי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי