פ.ס.ז' תחתים חלוץ? גונסאלו ראמוס צפוי להיעדר כ-3 חודשים

play
שחקן פריז סן ז'רמן גונסאלו ראמוס מפונה אחרי פציעה | GettyImages, Xavier Laine
צפו: שער דרמטי של זירקזי בבכורה נתן למנצ'סטר יונייטד ניצחון על פולהאם 01:57

הפורטוגלי ינותח בקרסול רגל שמאל. בינתיים אלופת צרפת מצאה גיבור חדש אחרי עזיבת אמבפה, ודמבלה יודע שעליו להרים את הרמה. וגם: תקרית משונה ללואיס אנריקה

קבוצות: פריז סן ז'רמן
(גודל טקסט)

פריז סן ז'רמן מתחילה לעכל שהיא עומדת בפני עידן חדש. בלי כוכבים נוצצים, עם רף ציפיות מופחת, אבל עם שחקן חדש אחד שמאיים להפוך ללהיט החדש ביציעי הפארק דה פראנס: ז'ואאו נבס.

הפורטוגלי בן ה-19, שחקן הרכש הגדול ביותר של הקבוצה הקיץ, נכנס לעניינים בסערה ועם שני בישולים בהופעת הבכורה הרשמית שלו במועדון, הוביל את פ.ס.ז' לניצחון 1:4 על לה האבר במחזור הפתיחה בצרפת, עם בליץ שכלל שלושה שערים החל מהדקה ה-84.

נבס שנכנס בתחילתה של המחצית השנייה על חשבון איברהים אמבאייה בן ה-16, השחקן המפתיע בהרכב של לואיס אנריקה, היה בכל מקום וסיים את המשחק עם שני בישולים, 91% דיוק במסירות ושלל מהלכים יפים שפתחו את התיאבון עבור אוהדי פ.ס.ז'.

"האוהדים ישתגעו ממנו, אני משוכנע בזה", אמר לואיס אנריקה על נבס, שנרכש מבנפיקה ליסבון תמורת 60 מיליון יורו. "מבחינתי ז'ואאו הוא אנרג'ייזר אמיתי שעובד למען הקבוצה. הוא זריז, הוא אקטיבי, יש לו את האומץ להצטרף לשליש הקדמי, הוא מסוגל לתת את הפס האחרון, או לעשות הגנה. הוא יודע לעשות הכל מהכל".

ז'ואאו נבס, פריז סן ז'רמן
"עושה הכל מהכל". נבס | אימג'בנק GettyImages, Luciano Lima

אבל שחקן אחד, מלהיב ככל שיהיה, לא יכול להיכנס לנעליים הגדולות של קיליאן אמבפה – ולכך מודעים כל שחקני פ.ס.ז', כולל עוסמאן דמבלה שכבש אתמול. "יהיה על שחקני ההתקפה שלנו יותר לחץ העונה. איבדנו שחקן ענק, וכולנו נצטרך לעזור למלא את החיסרון שלו ולספק מספרים טובים יותר", אומר שחקן הכנף, שגם כן מתלהב משיתוף הפעולה עם ז'ואאו נבס, שסידר לו את השער.

"אני לא מבקיע הרבה שערים בנגיחות בדרך כלל, אבל ההגבהה של ז'ואאו הייתה פשוט מושלמת – וכל שנותר לי הוא להכניס את הראש ולנגוח לרשת", הוא אומר.

ואם עד כה פריז סן ז'רמן לא התכוונה לנסות להחתים חלוץ שימלא את החלל שהותיר אמפבה, בשורה גרועה בנוגע לגונסאלו ראמוס עשויה לשנות את התכניות: הקבוצה הודיעה כי החלוץ שנפצע והוחלף בדקה ה-20 אחרי שבישל את השער הראשון מול לה האבר, סובל מקרע ברצועה בקרסול רגל שמאל ויעבור ניתוח, כאשר משך היעדרותו מהמגרשים מוערך בכשלושה חודשים. הפורטוגלי נראה יוצא מהאצטדיון על קביים, כשהוא לא מסוגל ללכת עצמאית.

שחקן פריז סן ז'רמן גונסאלו ראמוס פצוע
מכה קשה להתקפת פריז סן ז'רמן. גונסאלו ראמוס פצוע | אימג'בנק GettyImages, Xavier Laine

לואיס אנריקה היה מעורב בתקרית משונה במהלך המשחק, כאשר בקבוק מים שהשליך בזעם פגע במאמן לה האבר דידייה דיגאר. מאמן פ.ס.ז' אומנם התנצל, אבל דיגאר נראה נסער בסיום.

"אני אוהב שמתייחסים ליריבה בכבוד ובהוגנות. אם אחד משני הערכים הללו נפגעים, זה מטריד", אמר דיגאר. "לואיס אנריקה השליך את הבקבוק ואולי לא ראה שאני באזור, אבל זה עדיין פגע בי. דיווחתי על כך לשופט הרביעי, והוא אמר לי שזה נבע מזעם על השחקנים שלו – ולכן אין עם זה כל בעיה. זה תשובה לא נכונה, ולא הגיונית".

עוד באותו נושא: פריז סן ז'רמן

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי