"ניימאר עבר לפ.ס.ז' רק בשביל כסף. הוא חייב להתבגר ולהכיר למועדון תודה"

ניימאר
ניימאר | SASCHA SCHURMANN/AFP via Getty Images

בצל משבר הקורונה, כוכב העבר של ברזיל ז'וניניו התראיין והעביר ביקורת על החינוך במדינה: "מלמדים אותנו לשחק רק בשביל הכסף". על הכוכב הגדול: "כשחקן הוא בשלישייה הראשונה, אבל הוא צריך להסתכל על עצמו כאדם"

קבוצות: פריז סן ז'רמן
(גודל טקסט)

בצל משבר הקורונה הקשה שתוקף בימים אלו את ברזיל והמחאות נגד הגזענות, כוכב העבר של הסלסאו ז'וניניו התראיין במולדתו ומתח ביקורת גדולה על ניימאר והחינוך הלקוי המושרש בתרבות הברזילאית.

"בברזיל מלמדים אותנו לדאוג רק לכסף. באירופה יש מנטליות אחרת לגמרי" סיפר הקשר. "באופן לא מודע יצרתי תכנית לקריירה שלי כי רציתי ללכת למועדון גדול אחר בברזיל, ולא רק לשחק בשביל הספורט. לימדו אותי ללכת למי שישלם לי הכי הרבה. זו הדרך הברזילאית".

"אפשר לראות את ניימאר. הוא עבר לפריז סן ז'רמן רק בשביל כסף. פ.ס.ז' נתנה לו הכל. כל מה שרצה, ועכשיו הוא רוצה לעזוב לפני סיום החוזה שלו. עכשיו זה הזמן שלו להחזיר, להכיר תודה למועדון. אמורים להיות חילופי דברים. ניימאר צריך לתת את כל מה שהוא יכול על המגרש, להיות מסור לגמרי ולגלות אחריות ומנהיגות. הבעיה היא שלממסד בברזיל יש תרבות של תאוות בצע ותמיד רוצים יותר כסף. זה מה שלימדו אותנו".

ז'וניניו | Romain Biard/Icon Sport via Getty Images

למרות האשמות הקשות כלפי קפטן נבחרת ברזיל הנוכחי, ז'וניניו הסביר כי הוא לא מאשים אותו בהתנהלותו: "זה פשוט מה שהוא למד. צריך להבדיל בין ניימאר כשחקן לבין ניימאר כאדם. כשחקן, הוא נמצא בין שלושת הראשונים בעולם, באותה רמה כמו כריסטיאנו רונאלדו וליאו מסי. הוא מהיר, חזק, יכול להבקיע ולבשל כמו מספר 10 אמיתי. כאדם אני חושב שהוא אשם כי הוא צריך לחקור את עצמו ולהתבגר. עם זאת, כרגע הוא פשוט עושה את מה שהחיים לימדו אותו לעשות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי