לראשונה מאז השתלטות הקטארים: פ.ס.ז' הפסידה למארסיי, ניימאר הורחק

שחקני מארסיי חוגגים | FRANCK FIFE/AFP via Getty Images

פלוריאן ת'ובאן העניק לקבוצה של וילאש בואש ניצחון 0:1, חמישה אדומים נשלפו בסיום. לאלופה זו פתיחת העונה הגרועה ביותר מאז עונת 84/85. מוקדם יותר, ראיקוביץ' עצר פנדל בהפסד ריימס ומונאקו ניצחה 1:2 את נאנט

(גודל טקסט)

המחזור השלישי בליגה הצרפתית שיצא לדרך ביום שישי הגיע הערב (ראשון) לסיומו עם לא פחות משבעה משחקים, כאשר במרכזי שבהם, האלופה פריז סן ז'רמן נכנעה למארסיי ב"לה קלאסיק". במשחק המוקדם של היום השיגה ליל 0:1 קשה על מץ ועלתה לפסגה. עוד קודם לכן, פדראג ראיקוביץ' עצר פנדל, אך לא הצליח למנוע הפסד 1:0 של ריימס מול אנז'ה. ראן ניצחה 2:4 את נים, והעולה החדשה לאנס השיגה 3:1 על לוריין. בשעה 18:00 תארח מונאקו (לה ארבע נקודות) את נאנט.

פריז סן ז'רמן – מארסיי 1:0

הקבוצה של אנדרה וילאש בואש ניצחה את האלופה לראשונה מאז ההשתלטות הקטארית על המועדון מעיר האורות, למרות שניימאר ואנחל די מריה חזרו להרכב אחרי שהחלימו מקורונה. גם לאנדרו פארדס, שהיה בין החולים, שב לסגל ונכנס כמחליף בדקה ה-72. אלסנדרו פלורנצי ערך הופעת בכורה ב-11 של פריז סן ז'רמן, שבאופן סנסציוני למדי רשמה את הפסד הליגה השני שלה ועדיין ללא נקודות העונה – בפעם האחרונה זה קרה לה בעונת 1984/85.

פלוריאן ת'ובאן הבקיע את שער הניצחון של מארסיי בדקה ה-31, אחרי שהקדים את הגנת המארחת בכדור חופשי שהגביה דימיטרי פאייט. במחצית השנייה נפסלו שני שערים, אחד לכל צד. אנחל די מריה כבש בדקה ה-62, אך עשה זאת מעמדת נבדל. דקה לאחר מכן דריו בנדטו הכפיל את היתרון של מארסיי, אלא שת'ובאן היה באופסייד לפי הקוון, אם כי בשידור החוזר השריקה נראתה גבולית מאוד.

החלק הסוער ביותר בהתמודדות הגיע עמוק בתוספת הזמן: דרקסלר ביצע עבירה שהכעיסה את שחקני היריבה ובעקבות כך התפתחה מהומה המונית, שבה לאבין קורזאווה וג'ורדן אמאווי החליפו מהלומות. השניים הורחקו יחד עם פארדס ובנדטו, שהיו מעורבים גם הם. וזה לא נגמר שם: לאחר בדיקה ב-VAR, השופט החליט לשלוף אדום גם לניימאר, אחרי שתפס אותו טופח על ראשו של אלברו.

שחקני פריז סן ז'רמן ושחקני מארסיי | FRANCK FIFE/AFP via Getty Images
דימיטרי פאייט, ניימאר | Xavier Laine/Getty Images

אנז'ה – ריימס 0:1

מבחינה אישית אקס מכבי תל אביב, פדראק ראיקוביץ', יכול להרגיש מרוצה. הסרבי הצליח למנוע פיגור בדקה ה-44 לאחר שעצר פנדל (חמישי מאז הגיע לצרפת) של סטפן בהוקן, אך לצערו של השוער החלוץ הקמרוני כיפר עם שער ניצחון בדקה ה-55, והותיר את ריימס עם נקודה אחת בלבד בשני מחזורים.

פדראג ראיבוקיץ' | Eddy Lemaistre/Icon Sport via Getty Images)

נים – ראן 4:2

החבורה של ג'וליאן סטפן ממשיכה בפתיחת העונה הנפלאה שלה לאחר שעלתה למאזן של 7 נקודות, אשר העלו אותה באופן זמני לפסגה. סרו גיראסי כבש ראשון בדקה ה-12 עם בעיטה אדירה מחוץ לרחבה והשלים צמד בדקה ה-39, לאחר שאדריאן קובאס איזן זמנית שלוש דקות קודם לכן. במחצית השנייה זינדין פרחאט שוב קבע שוויון לזכות המארחת, אך ראן עלתה ליתרון בפעם השלישית מגול של נייף אגר בדקה ה-72 וסגרה את הסיפור עם כיבוש נוסף ומאחור במיוחד של בנג'מין בוריגוד בדקה ה-97.

ליל – מץ 0:1

המארחת החזיקה יותר בכדור והגיעה לשתי הזדמנויות טובות במחצית הראשונה אך נתקלה בשוער האורח אלכסנדר אוקידג'ה שרשם הצלות גדולות (17' ו-19') ומנע יתרון. המשחק דעך במחצית השנייה על החילופים של המאמנים וגלש לאגרסיביות יתרה עם לא פחות משמונה כרטיסים צהובים. המשחק התקרב לסיומו ואז הגיעה הדקה ה-88:

אחרי התקפה מהירה ומשחק מסירות נהדר, דומאגוי בראדריץ' מסר ללואיז אראוחו והמחליף בעט נהדר לרשת, 0:1. בזכות הניצחון לליל יש שבע נקודות שהקפיצו אותה לפסגה. מנגד, החלוץ בוראק יילמז שהצטרף הקיץ לקבוצה עדיין מחפש שער בכורה במועדון. הוא יקווה לעשות זאת נגד מארסיי במחזור הבא. מץ, מנגד תפגוש כבר בעוד שלושה ימים את פ.ס.ז' למשחק ההשלמה מהמחזור הראשון. הקבוצה עדיין לא הצליחה לכבוש העונה.

בוראק יילמאז. עדיין לא כבש | Anthony Dibon/Icon Sport via Getty Images

מונאקו – נאנט 1:2

הקבוצה של ניקו קובאץ' עדיין ללא הפסד העונה ועלתה למקום השני, בעוד המפסידה נוצחה לראשונה בליגה וירדה למקום ה-10 בטבלה. סופיאן דיופ העלה את מונאקו ליתרון תוך חמש דקות בלבד, לודוביק בלאס איזן בדקה ה-61 אבל ארבע דקות מאוחר יותר, ווילם גובלס כבש את שער הניצחון של האדומים-לבנים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי