אבל בצרפת: ברונו מרטיני, שוער העבר, הלך עולמו בגיל 58

ברונו מרטיני | FRANCK FIFE/AFP via Getty Images

ביום שני סבל מדום לב במתחם האימונים של מונפלייה, שם שימש כמנהל האקדמיה, הועבר לטיפול נמרץ ולא הצליחו להצילו. רשם 31 הופעות בנבחרת. פלאטיני: "היה השחקן המושלם". בהתאחדות הצרפתית כאבו: "לא נשכח אותך"

(גודל טקסט)

עם כל הכבוד לפתיחת שלב הבתים בליגת האלופות ולציפייה למשחק הגדול בין פריז סן ז'רמן ומנצ'סטר יונייטד, בצרפת מתעסקים רק בדבר אחד: ברונו מרטיני, שוער העבר של אוקזר ונבחרת צרפת, נפטר בגיל 58. הוא אושפז בעקבות דום לב שקרה לו ב-12 באוקטובר במרכז האימונים במונפלייה שם שימש כמנהל האקדמיה והועבר לבית החולים במצב קשה.

מרטיני הגיא לאוקזר ב-1981, הושאל למשך שנתיים לקבוצה נאנסי (1983-1985) ואז חזר למועדון ונשאר בו עד 1995, בסך הכל רשם 386 הופעות. בהמשך שיחק ארבע שנים במדי מונפלייה. במדי הטריקולור שיחק 31 פעמים. הוא פתח בשער של הנבחרת ביורו 1992 וגם היה חלק ממנה ב-1996. מיד לאחר פרישתו שימש כמאמן השוערים.

מישל פלאטיני הגדול שהיה מאמן צרפת ונתן לו הזדמנות בהרכב, אמר עליו: "הוא היה השחקן המושלם עבור המאמן, שוער טוב מאוד ואדם דגול, נהדר ואדיב. הייתה לו קריירה מצליחה, אהבתי אותו מאוד".

לואיס פרננדס ששיחק איתו בנבחרת אמר: "ברונו הוא מישהו שמאוד הערכתי, כואב לי לשמוע על מה שקרה. הוא היה איש פשוט, מעולם לא התלונן. היה סוס עבודה, ברמה הבינלאומית לעתים רחוקות ראיתי מישהו שעבד כל כך קשה. היו לנו יחסים מצוינים".

"אנחנו רוצים להביע תנחומים עמוקים למשפחתו ואהוביו של מרטיני", נאמר בהודעה של ההתאחדות הצרפתית. "הוא היה חלק מדור הזהב שהיה אלוף אירופה. הייתה לו קריירה מפוארת כשוער בכל מקום, לאחר מכן הוא היה חלק מההצלחה. הוא תרם לנו מנסיונו. הוא חלק מההיסטוריה של הכדורגל הצרפתי, אנחנו לא נשכח".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי