פוצ'טינו הוצג בפ.ס.ז' לקראת הבכורה: "קיבלתי מתנה מסנטה קלאוס"

מאוריסיו פוצ'טינו | Aurelien Meunier - PSG/PSG via Getty Images

הליגה הצרפתית חוזרת מפגרה והמאמן החדש של האלופה סיפר במסיבת עיתונאים: "הגשמתי חלום, הגעתי לאחד המועדונים הגדולים בעולם אם לא הגדול ביותר". וגם: על ניימאר, אמבפה והסגל החסר שיעמוד לרשותו נגד סנט אטיין

קבוצות: פריז סן ז'רמן
(גודל טקסט)

ביום שבת מונה מאוריסיו פוצ'טינו רשמית למאמן פריז סן ז'רמן וכעת הכל מוכן לבכורה שלו על הקווים בעיר האורות: הליגה הצרפתית חוזרת מחר (רביעי) לאחר פגרה בת שבועיים והמחזור ה-18, כמובן, יעמוד בסימן הופעת הבכורה של המאמן, כאשר האלופה שמדורגת רק במקום השלישי במרחק נקודה מצמד המוליכות, תתארח אצל סנט אטיין מהמקום ה-14.

היום פוצ'טינו התייצב למסיבת עיתונאים ראשונה כמאמן פריז סן ז'רמן, בתחילתה אישר שמרקיניוס יהיה קפטן הקבוצה ולאחר מכן סיפר על הימים הראשונים במועדון בו שיחק מ-2001 ועד 2003: "אני יודע מה פריז סן ז'רמן מייצגת והשנה זכיתי למתנה טובה מסנטה קלאוס שהחזיר אותי לכאן. זה מבחינתי חלום שהתגשם וכעת עליי להיכנס לעניינים, לעשות התאמות ולהמשיך את הפרויקט שנבנה כאן. פ.ס.ז' זה אחד המועדונים הגדולים בעולם אם לא הגדול ביותר ואני מודע לגודל האתגר שניצב בפניי".

מעבר לכך, פוצ'טינו מיעט לדבר על התכניות שלו לקבוצתו החדשה, אבל כן אמר כשנשאל על הכוכבים הרבים בסגל: "אני לא אוהב לדבר על דברים כאלה, אבל מה שכן אני יכול לומר זה שככל שנשחק עם יותר מנהיגים על המגרש, כך יהיה טוב יותר לקבוצה. אנחנו גם ננסה דברים לפני שנקבל החלטות איך נשחק והכל תלוי בשחקנים, באיכויות שלהם ובמי יעמוד לרשותנו. לפנינו לוח משחקים אינטנסיבי ונצטרך לעמוד בציפיות הגבוהות בצורה הטובה ביותר".

כשנשאל על אמבפה ובאיזו עמדה ישחק איתו, אמר פוצ'טינו: "זה מדהים לראות את האיכויות שלו. הוא יכול לשחק במספר עמדות והדבר הכי חשוב זה שנוכל לאפשר לו להראות את כל האיכויות שלו והפוטנציאל שטמון בו".

כשנשאל על ההבדלים שזיהה עד כה מהשנים הרבות בטוטנהאם, השיב: "מדובר במועדונים שונים ואי אפשר להשוות. מדובר בשני מועדוני ענק, אבל קשה לי להשוות. טוטנהאם זה מועדון שתמיד יהיה בלב שלי וכעת אני מרוכז במאת האחוזים בפריז סן ז'רמן".

כמובן שארגנטינאי כבר הספיק להעביר מספר אימונים בקבוצתו החדשה והתקבל בחיוך על ידי קיליאן אמבפה וניימאר. ב"לאקיפ" נכתב על השינוי בפ.ס.ז': "לחיצת היד הנצפית ביותר של השנה. התמונה של אמבפה ופוצ'טינו היא משמעותית. חלק גדול מגורלה של פ.ס.ז' תלוי בשניהם". בכתבה נכתב שעל הצרפתי עברה שנה קצת בינונית (26 שערים ו-13 בישולים ב-36 הופעות) ועליו כעת להמציא את עצמו מחדש בזמן שכוכבים צעירים אחרים באירופה סוגרים פערים ממנו – ארלינג הולאנד, ז'ואאו פליקס ומרקוס ראשפורד. האם המאמן החדש יעזור לו בשינוי הזה?

לצערו של המאמן, יעמוד בפניו סגל חסר כאשר הנעדר הבולט הוא ניימאר. הברזילאי שנפצע בקרסול במהלך ההפסד לליון בדצמבר, לא שיחק מאז ועשוי לחזור בעוד שמונה ימים במפגש הסופר קאפ הצרפתי נגד מארסיי. גם פרנסל קימפבה, לייבין קורזואה, חואן ברנאט, מאורו איקרדי ופאבלו סראביה פצועים וראפנייה אובחן חיובי לקורונה. לפי "רדיו מונטה קרלו", פוצ'טינו תרגל עד כה שני מערכים שונים באימונים, 4-3-3 כצפוי וכן 4-2-3-1 בו מרקו וראטי על תקן "מספר 10" מתחת לחלוץ.

על ניימאר אמר פוצ'טינו במסיבת העיתונאים: "ככל שהוא יחזור לאימונים מוקדם יותר, נמצא את התפקיד הטוב ביותר כדי שהוא יוכל למצות את מלוא הפוטנציאל שלו והכישרון שלו".

מאוריסיו פוצ'טינו, שחקני פריז סן ז'רמן | Aurelien Meunier – PSG/PSG via Getty Images

אמבפה יהיה כמובן השחקן העיקרי בהתקפה לצד אנחל די מריה שטרם האריך את חוזהו ומויזה קן שכבש העונה שבעה שערים ליגה ו-11 בכל המסגרות. פ.ס.ז' ניצחה את יריביתה בכל חמשת המשחקים האחרונים בכל המסגרות. ההפסד האחרון היה איי שם בספטמבר 2008 כשבהרכב שיחקו שמות כמו קלוד מקאללה, לודביק ז'ולי, מאתיה קזמן וג'רום רוטן.

בצרפת הזהירו כי בפעם הארחונה בה פ.ס.ז' החליפה מאמן באמצע העונה, ב-2011/12, קרלו אנצ'לוטי לא הצליח לזכות באליפות. לואיס פרננדז, שאימן את פוצ'טינו בפ.ס.ז', ביקש סבלנות: "זו תהיה התחלה קשה בשבילו. אסור לשפוט אותו מייד. יקח לו זמן כדי להציג את הקבוצה שלו".

עוד אמר: "השחקנים הולכים לחבב אותו, אין לי ספק בכך. יש לו את הצד האנושי הזה, גישה שתאפשר לשחקנים לבטא את עצמם ולשחק בשבילו. כשיש לך מאמן כמוהו – אתה רוצה להילחם למענו ולעשות דברים גדולים".

מאוריסיו פוצ'טינו, קיליאן אמבפה | Aurelien Meunier – PSG/PSG via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי