פוצ'טינו ביקר את אמבפה, בצרפת מזהירים: האליפות עלולה לברוח

קיליאן אמבפה | Baptiste Fernandez/Icon Sport via Getty Images

המאמן פתח את הקדנציה בפ.ס.ז' עם 1:1 מאכזב: "בניית קבוצה לוקחת זמן, שמחתי לשוב לקווים". על הכוכב: "עליו להשתפר". בתקשורת קטלו: "הופעה מתסכלת וחסרת השראה שלו". וגם: הדמיון ל-16/17 בה מונאקו זכתה בכתר

קבוצות: פריז סן ז'רמן
(גודל טקסט)

לא לבכורה הזו ציפה מאוריסיו פוצ'טינו. במשחקו הראשון כמאמן פריז סן ז'רמן סיימה האלופה בתיקו 1:1 נגד סנט אטיין. לפ.ס.ז', שראתה את ליון פותחת פער של שלוש נקודות על פניה. 36 נקודות בלבד אחרי 18 מחזורים – מאזן זהה לעונת 2016/17, אז כתר האליפות חמק ממנה למונאקו בה שיחק לא אחר מאשר קיליאן אמבפה. אשתקד לשם השוואה היהו לה 45 נקודות ו-50 לפני שנתיים. לפני שלוש שנים היו לה 47 נקודות.

אמבפה ספג לא מעט ביקורות מהתקשורת. ב"לאקיפ" הוא קיבל את הציון הנמוך 3 לעומת הציון 8 לו זכה השוער קיילור נבאס ("הוא היה כמו קיר"). על אמבפה נכתב: "סבל מקשיים ולא השפיע בכלל. הוא החל את 2021 כמו שסיים את 2020. הוא היה צפוי, מתוסכל ולא הצלייח ליצר הזדמנויות בהופעה חלשה וחסרת השראה". עוד נכתב על פ.ס.ז' שהתיקו אתמול הוכיח כמה עבודה יש למאמן. "הופעת הבכורה הייתה מסובכת. פוצ'טינו לא מצא את המפתיות לניצחון. למרות החיסורים, היה קשה לדמיין שפ.ס.ז' תיתקל בכל כך הרבה קשיים".

פוצ'טינו אמר לאחר המשחק: "אנחנו מאוכזבים כי רצינו לנצח, כמובן. יצרנו יותר מצבים במחצית השנייה ועשינו הכל כדי להשיג את שלוש הנקודות אך לצערי זה לא קרה. המאמץ מצד השחקנים היה פנטסטי וכעת עלינו להשתפר. היו לנו רק כמה ימים לעבוד ואנחנו חיוביים לגבי העתיד. בניית קבוצה והצבת רעיונות – לוקחת זמן. עבדנו יחד שלושה ימים ויש הרבה דברים חיוביים לקחת מהמשחק. אני שמח מאוד לחזור לאמן אחרי 14 חודשים, זה היה לי חסר, אבל התחושה מוזרה כי בפעם האחרונה שהייתי כאן היו גם 62 אלף אוהדים".

מאוריסיו פוצ'טינו | Baptiste Fernandez/Icon Sport via Getty Images

המאמן נשאל על הכוכב הצרפתי ששיחק רע: "אמבפה צריך להשתפר, כמו כולם. הוא התאכזב שלא ניצחנו. אני מרוצה מהגישה שלו". בספרד למשל הופתעו מרוח הדברים וב"אס" נטען כי אמירות דומות מצד תומאס טוכל סיבכו את המאמן ואלה לא היו המילים המתאימות, אולי, בהתחשב בכך שבקבוצה ממתינים בציפייה שיאריך את חוזהו". מנגד, מי שמספק את הסחורה הוא החלוץ מויזה קן שתרם כבר 12 שערים בכל המסגרות ב-17 הופעות.

הקפטן מרקיניוס אמר: "הם גרמו לנו לקשיים. לא הצלחנו להציג את הביצועים הטובים ביותר שלנו. זה טבעי שעם מאמן חדש דברים לוקחים זמן. עלינו להסתגל לפילוסופיה חדשה וכמובן לחזור טוב יותר מהפגרה. ניסינו, דחפנו, אבל זה לא היה הערב הכי טוב שלנו ואנחנו מודעים לכך. עלינו לעבוד קשה לקראת המשחק הבא כדי לנצח. ברור שהיו שינויים, זה נורמלי. אי אפשר לשנות הכל בבת אחת. אני בטוח שנשתפר והקישור שלנו יחזור לעצמו".

מרקיניוס | Baptiste Fernandez/Icon Sport via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי