נפילת מתח: פ.ס.ז' הפסידה 2:0 בבית למונאקו

קיליאן אמבפה מאוכזב | FRANCK FIFE/AFP via Getty Images

לאחר ה-1:4 המרשים נגד ברצלונה בליגת האלופות, האלופה שבה לליגה וספגה הפסד צורם נגד יריבתה לצמרת. דיופ ומאריפן כבשו לזכות קובאץ', אמבפה סיפק משחק אנמי מאוד. ליל שבוע נוסף בפסגה לאחר 1:4 על לוריין

(גודל טקסט)

אחרי שליון ניצחה ומארסיי מעדה, המחזור ה-26 בליגה הצרפתית יינעל היום (ראשון) עם שבעה מפגשים מסקרנים. במוקד, האלופה פריז סן ז'רמן רשמה הפסד מפתיע בבית כאשר נכנעה 2:0 למונאקו, אשר כבר ניצחה אותה בתחילת העונה. קודם לכן, ליל חזרה לפסגה והבטיחה מחזור נוסף את המקום הראשון אחרי 1:4 על לוריין. בנוסף, מונפלייה גברה 1:2 בבית על ראן. לאחר מכן נערכו ארבעה משחקים במקביל – נים ניצחה 0:2 בורדו, לאנס ניצחה את דיז'ון, מץ גברה על ניס ושטרסבורג נפרדה ממץ בתיקו מאופס.

פריז סן ז'רמן – מונאקו 2:0

בשבוע שעבר פריז סן ז'רמן הייתה במרכז בכל העולם, זאת לאחר שניצחה 1:4 ענק את ברצלונה בקאמפ נואו, כאשר קיליאן אמבפה כיכב עם שלושער. הערב, אלופת צרפת חזרה למגרשה הביתי ונראה שחוותה נפילת מתח אדירה עם הפסד לא צפוי נגד מונאקו, יריבתה הצמודה בצמרת הליגה.

ללא ניימאר הפצוע, מאוריסיו פוצ'טינו פתח במשחק עם השלישייה הקדמית – אמבפה, מויזה קן ומאורו איקרדי – שניצחה את בארסה. מרקו וראטי ירד לספסל. מנגד, ניקו קובאץ' שיבץ את וויסאם בן יידר בחוד שלו, כשלצדו שיחקו סופיאן דיופ וקווין פולאנד. כבר בפתיחה ניתן היה להבין שזה לא היום של פ.ס.ז'. כבר בדקה השישית של המשחק הרשת של קיילור נבאס זזה, זאת לאחר שרובן אגילר בישל עם הראש לדיופ, שנגח לרשת של האלופה.

אמבפה וקן מאוכזים. נפילת מתח גדולה של פ.ס.ז' | Anthony Dibon/Icon Sport via Getty Images

הפריזאים תקפו ללא הפסקה, אך לא היו חדים בפעולה האחרונה. בפתיחת המחצית השנייה מונאקו עקצה פעם נוספת, כשהפעם זה היה שער יקר של גיירמו מאריפן הצ'יליאני. באופן אישי, אמבפה נראה אנמי מאוד מול קבוצתו לשעבר, בה הוא פרץ לראשונה ומחזיק במספר שיאים.

לוריין – ליל 4:1

הקבוצה של כריסטוף גאלטייה, שבמחזור הקודם סיימה בתיקו ונעצרה אחרי שישה ניצחונות רצופים, שבה למסלול הניצחונות ושבה לפסגה. ליל שוב מוכיחה שהעונה היא רוצה ללכת עד הסוף, וגברה על היריבה מהתחתית. כבר בדקה ה-21 היא עלתה ליתרון משער עצמי של אנדרו גרביליון. לוריין השוותה שתי דקות בלבד לאחר מכן ל-1:1 משער של ז'רום הרגו הוותיק.

ליל החזירה לעצמה את היתרון ועלתה ל-1:2 עוד לפני סיום המחצית הראשונה, בדקה ה-38, כשהבלם ז'וזה פונטה בן ה-37 כבש. תוצאת המשחק נקבעה בדקה ה-59, כאשר ג'ונתן איקונה הנפלא מצא את הרשת והעניק לקבוצתו שלוש נקודות יקרות.

שחקני ליל חוגגים | Matthieu Mirville/Icon Sport via Getty Images

מונפלייה – ראן 1:2

צמד של סטפי מאבידידי (18 ו-27) העלה את מאזנו לשישה שערי ליגה העונה וקבע 0:2 בהפסקה. למארחת הייתה הזדמנות להפוך את זה לתבוסה ולסגור את הסיפור, אך היא החמיצה פנדל (50) ואפשרה לראן לחזור למשחק עם שער של סרו גיראסי (78), אבל האורחת הסתפקה בכך ונוצחה.

מונפלייה רשמה ניצחון רביעי ברציפות והשוותה את מאזן הנקודות שלה לזה של ראן, שהמשיכה את התקופה האיומה שלה. הקבוצה של ג'וליאן סטפן אמנם הגיעה להתמודדות מהמקום ה-5, אולם זה היה המשחק השישי ברציפות בו היא לא ניצחה, כשארבעה מהם הסתיימו בהפסד.

שחקני ראן מאוכזבים
שחקני ראן מאוכזבים | Alexandre Dimou / Contributor

נים – בורדו 0:2

אחרי שהשיגה ניצחון יקר במחזור שעבר, נים הצנועה עשתה זאת שוב במסע ההישרדות שלה בליגה הראשונה. בורדו, שסיימה בתיקו מאופס נגד מארסיי במשחקה האחרון והפסידה שלושה נוספים לפני כן, ממשיכה בעונה הבינונית ואיבדה הרבה מאוד גובה במרכז הטבלה.

כבר אחרי 14 דקות של משחק בדרום צרפת הקרח נשבר, זאת לאחר שהמגן בירגר מיילינג העלה את נים ליתרון עם שערו השני העונה. בורדו שפתחה עם חאתם בן ארפה וז'אן מיקאל-סרי בהרכב הייתה מאוד לא מדויקת בפעולה האחרונה ובדקה ה-68 גם נותרה בעשרה שחקנים לאחר שלוריס בנדיטו ראה כרטיס אדום ישיר. מיד לאחר הכרטיס שנשלף, נים הכפילה את היתרון עם נגיחה של רנו ריפארט בדקה ה-71, אשר הכריעה את המשחק.

תוצאות נוספות

לאנס – דיז'ון 1:2
ניס – מץ 2:1
שטרסבורג – אנז'ה 0:0

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי