בדרכו של ביילסה: סמפאולי חזר לאירופה וחתם במארסיי

חורחה סמפאולי | Bruna Prado/Getty Images

המאמן בן ה-60 עזב את סנטוס וחתם לשנתיים וחצי בקבוצה הצרפתית שעברה כאוס שלם בשבועות האחרונים וגם מינתה נשיא חדש בעקבות התפרעויות האוהדים. זו קדנציה שנייה של הארגנטינאי בכדורגל האירופי

קבוצות: מארסיי
(גודל טקסט)

כארבעה שבועות לאחר המהומות הקשות במתחם האימונים של מארסיי, אז הגיעו חברי ה"אולטראס" למחות על התנהלות המועדון ולדרוש את התפטרותו של הנשיא ז'אק-הנרי אירו, הערב (שישי) המהפכה הושלמה.

מארסיי הודיעה על נשיא חדש שמונה לקבוצה וזהו פבלו לונגוריה, אבל הידיעה הגדולה באמת היא הגעתו של המאמן הארגנטיני חורחה סמפאולי, שיחליף את אנדרה וילאש בואש שהתפטר/פוטר בעקבות מסיבת עיתונאים לא שגרתית במהלכה טען בין השאר שהוחתם שחקן בניגוד לרצונו.

סמפאולי בן ה-60 חתם לשנתיים וחצי, עד קיץ 2023 וזו קדנציה שנייה שלו באירופה אחרי שהדריך את סביליה בעונת 2016/17. למרות ניסיון דל באירופה, סמפאולי הוא כמובן אחד המאמנים הבכירים בעולם ובטח שביבשת אמריקה ובין הישגיו זכיה היסטורית עם נבחרת צ'ילה בקופה אמריקה 2015. הוא אימן גם את נבחרת ארגנטינה לאחר הזכייה עם צ'ילה ובשנתיים האחרונות אימן את סנטוס הברזילאית, אותה יעזוב כעת בשל המעבר.

סמפאולי תמיד הוזכר כאחד ממשיכי דרכו של מרסלו ביילסה, מאמן לידס כיום, ולא מפתיע שהוא בחר לשוב לאירופה דווקא לקבוצה בה עבר ביילסה בעונת 2014/15. יש לציין שסמפאולי לא היה הבחירה הראשונה של מארסיי, כי על פי הדיווחים סירבו בין השאר רפא בניטס ומאוריציו סארי.

ליאו מסי עם חורחה סמפאולי
סמפאולי בתקופתו בנבחרת ארגנטינה לצד מסי | Gettyimages

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי