פ.ס.ז' כבשה את הפסגה עם 2:4 ענק על ליון, צמד לאמבפה

קיליאן אמבפה חוגג | JEFF PACHOUD/AFP via Getty Images

האלופה כאן: חניכיו של מאוריסיו פוצ'טינו הרשימו במשחק הלוהט מול הקבוצה של רודי גרסיה (על אף שהתקשו בסיום) ועלו למקום הראשון בזכות ההפסד המפתיע של ליל לנים. הכוכב כבש פעמיים, די מריה ודנילו הוסיפו

(גודל טקסט)

המחזור ה-30 בליגה הצרפתית ננעל הערב (ראשון) עם לא פחות משבעה משחקים והביא עמו בשורה גדולה – פריז סן ז'רמן כבשה את הפסגה. האלופה התארחה אצל ליון השלישית לקרב ענק וסיפקה הצגה גדולה, כאשר הביסה 2:4 את הקבוצה של רודי גרסיה ועלתה למקום הראשון, זאת לאחר שמוקדם יותר נים הדהימה את ליל וגברה עליה 1:2. במשחקים המוקדמים, לאנס גברה 1:2 בחוץ על שטרסבורג, מונפלייה ניצחה 1:3 את בורדו, ראיקוביץ' וריימס רשמו 0:1 על דיז'ון, נאנט איבדה יתרון וסיימה ב-1:1 עם לוריין ואילו ברסט ואנז'ה נפרדו ב-0:0.

ליון – פ.ס.ז' 4:2

איזה משחק ענק. פ.ס.ז' סיפקה יכולת מרהיבה לאורך רובו, הובילה 0:4, אך לקראת הסיום נלחצה, ספגה פעמיים ולא הייתה רחוקה מספיגת שער נוסף. בסוף, היא לקחה שלוש נקודות, התאוששה מההפסד המפתיע לנאנט במחזור הקודם וכבשה את המקום הראשון, כאשר כעת יש לה מספר נקודות זהה לליל השנייה (63) והפרש שערים טוב יותר. ליון שלישית עם 60 נק', כאשר נותרו שמונה מחזורים לסיום העונה.

הראשון הגיע בדקה ה-15, כאשר קיליאן אמבפה השתלט נהדר על ריבאונד מבעיטה של מרקו וראטי, השתחרר מהשומר שלו ובעט ברגל שמאל אל הרשת. דנילו פריירה הכפיל בדקה ה-32, שבבעיטה מהאוויר מתוך הרחבה כבש את ה-0:2.

קיליאן אמבפה חוגג עם דנילו פריירה | JEFF PACHOUD/AFP via Getty Images

פ.ס.ז' פתחה בבליץ את החצי השני, ובדקה ה-47 עלתה ל-0:3. אנחל די מריה לקח כדור חופשי ממרחק, ניסה בכלל להגביה, אך הכדור קפץ על הדשא, הטעה את שוער ליון אנתוני לופס ונכנס לרשת. חמש דקות עברו ואמבפה השלים צמד וקבע 0:4 בשער גדול. הכוכב במהירות אדירה דהר עד לשער, נותר במצב של אחד על אחד מול לופס, מצא את הרשת וכבש את שערו ה-100 בליגה הצרפתית.

כאמור, לקראת הסיום ליון התעוררה כשכבר לא היה מה להפסיד. אסלאם סלימאני צימק בדקה ה-62 ל-4:1 בבעיטה פנטסטית מחוץ לרחבה אל הרשת של קיילור נבאס, שספג שוב בדקה ה-81 וליון צימקה כבר ל-4:2, והפעם היה זה מקסוול קורנה, שבעט מצוין לרשת מקצה הרחבה. עד לסיום הקבוצה של רודי גרסיה הגיע למספר מצבים מסוכנים, נבאס סיפק הצלה אחת גדולה לאיום של סלימאני, אך לבסוף פ.ס.ז' חגגה ניצחון ומקום ראשון.

אנחל די מריה חוגג | Baptiste Fernandez/Icon Sport via Getty Images

ליל – נים 2:1

איזו אכזבה מבחינת הקבוצה של כריסטוף גאלטייה, שנראתה היום חסרת השראה והפסידה לראשונה אחרי 11 משחקים רצופים. מוליכת הטבלה ערב המחזור קיבלה על הנייר יריבה בהזמנה, שנמצאת מתחת לקו האדום, אך פישלה בגדול וזה הפך לקריטי מאוד בהמשך, שכן פ.ס.ז' ניצחה את ליון ועלתה לפסגה בעקבות הפרש שערים טוב יותר.

מוסא קונה הפתיע והעלה את נים ליתרון מהיר כבר בדקה ה-12, לאחר שנהנה מבישול של ניקלס אליאסון והמשיך עם סיומת טובה לרשת. בדקה ה-20 ליל השוותה ל-1:1, כאשר שקה התרומם גבוה לכדור קרן שהגביה ג'ונתן במבה ונגח מצוין לרשת. רגע לפני הירידה למחצית, בדקה ה-45, רנו ריפאר כבש את השני של נים בצ'יפ נאה וקבע את תוצאת המשחק.

שחקני נים חוגגים | FRANCOIS LO PRESTI/AFP via Getty Images

שטרסבורג – לאנס 2:1

ניצחון חשוב ללאנס, הפתעת העונה, שלא הפסידה כבר תשעה משחקי ליגה ברציפות וטיפסה למקום החמישי על חשבון מארסיי. מנגד, שטרסבורג רשמה הפסד שני ברציפות ונותרה בתחתית הטבלה עם 33 נקודות. מאסדיו חאדירה העלה את האורחת ליתרון (6), איברימה סיסוקו השווה זמנית (20), אבל המילה האחרונה הייתה שיכת לסקו פופאנה (40) שקבע את תוצאת הסיום.

שחקני לאנס חוגגים
שחקני לאנס חוגגים | Sebastien Bozon / Contributor

תוצאות נוספות

ברסט – אנז'ה 0:0
דיז'ון – ריימס 1:0
מונפלייה – בורדו 1:3
נאנט – לוריין 1:1

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי