שיא קריירה לאמבפה, בצרפת מתמוגגים מהמאבק: "עד לנשימה האחרונה"

קיליאן אמבפה, אנחל די מריה, ניימאר | Aurelien Meunier - PSG/PSG via Getty Images

החלוץ הגיע ל-40 שערים העונה.. "הוא כובש בקלות כמו שהגשם יורד", נכתב. פ.ס.ז' רחוקה רק נקודה מליל עם ה-0:4 על ריימס - זה לא קרה כמעט 20 שנה. פוצ'טינו: "הכי חשוב להאמין, משוכנע שננצח ונקווה שהם ימעדו"

(גודל טקסט)

מעולם לא קרה שקבוצה בצרפת סגרה פיגור של שלוש נקודות מהמוליכה. האם פריז סן ז'רמן מסוגלת לעשות זאת? הקבוצה של מאוריסיו פוצ'טינו, שהתרגלה כבר לזכות באליפויות, הביסה 0:4 את ריימס וצימקה את הפער מליל שמעדה (0:0 מול סנט אטיין) לנקודה אחת בלבד. זה הפער הכי קטן בין המוליכה לסגניתה בצרפת מאז עונת 2001/02. המאמן הארגנטינאי שהעפיל לגמר הגביע הצרפתי – חולם על הדאבל. פ.ס.ז' התקשתה העונה דווקא במשחקי הבית כשנכנעה חמש פעמים אך בכל שלושת המשחקים האחרונים היא ניצחה.

המשחק לא ממש היה כוחות כאשר האורחת נותרה בעשרה שחקנים כבר אחרי עשר דקות, אבל את פ.ס.ז' זה לא עניין. היא השיגה את הניצחון הגבוה ביותר שלה בליגה מאז פברואר ואיך לא – קיליאן אמבפה רשם ציון דרך. הצרפתי כבש את שערו ה-40 העונה (ב-45 משחקים בלבד) וקבע שיא קריירה. 26 משעריו הגיעו בליגה והוא בדרך לזכות בפעם השלישית ברציפות בפרס הכובש המצטיין בליגה. לבא בתור אחריו, לשם השוואה, יש 20 שערים – וויסאם בן ידר.

פוצ'טינו אמר: "הדבר החשוב ביותר הוא להאמין, זה חשוב מאוד שאנחנו כאן ויש לנו סיכוי לזכות באליפות. אבל עלינו להישאר מרוכזים ולעשות את מה שתלוי בנו. נתרכז קודם כל בגמר הגביע נגד מונאקו ורד אז נחשוב על ברסט (מחזור הסיום). אנחנו רוצים נצח ולחכות שלילי תמעד".

"לעתים אתה צריך קצת מזל והיה לנו את זה עם הפנדל שסחטנו אבל זה הכדורגל. הכל התנהל כשורה בערב הזה (אתמול). הניצחון הגיע לנו". כשנשאל האם יש לקבוצה שלו יתרון פסיכולוגי לפתע, ענה: "המציאות היא הטבלה. אנחנו כבר חושבים על המשחק הבא. אני משוכנע שאנחנו ננצח. אני לא יודע אם העובדה שאנחנו רגילים לשחק בלחץ זה יתרון. יש לנו שחקנים מנוסים, זה נכון, אבל גם לליל יש את האיכות שלה. זו תהיה שאלה של ביצוע".

טילו קהרר אמר: "נותרו לנו שני משחקים גדולים ואנחנו רוצים לנצח בשניהם, נאמין עד הסוף. עלינו לשלוט במשחקים ולתת הכל. רצינו לחזור להיות חזקים, להיות דומיננטיים מההתחלה ולהבקיע שער מוקדם ככל האפשר ואז לסגור את המשחק במהירות האפשרית. אסור לנו לפספס, השמטנו השנה יותר מדי נקודות".

"נקודה אחת, זה הכל!", נכתב בשער "לאקיפ" על רקע תמונה של מרקיניוס עושה לב ובוראק יילמאז מליל מאוכזב ומכניס את הראש לתוך החולצה. "עד לנשימה האחרונה", הייתה כותרת נוספת בעיתון. "פ.ס.ז' הרוויחה את הזכות להאמין". בצרפת החמיאו גם לניימאר ומרקיניוס שכבשו. "הצמד הברזילאי בלט מעל כולם", נכתב ב"לאקיפ" שם זכו לציון 7. על ניימאר נכתב כי לא תמיד נהג בהגינות אבל היה החלטי עם שער, בישול ונוכחות בכל עת. "כשלאמבפה הולך – הכל הולך לפ.ס.ז'", נכתב ב"לה פריזיאן" שם הציגו את שיאו האישי. "הוא כובש בקלות כמו הגשם שיורד". רק רוברט לבנדובסקי, אגב, כבש יותר שערים ממנו באירופה – 47. "הוא הבוס, ואפשר לראות את זה. זו קבוצה שונה לגמרי איתו ובלעדיו, כפי שהיה נגד מנצ'סטר סיטי ובתיקו 1:1 נגד ראן".

שער "לאקיפ" | צילום מסך: "לאקיפ"

בצד של ליל, המאמן כריסטוף גלטייה ניסה לשמור על איפוק: "אדבר עם השחקנים כדי להישאר רגועים. לא שיחקנו את המשחק שלנו, זה לא היה מה שציפינו לו. אני לא יכול לומר שאני מרוצה מהתיקו אבל הייתה שאלה קשה – האם אני משחק על כל הקופה ותוקף וכך גם נחשף יותר, או שאני שומר על שיווי משקל עם אותו המבנה? לא רצינו להסתכן".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי