סנסציית השנה בדרך: ליל תזכה באליפות אם תנצח, פ.ס.ז' עדיין מאמינה

ניימאר מתעמת עם בנז'מין אנדרה מליל | FRANCK FIFE/AFP via Getty Images

ניימאר ואמבפה יתארחו אצל ברסט בידיעה שהם חייבים לנצח, אבל הכל נמצא בידיים של בוראק יילמאז וחבריו שמקווים לנצח את אנז'ה, חגוג אליפות ראשונה מזה עשור ולהדהים את אירופה כולה. לקראת מחזור סיום העונה בצרפת

(גודל טקסט)

הפעם האחרונה שפריז סן ז'רמן לא זכתה באליפות הייתה בעונת 2016/17, אז איבדה את התואר למונאקו שבין כוכביה היה קיליאן אמבפה הצעיר. לפני כן זה קרה ב-2011, אז הייתה זו ליל שזכתה באליפות בזכות יכולת פנומנלית של אדן הזאר הצעיר. מחר (ראשון, 22:00) פ.ס.ז' שוב לא תלויה בעצמה במחזור סיום העונה ונראה שהיא תאבד אליפות שנייה בעידן הקטארי, אלא אם ליל תמעד במפתיע אצל אנז'ה שכבר אין לה על מה לשחקק.

אנז'ה – ליל

אם היא תזכה בתואר, זו בהחלט תהיה אליפות כנגד כל סיכוי. מיותר לציין עד כמה פריז סן ז'רמן גדולה על הליגה ושמבחינה תקציבית לאף אחת אין יכולת להתמודד מולה, אבל מה שליל עשתה מדהים בעיקר לנוכח העובדה שהקבוצה סבלה מצרות כלכליות, איבדה את המנהל המקצועי במהלך העונה וגם את כוכביה מהעונות הקודמות היא מכרה. למרות הכל, לאחר 37 מחזורים היא במקום הראשון עם 80 נקודות ושלושה הפסדים בלבד לאורך העונה, נקודה מעל פריז סן ז'רמן וכעת היא זקוקה לניצחון אחרון בחוץ נגד המדורגת ה-12, שכבר הבטיחה הישארות ועבורה מדובר במשחק לפרוטוקול.

הבלם הפורטוגלי ז'וזה פונטה ייעדר, אבל ראנטו סאנצ'ס שב לכשירות מלאה ועשוי לפתוח בהרכב של כריסטוף גלטייה שאחרי ארבע שנים בליל נמצא בדרכו לאליפות הראשונה בקריירה. בחוד יעלה הטורקי בן ה-35 בוראק יילמאז, הגיבור הכי מפתיע של העונה באירופה שהצטרף מבשיקטאש באוגוסט בהעברה חופשית וב-27 משחקי ליגה כבש 15 שערים ובישך עוד חמישה, ממוצע של שער כל 132 דקות. ב-0:0 נגד סנט אטיין במחזור שעבר הוא לא כבש, אבל לפני כן הבקיע חמישה שערים וגם בישל בשלושה משחקים ואם ימצא את הרשת ויוביל את ליל לניצחון, יהיה חתום על אליפות סנסציונית במיוחד.

בוראק יילמאז | Aurelien Meunier/Getty Images

ברסט – פריז סן ז'רמן

גם פריז סן ז'רמן תצא למשחק חוץ, רק שבניגוד לליל היא לא תלויה בעצמה והיא גם תפגוש יריבה שעוד יש לה על מה לשחק. מאוריסיו פוצ'טינו זכה השבוע בגביע הצרפתי והיה זה התואר השני שלו מאז הגיע לפריז במקום תומאס טוכל בינואר (זכה גם בסופר קאפ הצרפתי שנערך זמן קצר לאחר מינויו), אבל ארבעה הפסדים ותיקו במהלך תקופתו על הקווים בפריז בהחלט עלולים לעלות לו באליפות – הוא יהיה חייב להחזיק אצבעות לאנז'ה כדי למחוק פיגור נקודה מליל שבפסגה. באשר לברסט, היא במקום ה-16 עם 41 נקודות ובמרחק נקודה בלבד מנאנט שבמקום ה-18 המוביל למשחקי המבחן, כך שהפסד עוד עלול להוריד אותה שני מקומות והיישר למשחקי מבחן.

ניימאר ישוב להרכב של פוצ'טינו אחרי שהחמיץ את גמר הגביע ביום רביעי והוא אמור לשתף פעולה עם קיליאן אמבפה, אולי במשחקו האחרון בפ.ס.ז', ואנחל די מריה. אמבפה אמר לקראת המשחק הגורלי: "זה נכון שזה לא בידיים שלנו, אבל יש לנו עבודה לעשות ואנחנו נעשה אותה ונראה מה יקרה במקום אחר".

ניימאר
ניימאר | Aurelien Meunier – PSG / Contributor

גם פוצ'טינו ניסה לשדר אופטימיות כשאמר: "אנחנו צריכים להיות מקצועניים, להגיע למשחק ולנצח אותו ורק אז לבדוק אם ליל לא ניצחה את אנז'ה. אנחנו צריכים להאמין שיש לנו סיכוי וכמובן שהסיכויים לא לטובתנו כי ליל קבוצה טובה מאוד, אבל עלינו להאמין שאנחנו עוד יכולים לזכות באליפות".

עוד אמר המאמן: "אנחנו נרגשים ומלאי מוטיבציה לקראת המשחק האחרון. אני מאוד שמח מהמוערבות של השחקנים שלי. עלינו להיות מרוכזים במשחק שלנו ולא מה שקורה במשחק של ליל. בכדורגל אתה תמיד צריך להאמין, זה אחד העקרונות שלי. אנחנו במצב מצוין אחרי גמר הגביע. זו הייתה עונה מסובכת אבל גם מוצלחת בינתיים עם ההגעה לחצי גמר ליגת האלופות וזכייה בגביע".

האם העונה הזו כישלון במדי שפ.ס.ז' לא תהיה אלופה: "עבור קבוצה כזו לא לנצח זה תמיד מאכזב. אני לא יודע אם זה יהיה כישלון, זו מילה חזקה מדי, אבל זו תהיה אכזבה, לחלוטין וגם תסכול גדול. למרות הכל אנחנו חושבים חיובי!".

אמבפה חוגג זכייה בגביע | FRANCK FIFE/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי